- Hirdetés -

Testidegen megoldásokkal népszerűsítik az építőipart

|

- Hirdetés -

Mi köze van egy építőipari vállalatnak a kortárs tánchoz, gamereknek indított játékhoz, egy mesekönyvhöz vagy éppen egy humorista által levezényelt showműsorhoz? Az idén 40 éves KÉSZ Csoportnál meglehetősen sok, Magyarország egyik legnagyobb építőipari vállalatcsoportjának célja, hogy a szektorra jellemző klasszikus megoldásokon túllépve vonzóvá tegye az iparágat a fiatalok számára is. Metykó Tiborral, a KÉSZ Csoport marketing- és vállalati kommunikációs igazgatójával beszélgettünk.

- Idén 40 éves a KÉSZ Csoport, hogyan változott a marketingstratégiátok az évek alatt? Honnan hova jutottatok el, és mi jelentette a legnagyobb kihívást?

- A KÉSZ Csoport 40 éve alakult: a kezdetben kétfős vállalkozást Varga Mihály alapította 1982-ben. Mára Magyarország meghatározó építőipari vállalatcsoportjává nőttük ki magunkat, összesen több mint 2 ezer főnek adunk munkát. Azt fontos látni, hogy bár az építőiparnak jelentős szerepe van a gazdaságban - a magyar GDP 15 százalékát adja - és a foglalkoztatásban, az iparág megítélésén még van mit javítani, a szektorhoz köthető szakmák pedig nem tartoznak a legvonzóbb karrierutak közé.

A friss kutatásunkból kiderült, hogy keveset tudnak az emberek az iparágban elérhető mérnöki, és back office munkákról, az elérhető fizetésekről, karrierutakról. Ezekkel nekünk is naponta meg kell küzdenünk. Mondhatjuk azt is, hogy a KÉSZ Csoport kommunikációs célja, hogy ne csak a vállalatot, hanem a teljes iparágat is szerethetőbbé, menőbbé tegyük. Szeretnénk megmutatni, hogy az építőipar is lehet érdekes és vonzó, olyan közeg, ahova szívesen jönnek dolgozni a szakemberek. Másrészről az építőipari cégek jellemzően nem marketingvezérelten működnek, de mára elmondható, hogy házon belül egyre nagyobb szerepet kap a marketing, egyre inkább felismerik a kollégák, hogy a fejlődéshez ezzel is foglalkozni kell.

A KÉSZ Csoportnál pont ezek miatt a hagyományos, iparágra jellemző konzervatív keretek közül kilépve, új irányba fordítottuk a kommunikációt. A márkaismertségünk két év alatt közel 50 százalékkal nőtt a lakosság körében is, ami egy B2B szolgáltatás esetében kiemelkedő eredmény. Szintén kedvező irányba mutatnak a Randstad employer branding felmérésének eredményei is: a KÉSZ vonzereje a 2020-as 33,2 százalékról 2021-ben 36,5 százalékra, 2022-ben pedig 46,4 százalékra növekedett, és a második legvonzóbb vállalat lett a saját iparágában. Érdekes, hogy a nők körében a KÉSZ Csoport még jobb eredményt ért el, és az első helyre tornázta fel magát az iparágban, sőt az építőipari dolgozók körében szintén növelni tudta az ismertségét és vonzerejét is a cég. Ezek mind azt mutatják, hogy bár van még bőven tér a fejlődésre, de jó úton járunk, és elkezdtünk kimozdulni a hagyományos B2B kommunikáció szűk kereteiből.

- Milyen csatornákon és hogyan tudjátok megszólítani a fiatalokat?

- Az iparág fenntartható növekedéséhez szakemberekre van szükségünk, a fiatalokat pedig nem lehet a hagyományos módszerekkel megszólítani. Ezért igyekszünk folyamatosan kilépni a komfortzónánkból, kerestünk már építőmérnököket Litkai Gergő humorista vezényletével egy online showműsor keretében, indítottunk tabudöntögető nőnapi kampányt, de az egyes leányvállaltok brand movie-ja is eltér az iparágban megszokottól. A KÉSZ Metaltech filmjében például a vállalat által kivitelezett ikonikus épületek fém- és acélváza vált hangszerré egy magyar zenész segítségével. A zenét a filmhez a fémvázak rezonanciái adták, azaz magukat az épületeket használták alkalmi hangszerként. Idén Mikulásra egy mesekönyvet adunk ki, amelybe a kollégák gyerekeinek a rajzai kerültek, de indítottunk játékot az egyik legnépszerűbb nyílt világú sandbox videójátékkal, ahol fenntartható és mindemellett kreatív épületek tervezése volt a feladat. A digitális építkezéseket pedig két népszerű videós influenszer, Uborcraft és luckeY kísérte figyelemmel. Büszkék vagyunk rá, hogy a projektjeinkkel számos marketingszakmai díjat is elhoztunk. Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója pedig megkapta a Signature CEO díjat is, amely azokat a CEO-kat díjazza, akiknek a kollégái a Marketing & Média magazin TOP 50 marketinges listáján és a Signature 40 listáján is szerepelnek.

Egyébként a Randstad felméréséből az is kiderült, hogy ugyan egy alacsonyabb bázisról, de nagyot nőtt a fiatalok körében a márkaismertségünk: 2021-ről 2022-re mind az ismertségét, mind pedig a vonzerőnket megdupláztuk.

- Mit vársz a következő évektől? Milyen témák lesznek hangsúlyosak nálatok?

- A fenntarthatóság kiemelt téma a KÉSZ-nél, mára szerencsére már nem opció, hogy ezzel valaki ne foglalkozzon. Ennek ellenére a magyarok töredéke gondolja úgy, hogy az építőipar kellő figyelmet fordít a fenntarthatósági kérdésekre. Az idei kutatásunk szerint mindössze a megkérdezettek 15 százaléka tud olyan építőipari nagyvállalatról, amelynek van fenntarthatósági programja vagy sokat tesz a környezetvédelem érdekében. Az iparág megítélésének javításához tehát ezen változtatni kell, illetve ma már alapvető elvárás a cégekkel szemben, hogy foglalkozzanak ezzel a kérdéssel.

A KÉSZ Csoport az iparágban az elsők között indított útjára egy ESG-szempontoknak is megfelelő fenntarthatósági programot. A kötelező előírásokon jóval túlmutató, 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiája 30 tagvállalat és stratégiai partner törekvéseit foglalja magában. Így többek között az energetika, az ipari technológiák és a villamosipar területén is megfogalmaz vállalásokat, de a partnereket is bevonja egyes célokba. A következő években tehát folyamatosan igyekszünk egyre többet tenni ezen a téren.

A másik nagy előttünk álló feladat a márka megújítása lesz, amit többek között az egyre jobban felpörgő külpiaci terjeszkedés hozott magával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....