- Hirdetés -

Hatalmasat nőtt a Telekom hálózata

|

- Hirdetés -

Az évek óta tartó intenzív vezetékes hálózatfejlesztésnek köszönhetően, a Telekom hálózatában a gigabites sebességre képes elérések száma már meghaladta az egymilliót. A Telekom összes szélessávú hozzáférését tekintve minden negyedik elérés gigabites sebességet, minden második elérés legalább 100 Mbps sebességet kínál. A vállalat 2014 és 2018 között közel 240 milliárd Ft-ot költött Magyarországon vezetékes- és mobilhálózatainak fejlesztésére.

Az elmúlt évek intenzív hálózatfejlesztésének eredményeképpen mára több mint 3,5 millió olyan vezetékes elérést biztosít a Telekom hálózata, ahol legalább 30 Mbps sebességgel internetezhetnek az ügyfelek. Ebből egymillió elérés esetén már gigabites sebességet biztosító optikai hálózat áll az ügyfelek rendelkezésére, akik itt akár a – lakossági piacon ma elérhető legnagyobb – 2 Gbps sebességű otthoni internetcsomagot is igénybe vehetik.

Az összes szélessávú hozzáférést tekintve 2015-2018 között megduplázódott az optikai (FTTH) elérések aránya a Telekom hálózatán, mára csaknem minden negyedik elérést ezen a korszerű, időtálló technológián biztosít a szolgáltató. Az optikai hálózat nyújtotta előnyök nemcsak a városokban élők számára elérhetők, hanem több mint 300 olyan településen is, ahol a lakosok száma 5.000 fő alatti, sőt ennek közel a fele 1.000 lakos alatti kistelepülés. De nem csak az optikával lefedett területeken élők élvezhetik az egyre gyorsuló vezetékes net előnyét. A Telekom hálózatán ma minden második elérés legalább 100 Mbps sebességet kínál.

A jelentős hálózatfejlesztési beruházások lehetővé tették, hogy a Telekom tavaly megújítsa otthoni internet portfólióját. Kábeles és optikai lefedettség esetén a legkisebb csomag sebessége is már 150 Mbps. A Telekom kábelhálózatának jelentős részén elérhetővé tette az 500 Mbps sebességű csomagot. Emellett felismerve a nagyobb feltöltési sávszélesség iránti igényt, az optikával lefedett területeken megjelent a Net XL 2000/1000 és Net L 1000/1000 díjcsomag, amelyekben elsőként jelenik meg az 1 Gbps-os feltöltési sebesség.

A Magyar Telekom saját erőforrásaira támaszkodva 2015 tavaszán gyorsította fel újgenerációs vezetékes hálózatfejlesztését, amellyel jelentősen javította a vidéki területek ellátottságát, az ott elérhető szolgáltatás minőségét. A korszerű infrastruktúra kiépítéséhez további lendületet adott, hogy a Szupergyors Internet Program keretében a Magyar Telekom a digitális hálózatok országos fejlesztésére kiírt pályázatokon 12,1 milliárd Ft európai uniós és 0,5 milliárd Ft állami forrást nyert el, amihez még nagyságrendileg ugyanekkora mértékű saját forrást is biztosítania kellett a vállalatnak. Összességében a Magyar Telekom öt év alatt (2014 és 2018 között) – frekvenciadíjak nélkül – közel 240 milliárd Ft-ot költött Magyarországon vezetékes- és mobilhálózatainak fejlesztésére.

A szolgáltató 2018-tól már csaknem kizárólag gigabit-képes hálózatokat épít. A Magyar Telekom célja hosszabb távon, hogy az ország teljes területén mindenhol gigabites hálózati képességet tudjon biztosítani. Ezért a következő években nagy hangsúlyt fektet az optikai lefedettség további növelésére, fokozatosan kiváltva ezzel a rézhálózatokat.

A magyarországi hálózatfejlesztési törekvések eredményei nemzetközi felmérésekben is tükröződnek. Például a szolgáltatások összehasonlításával foglalkozó brit cable.co.uk portál 2018-as felmérése szerint egy év alatt másfélszeresére, másodpercenként 34 megabitre nőtt az átlagos letöltési sebesség itthon. A 200 országot rangsoroló listán Magyarország a 9. helyet szerezte meg, és olyan országokat előzött meg, mint például Svájc vagy éppen Japán.

A korszerű távközlési infrastruktúra megléte fontos tényező egy ország versenyképességében. Egy az ITU ( International Telecommunication Union, Nemzetközi Távközlési Egyesület) által 2018-ban publikált tanulmány is alátámasztja, hogy a szélessávú internet jelentős hatással volt a világgazdaságra az elmúlt hét évben. A tanulmány megállapította, hogy a vezetékes szélessávú ügyfélpenetráció egy százalékos növekedése 0,08 százalékos növekedést eredményez a GDP-ben, míg a mobil szélessávú ügyfélpenetráció egy százalékos növekedése 0,15 százalékos GDP-növekedést eredményez, ami 10 százalékos ügyfélpenetráció-növekedésnél már a GDP 0,8 százalékos ill. 1,5 százalékos növekedését jelenti.

A Telekom hisz abban, hogy a digitális lehetőségkihasználásával bárki előrébb juthat a maga területén – legyen szó egyéni, családi, üzleti vagy akár társadalmi célokról. Ennek érdekében folyamatosan fejleszti az extragyors internetet biztosító Tettek Hálózatát, hogy az az egyéni és közösségi célok biztos támasza lehessen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...

Édes meglepetés az HBO Maxon

Az év családi musicale március 8-án érkezik az HBO Maxra szinkronos és feliratos változatban is.Paul King (Paddington) 2023 végén elhozta az év legédesebb filmjét. A sztárokkal teli musical óriási siker lett itthon és nemzetközi...

Újabb szupermarketet nyit a Spar

Letették ma az új Spar szupermarket alapkövét Szentendrén, a HÉV-végállomásnál. A modern, több mint 4000 négyzetméteres áruházra és mélygarázsra, valamint a környezetének megszépítésére zöldmezős beruházás keretében mintegy 3,6 milliárd forintot fordít a vállalat. A...

Hosszabbított az AutoWallis és az Opel

Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában, így a mostani...

Rekorderedményekkel zárta a múlt évet a DODO

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel...

AI innovációs kézikönyv készült vállalati döntéshozóknak

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.2023...

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A NOVA Group vezérigazgatója lett Dirk Gerkens

Február 21-i hatállyal Dirk Gerkenst nevezték ki a United Media részét képező NOVA Broadcasting Group vezérigazgatójának. Az RTL Klub és a TV2 korábbi vezérigazgatója Stefana Zdravkovát váltja a pozícióban. (fotó: United Media) Dirk Gerkens, a...

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....