Hétfőn érkezik az M-lista, amit a MAKSZ 2010-ben a kreatív kiválóság díjazására hozta létre. A rangsor megalkotásával az egyik legnagyobb, kizárólag kommunikációs ügynökségeket tömörítő szakmai szövetség célja a hazai kreatív színvonal emelésén túl a reklámok elfogadottságának, valamint a szakma presztízsének növelése volt.
Az M-lista az elmúlt 12 évben igényt és motivációt teremtett az ügynökségek körében a hazai versenyek mellett a rangos nemzetközi szintű megmérettetésre is. A lista a várakozásoknak megfelelően felpezsdítette a kreatívpiacot és hozzájárult, hogy az elmúlt években egyre nagyobb számban születtek itthon nemzetközileg is elismert, díjazott kampányok, valamint egyre több hazai szakember vehetett részt nemzetközi fesztiválok zsűrijében.
Az M-listát 2014-ig széleskörű szakmai egyeztetéseket követően minden évben a MAKSZ adta ki. A rangsor kiadásához 2014-től 2019-ig a Kreatív Magazin társszerkesztőként csatlakozott, megelőzve két lista kiadását egy ilyen kis méretűnek számító piacon. 2021-ben aztán az egyre több versenyt szervező lap végül saját lista kiadása mellett döntött, amelyen saját szervezésű versenyei súlyát a többi versenyhez képest maga határozta meg.
Az M-lista szerkesztése, mely a hazai kreatívszakma ügynökségeit és hirdetőit 12 éve rangsorolja azok kreatív teljesítménye alapján 2021-ben így visszakerült a MAKSZ-hoz. A járványhelyzet miatt kimaradt tavalyi év után a legfrissebb M-listát 2022. február 7-én, hétfőn adják ki. A szövetség az aktuális M-listát a legutóbb 2019-ben, a hazai TOP 20 versenyző ügynökség kreatív vezetőjének bevonásával megtartott iparági kerekasztal döntése értelmében, változatlan súlyozással és pontszámítással szerkesztette, a visszahelyezve rá a rangos The New York Festivalt és a The One Show-t korábbi súlyával.