- Hirdetés -

Hatalmasat nőne az AutoWallis

|

Az AutoWallis robosztus növekedést tervez a következő tíz évben, célja, hogy a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen. Az AutoWallis 2024-ig organikus növekedéssel a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményének (EBITDA) négyszereződésével, árbevételének duplázódásával, míg akvizíciókkal ennél is nagyobb növekedéssel számol. A vállalat ugyanakkor akvizíciókat is tervez, melyek tovább javíthatják az eredményt, melyből osztalék kifizetést is tervez a cég.

Az AutoWallis Nyrt. meghirdette stratégiáját, melyben azzal számol, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatójává válik. A vállalat ez idő alatt az autóipar jelentős átalakulásával számol, melyet úgy akar kihasználni, hogy azzal jelentős értéket teremtsen részvényeseinek, építve a cégcsoport közel három évtizedes tapasztalatára. A társaság februárban vezette be új részvényeit a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájába, azzal a céllal, hogy bővülésének finanszírozásához a nyilvános tőkepiaci forrásokat is fel tudja használni. Az AutoWallis csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen. A csoport által képviselt márkák közé tartozik a BMW, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, és a Sixt rent-a-car.

Müllner Zsolt, a társaság elnöke a stratégia bemutatásakor elmondta, hogy a következő tíz évben az AutoWallis jelentős organikus növekedést tervez, melyet akvizíciókkal is támogatni kíván. Ebben az időszakban a mai autóipar egy jövő-biztos, társadalmi, környezeti és gazdasági hozzáadott értéket egyaránt teremtő mobilitási iparrá alakulhat át. Emellett a digitalizáció egyre több új szolgáltatásra biztosít majd lehetőséget a mobilitás, illetve autózás terén, és az autóipari bevételekben is érdemi részesedést érhet el. Az AutoWallis azzal számol, hogy az autótulajdonlás hosszú távon is fennmarad a közösségi autózás térhódítása mellett, valamint szervizekre, kereskedési pontokra továbbra is szükség lesz függetlenül attól, hogy a gépjárműhasználati szokásokban az elektromos, a benzines vagy a dízel hajtásláncok lesznek a dominánsak. Ebben a változó közegben az AutoWallis stabilan növekvő, fenntartható, válságálló üzleti modellt kíván megvalósítani, és a jelenlegi három üzletágát (regionális disztribúció, belföldi kis- és nagykereskedelem, autóipari szolgáltatások) fejleszteni. A csoport régóta megbízható partnere a globális autóipari szereplőknek, így erre alapozva a jelenleg képviselt márkákat további országokban szeretnék megszerezni, míg az AutoWallis által jelenleg lefedett 14 országban további 2-3 új autómárka képviseletét szeretnék elnyerni, illetve kiskereskedelmi hálózatukat a régióban is kiterjeszteni. Kiemelt cél a jelenlegi (szerviz, autókölcsönzés) és a gyorsan növekvő mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatási portfolió bővítése. A növekedés során az AutoWallis építeni kíván a csoporton belüli szinergiákra, így cél a méretgazdaságos működés és a magasfokú hatékonyság, valamint az AutoWallis brand nemzetközi megismertetése és erősítése.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kiemelte, hogy felkészültek az autóipari kihívásokra: miközben a fejlett piacokon az új autó értékesítés lassul, az AutoWallis a dinamikus növekedésű közép-kelet-európai régióban van jelen, és itt tervezi a bővülést is. Az organikus növekedés területén a meglévő üzletágak fejlesztésére, hatékonyságuk növelésére, a bővüléshez szükséges ingatlanok fejlesztésére, integrálására építenek. Ezenkívül számolnak a Wallis Csoport autóipari befektetéseinek (Wallis Kerepesi, Autolicit.hu, JóAutók.hu, DriveNow) AutoWallis-ba történő apportálásával is. Tőkeerős szereplőként aktívak szeretnének lenni a piaci konszolidációban, így felvásárlásokat terveznek a régióban, melyek tovább emelhetik a csoport árbevételét. A célpontok között elsősorban hazai és régiós többmárkás, míg a balkáni régióban prémium márkákat forgalmazó kereskedések, valamint alkatrészkereskedő hálózatok, flottakezelők, és innovatív szolgáltatók lehetnek.

Az AutoWallis árbevételének robosztus növekedését tervezi: 2024-re nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) szerint akvizíciók nélkül a tavalyi 65,5 milliárd forintos árbevételének több mint duplázásával számol, így az 142 milliárd forint lehet, míg akvizíciókkal közel háromszorozással, 187 milliárd forinttal kalkulál. Mindez a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt ennél is nagyobb ütemben növelheti: organikus növekedéssel az EBITDA közel a négyszeresére, 7,9 milliárd forintra, míg akvizíciókkal négy és félszeresére, 9,5 milliárd forintra ugorhat. A vezérigazgató ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a társaság stabil eredménytermelő képessége megfelelő alapot jelent az osztalékfizetéshez, amit a vállalat akvizíciós és növekedési terveihez fognak igazítani.

A növekedést az AutoWallis több módon kívánja finanszírozni. A vállalat a működésből származó eredmény egy részének visszaforgatása mellett kötvénykibocsátásra, valamint tőkebevonásra is épít, melyben az intézményi befektetőkre is számít. Az akvizíciók történhetnek apporttal, de finanszírozhatóak zártkörű tőkeemeléssel, nyilvános részvénykibocsátással, vagy akár az AutoWallis fő tulajdonosának, a Wallis Asset Management-nek (WAM) kifizetett osztalék tőkeemelésként történő visszajuttatásával. Ezen szándékáról a fő tulajdonos biztosította a társaságot, jelezve, hogy a stratégiát támogatja, irányító részesedését hosszú távon meg kívánja tartani, célja ugyanakkor a 30 százalék feletti közkézhányad megteremtése, melyet az értékteremtő felvásárlásokhoz kapcsolódó tőkeemelések révén kíván elérni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...