Hazai hirdetői piac: gyógyszeres listavezető, spóroló áruházláncok

Ahogy egy éve ilyenkor, úgy az idei első félében is a Sanofi-Aventis volt a hazai piac legnagyobb hirdetője. Felpörgette költését a Coca-Cola, viszont spóroltak az áruházláncok.

A Kantar által a hazai hirdetési piac első félévéről publikált adatok alapján a Sanofi-Aventis bizonyult a legnagyobb reklámköltőnek. Ugyanez volt a helyzet egy éve ilyenkor is, a lista további helyein azonban látni némi átrendeződést.

Idén a Ferrero volt a második legnagyobb hirdető, amivel 2018 első hat hónapjához képest egy helyet léptek előre. A Ferrero után a GlaxoSmithKline és a Procter & Gamble sorakozik, majd az ötödik helyen a Coca-Cola bukkan fel.

A Coca-Cola tavaly ilyentájt a hirdetői toplista 15. helyén állt, azaz náluk jelentősen nőtt a reklámbüdzsé. Egyébként június hónapban a legnagyobb hirdetőnek is a Coca-Cola számított. Erre magyarázatot jelenthet, hogy reagálniuk kellett a fő konkurensüknél zajló mozgásokra.

A Szentkirályi tulajdonosa ugyanis felvásárolta a PepsiCo. magyarországi érdekeltségét. Így pedig most már a Szentkirályi Magyarország vállalati márka alá tartozik a Pepsi termékektől kezdve a névadó ásványvízen át a Theodoráig bezárólag számos nagy márka. Ráadásul amíg a Pepsi az elmúlt években nem volt túl aktív a hirdetési piacon, addig a tulajdonosváltás óta ebben érezhető változás történt. A júniusi hirdetői toplistán például már a negyedik helyen álltak.

Az idei első félévben a hatodik legnagyobb hirdetőnek számított a Dante International, ami az Emag webáruházat működteti. A Dante költése is felpörgött, hiszen 2018 első hat hónapjában még csak a hirdetői toplista 25. helyét foglalták el. Tavaly inkább a második félévben ugrott meg jobban a reklámköltésük.

A nagy élelmiszerláncok eléggé spórolósra vették az idei első félévet. A szabályt erősítő kivételnek az Auchan számított, az elmúlt hónapokban ez volt a legtöbbet költő lánc. A Tesco most még a top 25 hirdető közé sem került be. Nem nagyon pörgött a Lidl és az Aldi sem. Pedig egy éve ilyenkor még a hetedik és a nyolcadik legnagyobb költőnek számítottak. Most a Lidl a hirdetői toplista 14., az Aldi pedig a 20. helyén áll.

A tíz legnagyobb hirdető 2019 első hat hónapjában:

1. Sanofi-Aventis

2. Ferrero

3. GlaxoSmithKline

4. Procter & Gamble

5. Coca-Cola

6. Dante International

7. Unilever

8. Henkel

9. Miniszterelnöki Hivatal

10. Auchan

Adatok forrása: Kantar Media Kft.