- Hirdetés -

Hazai sztárokkal kampányol az UNICEF

|

2023-ban indult anti-bullying kampányában az UNICEF Magyarország először szólítja meg a bántalmazások harmadik szereplőjét, a szemtanút. A #NENÉZZFÉLRE kampányban népszerű hazai zenészek és énekesek vesznek részt: Sena, Péterfy Bori, Lil Frakk, T.Danny, Columbo, a Halott Pénz és a Bagossy Brothers Company tagjai mind saját történetükkel hívják fel a figyelmet a bullying jelenségre és az anti-bullying erejére. A téma fontosságára tekintettel a kampány 2024-ben is folytatódik, az Appeninn Nyrt. támogatásával pedig a gyermekvédelmi szervezet abban bízik, hogy még többekhez tudja eljuttatni az üzenetét: bántani nem menő, segíteni viszont igen.

A magyar középiskolások 85 százaléka számolt be arról, hogy már zaklatták az iskolában, 66 százalékukat pedig rendszeresen érte vagy éri fizikai, lelki vagy verbális erőszak kortársaitól – derült ki az UNICEF Magyarország tavalyi felméréséből. A szervezet 2023-ban indított #NENÉZZFÉLRE kampánya azonban nem őket, hanem környezetüket szólítja meg, méghozzá olyan ismert hazai zenészekkel és énekesekkel, akik saját bőrükön is megtapasztalták a kirekesztettség érzését. Üzeneteiket az UNICEF a Sziget Fesztivál, a Strand Fesztivál és a Budapest Park kijelzőin keresztül és további sajtófelületeken juttatta el a fiatalokhoz idén nyáron.

Szintén 2023-ban a kampány részeként megújult a HelpAPP is, az UNICEF ingyenesen letölthető alkalmazása, amely segít a gyerekeknek felismerni, elkerülni és kezelni az erőszakos helyzeteket. Az applikáció segítséget kínál az áldozatoknak, de a bántalmazások szemtanúinak is eszközt adhat a kezébe.

„Egy kiszolgáltatott, megalázó vagy ijesztő helyzetben a többiek közönye nagyon tud fájni, és az iskolai bántalmazás áldozata ettől végtelenül egyedül tudja érezni magát. Ezért fontos, hogy a szemlélő ne maradjon tétlen, hiszen nagyon gyakran egyetlen kedves gesztus vagy jó szó is sokat számít” – mondta el ezzel kapcsolatban november 16-án, az UNICEF Gyermekjogi Konferenciájának kerekasztal-beszélgetésén Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója, akihez a kampányban résztvevő zenészek, valamint a STRAND Fesztivál képviseletében Lobenwein Norbert csatlakozott, hogy az iskolai bántalmazás jelenségéről indítsanak párbeszédet.

A beszélgetésen a zenészek elmondták, hogy számukra sem ismeretlen a bullying jelensége: volt, aki csak szemtanúja volt a bántalmazásnak, és olyan is, aki elszenvedte az erőszakot. Sena például elmondta, hogy Ghánában és Magyarországon is megtapasztalta a kirekesztettség érzését, számára a zene és szövegírás varázsbuborékként jelentett mentsvárat. Lil Frakkot (Babaitisz Jorgosz) már az óvodában csúfolni kezdték görög neve miatt, Marsalkó Dávidot pedig a vörös haja miatt cikizték. Azt azonban minden előadó hozzátette, hogy nem hagyta, hogy az határozza meg, amit mások gondolnak róluk, és hogy különlegességük, egyediségük végül előnyükre vált: „Másnak lenni, különbözni nagyon nehéz, és óriási bátorság kell ahhoz, hogy ebből előnyt kovácsoljunk. Éppen ezért fontos, hogy erről beszéljünk, és ha kell, merjünk segítséget kérni” – mondta Marsalkó Dávid.

A kerekasztal-beszélgetés egyben a STRAND AKADÉMIA nyitó eseménye is volt, amely a STRAND Fesztivál szervezésében mostantól időről-időre érdekes, izgalmas előadásokkal, beszélgetésekkel várja az érdeklődőket.

Az iskolai erőszak elleni kampány nem zárul le, 2024-ben is folytatódik, az Appeninn Nyrt. támogatásával és az ACG Reklámügynökség közreműködésével pedig még több platformon, még nagyobb közönséghez jut majd el az üzenet: segítséget kérni nem ciki, segíteni pedig menő.

További információ az iskolai bántalmazásról, a HelpAppról és a #nenézzfélre kampányról az UNICEF Magyarország weboldalán érhető el.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...