- Hirdetés -

Hatalmas üzlet lehet a zöld ingatlan

|

- Hirdetés -

Az új, a fenntarthatóság jegyében épülő ingatlanok fejlesztése csak a feltörekvő piacokon 24,7 billió dolláros befektetési lehetőséget jelent 2030-ra a TCFD nevű szervezet felmérése szerint. A Schneider Electric egy olyan új keretrendszert dolgozott ki, ami hatékony segítséget kínál a „zöld” épületek létrehozásához. A keretrendszer része a Világgazdasági Fórum „Nettó zéró kibocsátású városok” kezdeményezésének, amelynek társelnökei Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója és Francesco Starace, az Enel Group vezérigazgatója.

Az épületeink felelősek a világ üvegházhatású gázkibocsátásának mintegy 40 százalékáért, vagyis kulcsfontosságú lenne a megfogalmazott klímacélok, mint például az átlaghőmérséklet emelkedésének 1,5 C fokon tartása szempontjából, hogy minél fenntarthatóbbak legyenek az ingatlanok. Bár számos technológia létezik az épületek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére, a Zöld Épületek Világtanácsa (World Green Building Council) közelmúltban megjelent, “Az üzleti érveken túl” című jelentése szerint ezek alkalmazását finanszírozási és befektetési problémák akadályozzák.

Az éghajlatváltozás pénzügyi hatásainak és kockázatainak felmérésével foglalkozó „Taskforce on Climate-Related Financial Disclosures” (TCFD) nevű szervezet kutatása szerint az új, fenntarthatósági szempontok alapján épülő ingatlanok csak a feltörekvő piacokon 24,7 billió dollár befektetési lehetőséget jelentenek 2030-ra. A Schneider Electric annak érdekében, hogy valóban megvalósulhassanak a „zöld” ingatlanfejlesztések, elkészítette a „Nettó zéró kibocsátású városok épületértékelési keretrendszere” nevű eszközt, amely támogatja a fenntarthatósági szempontok érvényesítését mind a már meglévő, mind az újépítésű ingatlanok esetében. A program célja, hogy támogassa az állami és önkormányzati vezetőket a kibocsátáscsökkentési célok elérésében; összehangolják és kibővítsék erőfeszítéseiket annak érdekében, hogy csökkentsék, vagy teljesen megszüntessék az épületekkel, energiafelhasználással és közlekedéssel kapcsolatos szén-dioxid-kibocsátást.

A Schneider Electric által az épületek értékelésére kidolgozott keretrendszer célja, hogy a szén-dioxid-mentesítési beruházások hasznosságát ne csupán pénzügyi szempontok alapján ítéljék meg a döntéshozók, hanem az ilyen fejlesztések társadalmi, környezeti és az épületek teljesítményében mutatkozó előnyeit is figyelembe vegyék.

Az új keretrendszer létrehozásán több mint 40, az ingatlanszektorban, illetve pénzügyi és technológiai területen dolgozó szakértőből álló csapat dolgozott. Az elkészült keretrendszer alkalmas arra, hogy az épületek életciklusának bármelyik pontján bevessék a fenntarthatósági törekvések érvényesítésére, így meglévő és új ingatlanok esetében egyaránt felhasználható. A keretrendszerhez egy operatív ellenőrző lista is kapcsolódik, amely annak gyakorlati alkalmazásaként működik, és a beruházás-tervezés, valamint a dekarbonizációs út minden szakaszában azonosítja a releváns technológiai lehetőségeket.

"Az épületek dekarbonizációja kulcsfontosságú lépés a nettó zéró jövő eléréséhez, azonban a mai beruházási döntések során ezt gyakran figyelmen kívül hagyják. Az úgynevezett Építési Érték Keretrendszert azért dolgoztuk ki, hogy rávilágítsunk azokra az előnyökre, amelyek a nem pénzügyi szempontok beruházási döntésekbe történő beépítéséből származnak, miközben azt is értékeljük, hogy a digitális technológiák hogyan tehetik lehetővé a nettó zéró kibocsátásra való átállást. A keretrendszert gyakorlati használatra tervezték, hogy a döntéshozók rendelkezhessenek a megfelelő tudáskészlettel a gyorsabb, inkluzívabb és fenntarthatóbb beruházásokhoz" - mondta el Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója.

Az épületek adják becslések szerint a világ éves szén-dioxid-kibocsátásának mintegy 40 százalékát. A Schneider Electric felismerte, hogy épületeink fenntarthatóvá tétele az egyik legjobb lehetőségünk a klímaváltozás elleni küzdelemben. A vállalat az energia- és épületmenedzsment területén használható felhőalapú IoT megoldásainak köszönhetően a piacvezető cégek közé került a Verdantix független kutatócég legújabb elemzésében. A „Zöld Quadráns: IoT Platformok az Okos Épületekhez 2022” (Green Quadrant: IoT Platforms for Smart Buildings 2022) című tanulmány a Schneider Electric rendszerei kapcsán négy kulcsfontosságú erősséget azonosított. Ezek az átfogó energiamenedzsment, a fenntarthatósági és szén-dioxid-kibocsátási jelentések elkészítésének támogatása, a prediktív karbantartás és kiskereskedelmi ingatlanportfólió-menedzsment.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....