- Hirdetés -

Hétszáz milliós tőkebevonás az Orianánál

|

- Hirdetés -

Második körös tőkebevonását zárta le az Oriana International Zrt. az MFB Csoporthoz tartozó Hiventuresszel. A startup finanszírozásába emellett több új magánbefektető is beszáll: Dr. Szőke Csaba és családja, továbbá az Invescom M&A Tanácsadó Kft. is letette voksát a low-code technológiai platform fejlődése mellett.

Az üzleti igények gyors lefejlesztése alapjaiban formálja át egy vállalat mindennapjait. A digitális transzformáció egyik lényeges - ha nem a legfontosabb - célja, hogy a mai nagysebességű környezetben a szükséges információ mindig rendelkezésre álljon. Ez pedig a klasszikus fejlesztési eszközökkel és módszerekkel nem, vagy nehezen kivitelezhető.

A low-code átalakítja az üzleti alkalmazások fejlesztését

A folyamatosan változó üzleti igényekhez alkalmazkodó rendszerek fejlesztése akkor a leggyorsabb, ha magát a fejlesztést is közelebb visszük az üzleti élethez. Ennek támogatására jöttek létre az olyan fejlesztési platformok, melyek nem igényelnek mély fejlesztői ismereteket. Ezek az úgynevezett low-code vagy no-code technológiák. “A miénkhez hasonló újabb platformok előre elkészített komponenseket és mintákat - mint építőkockákat - bocsájtanak rendelkezésre azért, hogy a jól megtervezett elemekből gyorsan lehessen kisebb vagy akár komplex alkalmazásokat építeni átlagosan az egyéni fejlesztéshez szükséges idő 50%-a és 35%-kal alacsonyabb költségek mellett.” – mondta Basa Richárd, az Oriana ügyvezető igazgatója.

A 2002-ben alapított Oriana egy összeolvadást követően 2019 óta vesz részt a magán- és állami szektorban működő szervezetek legösszetettebb folyamatautomatizációs kihívásainak megoldásában és vállalkozásaik digitalizálásában. Az elmúlt években az Oriana partnerhálózata is jelentősen bővült, jelenleg Európa szerte 22 aktív partnerrel, 8 országban vannak jelen, többek között az Egyesült Királyságban, Németországban, Svájcban és Lengyelországban. A Hiventurestől és a Dr. Szőke Csabától és családjától most bevont tőke egy részét is a további külföldi, valamint stabil partnerhálózat kialakítására fordítják.

“A bevont tőkéből tovább folytatjuk az Oriana platform fejlesztését és az azon futó applikációk fejlesztését is, amit hamarosan ügyfeleink és partnereink is használatba vehetnek. Úgy gondoljuk, hogy a legújabb szoftverünk paradigmaváltást fog hozni, mivel minden eddiginél jobban megkönnyíti majd a rajta futó üzleti logikák fejlesztését, bővítését, illetve az előre gyártott elemek felhasználását." – tette hozzá Basa Richárd.

„A low-code piacban óriási potenciál rejlik, amire ékes bizonyítékul szolgál az Oriana eddigi növekedése és üzleti eredményei. Épp ezért, és a tapasztalt menedzsmentnek hála az újabb körös befektetés könnyű döntés volt.” – mondta Szluha Dénes, a Hiventures növekedési befektetési programjának igazgatója. A kockázati tőkebefektetőn kívül a nemzetközi piacra lépésnél közreműködik majd Dr. Szőke Csaba nemzetközi angyal- és family office befektető (és családja), akik szintén jelentős összeggel szálltak be a tőkeemelésbe. Emellett az Invescom további befektetések előkészítésére és lebonyolítására alkalmas profi társaságként lépett a tulajdonosi körbe. A több mint 20 éves M&A tanácsadói tapasztalatukkal segítenek fókuszban tartani a tőkebevonást és az exit opciókat a további stratégiai lépéseknél is.

Az Oriana hosszútávú célja az európai partnerhálózat bővítése

“A legfontosabb célunk jelenleg, hogy tovább bővítsük a platformon elérhető elemek és applikációk számát, illetve a No-code és integrációs képességeit fejlesszük. A Covid időszak kicsit lelassította a külföldi terjeszkedésünket, de az idei évben már látjuk az elmozdulást” - mondta Basa Richárd.

Az Oriana a spanyol és görög piacon is partneri tárgyalásokat folytat, illetve több vállalati felhasználó jelenleg is fejleszti saját szoftvereit az Oriana Platformon, amivel jelentősen gyorsítják piacra lépésüket és csökkentik kockázataikat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...

LEGO-val erősít az Euronics

Hosszú távú együttműködést kötött az Euronics Műszaki Áruházlánc és a LEGO Csoport. A partnerség értelmében a kreatív, gondolkodásra késztető LEGO játékkészletek válogatott kínálata már megvásárolható az Euronics üzleteiben.Bár a LEGO játékok eddig is széles...

Nem védjük eléggé a gyerekeket az online térben

Sokkal kevésbé képesek felismerni a gyerekek a számukra ártalmas tartalmakat az interneten, mint azt saját bevallásuk szerint állítják ­– állapítja meg egy friss felmérés. Mindeközben a szülők sem feltétlen tudják, hogyan álljanak hozzá gyermekük...

Élőben követhetjük Kimi Raikkönen visszatérését

Az ARENA4 és az ARENA4+ nézői élőben láthatják Magyarországon Kimi Raikkönen visszatérését. A Formula-1-es világbajnok vasárnap este futja élete első NASCAR Cup Series versenyét a Watkins Glen International szupergyors pályáján. Raikkönen tavaly jelentette be...

Ábel Anita lesz a TV2 új napi sorozatának egyik főszereplője

Hazatalálsz címmel készül a TV2 új napi szériája, a Blikk információi szerint a produkcióban tér vissza a sorozatok világába a Szomszédokban ismertté vált Ábel Anita. Az új produkció egy horvát licencen alapuló, történetalapú, helyzetkomikumokra...

Összeállt a Warner Bros. Discovery régiós menedzsmentje

Bemutatták a Warner Bros. Discovery régiós vezetői csapatát, valamint az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) fizetős TV hálózatait és kreatív ügynökségét. Jamie Cooke – akit júniusban neveztek ki a Warner Bros. Discovery...

A streaming megelőzte a kábeltévét

Idén júliusban első alkalommal fordult elő, hogy az Egyesült Államokban a tévézésre szánt időből a streaming tartalmak fogyasztása nagyobb arányt tett ki, mint a kábeltévés műsorok. A Nielsen mérései szerint az amerikai júliusban hetente...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók...

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...
- Hirdetés -

Don't Miss

Védeni kell a szakmát, a szakembereket, a büdzséket, a fogyasztókat

Most különösen fontos, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit – mutatott rá Bujáki Zsolt. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívásokkal szembesül az autóipar és elárulta...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....