- Hirdetés -

Hátborzongató premier a DoQ-n

|

A II. világháború alatt a japán hadsereg szüntelenül próbálta felülmúlni Nagy-Britanniát és Amerikát a fegyverkezési versenyben, ezért olyan „gépszörnyetegeket” alkottak, amelyekhez foghatót azóta sem látott a világ. A valaha épült leghatalmasabb hadihajókat a Kaigun: a japán császári haditengerészet című filmben a DoQ műsorán most közelebbről is megismerhetjük és betekintést nyerhetünk az úszó óriások világába. Ennek kapcsán íme, öt lebilincselő érdekesség a szigetország rendkívüli vízi csapatairól.

 

A valódi öngyilkos osztag

 

A fogságtól és árulástól való rettegés mindig is sokkal nagyobb volt a japán harcosokban, mint a haláltól való félelem: ezért a japán haderő gyakran olyan drasztikus megoldásoktól sem rettent vissza, mint az öngyilkosság. A szamurájok életfilozófiájának, a busidónak egyik alapja a sírig tartó hűség és becsületesség volt. Ezt a módszert pedig mind a légi, mind a vízi csapatoknál előszeretettel alkalmazták.

 

 

Tömeges önfeláldozás az utolsó drámai harcban

 

A japán hadi történelem egyik legnagyobb tömeges kamikaze – azaz „isteni szél” – akcióját a II. világháborúban hajtották végre, ez volt az úgynevezett Ten-gó hadművelet, amely a japán flotta utolsó nagy megmozdulása volt a II. világháború alatt. A hadművelet kimenetele olyannyira egyértelmű volt, hogy a benne résztvevő hajókba már csak az odaútra elegendő üzemanyagot töltöttek. A két fél veszteségei közt drámai volt a különbség. Az amerikai hadsereg 12 főt veszített a 3700 japán áldozattal szemben.

 

 

Szamuráj a tengeren

 

A japán tengerészet egyik legkiemelkedőbb alakja egyértelműen Jamamoto Iszoroku, tengernagy volt. Apja szamuráj volt, harci szellemét fia is örökölte. Olyan csatákban irányította a haderőket, mint a Midway-i ütközet, és ő volt az, aki megtervezte a Pearl Harbor elleni támadást is.

 

 

Veszélyes gigászok

 

A szigetországnak olyan hajókra volt szüksége a háború során, amelyek képesek voltak akár sok kilométerrel a kikötőktől távol is üzemelni, így gigantikus méretű naszádokat építettek. Akárcsak Godzilla, ezek az óriások is a Japán partoknál feltűnő hatalmas szörnyetegek voltak. Az elsőként megalkotott Jamato 65 030 tonnát nyomott, tűzereje pedig egészen elképesztő volt: az ágyúk 42 kilométeres hatótávolsággal bírtak.

 

 

Többfunkciós lopakodó hibrid

 

Jamamoto fejéből pattant ki az a szokatlan ötlet is, hogy ötvözzék a tengeralattjárót és a repülőgép-hordozót. A Pearl Harbor-i győztes csata után az admirálisban megfogalmazódott egy víz alá merülő repülőszállító ötlete, amely sokkal nagyobb pusztítást is véghez vihetett volna, mint víz feletti társai. Úgy vélte, ezzel a láthatatlan fegyverrel nagy károkat tudna okozni az ellenséges csapatoknak. Az első ilyen különleges tengeralattjáró 1944-ben készült el, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

 

 

Tudjon meg még több érdekességet a flottáról a Kaigun: a japán császári haditengerészet című dokumentumfilmből július 8-án este 21.00 órától a DoQ műsorán!

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...