Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.
Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás havi 10.000 dolláros hirdetési keretet biztosít bizonyos nonprofit szervezeteknek, hogy szélesebb körben ismertessék meg küldetésüket. A támogatás segítségével ingyenesen helyezhetnek el hirdetéseket a keresési találatok között, népszerűsítve ezzel küldetésüket. Növelve az esélyt, hogy a potenciális támogatóik rátaláljanak az oldalukra, önkénteseket toborozzanak.
A programra hivatalos bejegyzéssel rendelkező nonprofit szervezetek (Alapítványok, egyesületek, Nonprofit Kft-k) pályázhatnak, akik rendelkeznek weboldallal. Kivételt képeznek ez alól a kormányzati, egészségügyi és oktatási szervezetek. Az elbírálás kiemelt szempontja a honlap és a rajta lévő tartalmak minősége és ebben sajnos ebben pedig általánosságban van hova fejlődni.
Amire pályázni lehet, az egy Google Ads hirdetési fiók, melyben a hirdető adja meg, hogy milyen kereséseknél szeretné a hirdetését megjeleníttetni. A Google Ads hirdetések a keresési találatok fölött, alatt jelennek meg azokhoz hasonlóan. A koncepció egyszerű: meg kell adni a releváns kulcsszavakat és az Ads megjeleníti a hirdetést a Google találati oldalán, ha valaki az adott, vagy hasonló kulcsszavakra indít keresést.
A Google Ads és a nonprofit szervezetek számára elérhető Google Ad Grants a fentebb felsoroltaknak megfelelően működik, a kampányok kezelőfelülete is ugyanaz. A kettő közti különbség az, hogy a Google Ad Grants hirdetések némileg hendikeppel indulnak, mert (kicsit leegyszerűsítve) az olyan hirdetési helyeken jelennek meg, ahova a Google szempontjából nem jutna fizető ügyfél. Jelentős különbség még, hogy a nonprofit szervezetek számára a hirdetés tartalomközpontú megközelítést igényel, amely a hirdetések relevanciájára és az elköteleződésre helyezi a hangsúlyt a versenyalapú licitálás helyett. A siker azon múlik, hogy milyen mértékben sikerül elérni a célzott kulcsszavakon és a hozzájuk kapcsolódó tartalmakon keresztül megfelelő közönséget.
"Így is lehet azonban hatalmas megjelenést, átkattintást, oldallátogatottságot elérni, a tapasztalataink szerint Magyarországon, magyar nyelven hirdetve akár 10.000-20.000-el több havi oldallátogatót jelent" - mondta Pogátsnik László online marketing szakember, Google partner.
Erre indult a Civilads.hu projekt, melynek keretében ingyenes webináriumokon, szakszerű - szoftveres, manuális és AI alapú - előminősítéseken keresztül ismerhetik meg személyre szabottan lehetőségeiket a jelentkezők.