- Hirdetés -

Hatalmas forgalomra készülhetnek a webáruházak

|

- Hirdetés -

A digitalizáció terjedésével exponenciálisan növekedő forgalmat várnak az e-kereskedelem szereplői. Az egyik legjelentősebb kutató cég, a Nielsen legfrissebb kutatása szerint az online kiskereskedelem volumene négyszer olyan gyorsan növekszik, mint az offline kereskedelemé, 2022-re pedig a vizsgált országok e-kereskedelem forgalma várhatóan 400 milliárd dollárt tesz majd ki. Ahhoz, hogy versenyben maradjon és kivegye részét a hatalmas üzleti lehetőségből átgondolt stratégiára és a logisztikát és az ügyfélélményt támogató intézkedésekre van szüksége egy webáruháznak.

A 21. század online vásárlási szokásai olyannyira átalakultak, hogy a fogyasztók már nemcsak értékelik és összehasonlítják a termékeket, de kapcsolódó élményeik alapján választják ki, melyik számukra a legmegfelelőbb. A digitális világban az élmények mellett az időfaktor rövidülése is meghatározó tényező. Ha az online vásárlás folyamata túl lassú vagy túl körülményes, akkor csalódottságukban elfordulnak egy márkától. A kereskedelmi forgalom növekedését pedig a vásárlói igények teljes körű kiszolgálásával lehet elérni, ami nemcsak a mai modern fogyasztói társadalom elvárása, hanem komoly versenyelőnyt is jelent a többi vállalkozással szemben.

“Az élményalapú, digitális platformoknak köszönhetően sokkal könnyebben összeállítható egy speciális ügyfélelégedettség-mérő rendszer, amely az ügyfelek objektív és szubjektív visszajelzéseiből adódik. Az összegyűjtött adatokból pedig egy olyan, a rejtett összefüggéseken alapuló ügyféltérképet állíthatunk össze, amelyből előre tervezhetővé válnak, az amúgy gyorsan változó, vásárlói szokások” – támasztja alá Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. Az ügyfelek vásárlási élményeinek felméréséhez először létre kell hoznunk egy olyan részletes ún. vásárlói térképet, amelyből kiderül, hogy a vásárlóknak mik a valódi tapasztalataik a márkával kapcsolatban, kezdve az első kapcsolatfelvételtől egészen az értékesítés befejezéséig. “A fogyasztók ugyanis hamar lemondanak a márkahűségről, ha rossz élményeket szereztek, ezért érdemes a kiskereskedelem szereplőinek megvizsgálni, milyen kölcsönhatásban állnak a vevők a márkával” -magyarázza Balogh Zsolt.

Ha már a kezdetekkor digitálisan rögzítjük a vásárlói interakciókat, akkor könnyebben beazonosíthatjuk az ügyféltípusokat és a vásárlók elvárásait. Például egy e-kereskedelmi webáruház webhelyén keresztül elemezhetjük, hogy egyes vásárlók mely termékekre kerestek rá, vagy melyeket vették meg. Így könnyen összehasonlítjuk az eredményeket a versenytársaink által kínált termék iránti érdeklődéssel. “Miután pontosan meghatároztuk a felsorolt mérőfaktorokat, általuk precízebb képet kaphatunk arról, hogyan hangolhatjuk össze az ügyféligényeket a szolgáltatásunkkal. Ha jól építettük fel a térképünket, akkor magasabb megtérülési rátával számolhatunk” – vélekedik Balogh Zsolt.

“A digitális kiskereskedelmi fejlesztések már arra törekednek, hogy javítsák a forgalmazás menetét és élményét, illetve felmérjék a célközönség igényeit. Az élmény-alapú platformok mindezeken túl lehetővé teszik a reakció idő lerövidülését is. Erre azért van szükség, mert aki lemarad a digitalizációban, az könnyen jelentős nagyságú bevételtől is eleshet. Az elkövetkező öt évben tíz vállalat közül legalább négy el fog tűnni a piacról, ha nem tudják a digitalizáció hatásait beépíteni a szervezetükbe vagy az eladási folyamataikba.” – hangsúlyozza Balogh Zsolt.

A webáruházaknak, ha versenyben akarnak maradni, illetve ha erősíteni akarják piaci pozíciójukat, akkor érdemes felgyorsítaniuk a kommunikációt. A modern digitális platformoknak köszönhetően egyre komplexebb szolgáltatások építhetők be egy weboldalra, például az integrált ERP és CRM megoldások is ehhez járulnak hozzá. A mobil platformok megléte hozzásegíti a vállalkozásokat ahhoz, hogy gyorsabban érjék el ügyfeleiket, függetlenül attól, hol vannak, vagy mit csinálnak.

Ma már a logisztika főszerepet játszik az online kereskedelemben, ezért célravezető lehet, ha a raktárkészletet online platformon tartják számon. Így pontos képet kaphatnak a kereskedők arról, hogy termékeik és szolgáltatásaik hogyan teljesítenek a vevőinknél. A digitalizálás ahhoz is hozzájárul, hogy kevesebb időt és pénzt fektessenek abba, amire már nincs igény.

Mivel az ügyfélélmény meghatározó a vásárlási döntésekben, elkerülhetetlen az ügyfélszolgálat támogatása. Ha az ügyfélszolgálatot minél több információval látják el, azaz tájékoztatják a portálon keresztül végbement vásárlási előzményekről, akkor felkészültebben tudják kezelni a vevőket is, akár személyesen, telefonon vagy online chaten keresztül történik az ügyfélkezelés.

“A mai modern fogyasztói társadalomban az ügyfelek tájékozottabbak, felkészültebbek és gyorsabban képesek döntéseket is hozni. Ha élmény-alapú platformokon keresztül végezzük az értékesítést és a forgalmazást, hozzájárulunk ahhoz, hogy az ügyfeleink minél több kellemes élményben részesülhessenek, minél erősebben kapcsolódjanak a céghez és a márkához. Amennyiben ezt a fajta üzleti modellt és szemléletet építjük be az értékesítési folyamatainkba, akkor nagyobb az esélyünk arra, hogy növelni tudjuk forgalmunkat, illetve a versenytársaink előtt járjunk” – emeli ki Balogh Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....