A Libri az elmúlt években számos kampányban mutatta be, hogy miért jó olvasni. Tavaly az olvasás okozta nyugalom volt a fókuszban, idén a könyvekben olvasható életre szóló üzeneteket, tanulságok vannak a középpontba, év végi kampányuk szlogenje szerint „néha mindenkinek szüksége van egy jó szóra.”
Könyveket olvasva, tájékozottabbak és empatikusabbak leszünk, nyitottabbak a világra. A könyvek funkciója ugyanakkor nem korlátozódik az önfejlesztésre, felbecsülhetetlen szerepük van abban is, hogy mi, olvasók, otthonosabban érezzük magunkat a világban, és hogy belássuk, nincs olyan váratlan élethelyzet, nehézség vagy akadály, amivel egyedül kell megküzdenünk.
A Libri több mint 50 ezer címből álló kínálatában olyan kötetekből szemezgethetünk, amikből többet tudhatunk meg aktuális élethelyzetünkről, amik átsegítenek egy problémán, amiktől többek lehetünk, vagy amik egyszerűen segítenek kikapcsolódnunk. A kreatívokon is a „jó szavaké” a főszerep: hétköznapi helyzetekben és helyszíneken mutatnak be olvasókat. Olyan embereket, akik átadják magukat az olvasásnak, és akik ott olvasnak, ahol bármelyikünk előkaphat egy könyvet: kávézóban, villamosra várva és természetesen az otthon melegében. A karácsonyi kreatívokon egyikén hazánk egyik legnépszerűbb zenekara, a Carson Coma billentyűse, Kun Bálint szerepel.
Számos felületen találkozhat a közönség a Libri üzenetével, az országos kampány népszerűsítésében olyan offline és online megjelenések lesznek, amik elérik a kultúra és az olvasás iránt érdeklődőket, nem elfeledkezve azokról a felületekről, amiknek köszönhetően új olvasókra találhat a Libri. A kampányhoz idén videószpot is készült, amelynek főszereplője Tenki Réka Jászai Mari-díjas magyar színésznő, az Örkény István Színház tagja.
A kommunikációban részt vesznek a Libri Könyvesboltok felületei is, a Libri Magazinon cikkeket olvashatunk karácsonyi újdonságról, sikerkönyvről, olyan alkotásokról, amiket érdemes kézbe venni, és amik hosszútávon is velünk maradnak. A Libri közösségimédia-felületein pedig interaktivitást elősegítő bejegyzéseket osztanak meg a szervezők. Többek között arra kérik majd az olvasóközönséget, hogy osszák meg azokat a mondatokat kedvenc könyveikből, amiktől a legtöbbet kapták eddig, vagy ami a legtöbbet jelentette nekik.
Látványosan jelenik meg a kampány a Libri több mint 50 üzletet számláló bolthálózatában is. Az idei díszítés azért különleges, mert az előző évekhez képest jóval részletgazdagabb dekoráció valósult meg. A díszítés kiemel több, az ünnephez kapcsolódó szót, illetve idézetet, sőt megjelennek benne a Libri karácsonyi díszkötetének, A Diótörő és az Egérkirálynak illusztrációi is. Hiszen E. T. A. Hoffman klasszikusa is olyan történet, amely nem csak a gyerekeknek, de a család összes tagjának tartogat néhány szép, jó, soha nem feledhető gondolatot.