- Hirdetés -

Hétszáz milliós tőkebevonás az Orianánál

|

- Hirdetés -

Második körös tőkebevonását zárta le az Oriana International Zrt. az MFB Csoporthoz tartozó Hiventuresszel. A startup finanszírozásába emellett több új magánbefektető is beszáll: Dr. Szőke Csaba és családja, továbbá az Invescom M&A Tanácsadó Kft. is letette voksát a low-code technológiai platform fejlődése mellett.

Az üzleti igények gyors lefejlesztése alapjaiban formálja át egy vállalat mindennapjait. A digitális transzformáció egyik lényeges - ha nem a legfontosabb - célja, hogy a mai nagysebességű környezetben a szükséges információ mindig rendelkezésre álljon. Ez pedig a klasszikus fejlesztési eszközökkel és módszerekkel nem, vagy nehezen kivitelezhető.

A low-code átalakítja az üzleti alkalmazások fejlesztését

A folyamatosan változó üzleti igényekhez alkalmazkodó rendszerek fejlesztése akkor a leggyorsabb, ha magát a fejlesztést is közelebb visszük az üzleti élethez. Ennek támogatására jöttek létre az olyan fejlesztési platformok, melyek nem igényelnek mély fejlesztői ismereteket. Ezek az úgynevezett low-code vagy no-code technológiák. “A miénkhez hasonló újabb platformok előre elkészített komponenseket és mintákat - mint építőkockákat - bocsájtanak rendelkezésre azért, hogy a jól megtervezett elemekből gyorsan lehessen kisebb vagy akár komplex alkalmazásokat építeni átlagosan az egyéni fejlesztéshez szükséges idő 50%-a és 35%-kal alacsonyabb költségek mellett.” – mondta Basa Richárd, az Oriana ügyvezető igazgatója.

A 2002-ben alapított Oriana egy összeolvadást követően 2019 óta vesz részt a magán- és állami szektorban működő szervezetek legösszetettebb folyamatautomatizációs kihívásainak megoldásában és vállalkozásaik digitalizálásában. Az elmúlt években az Oriana partnerhálózata is jelentősen bővült, jelenleg Európa szerte 22 aktív partnerrel, 8 országban vannak jelen, többek között az Egyesült Királyságban, Németországban, Svájcban és Lengyelországban. A Hiventurestől és a Dr. Szőke Csabától és családjától most bevont tőke egy részét is a további külföldi, valamint stabil partnerhálózat kialakítására fordítják.

“A bevont tőkéből tovább folytatjuk az Oriana platform fejlesztését és az azon futó applikációk fejlesztését is, amit hamarosan ügyfeleink és partnereink is használatba vehetnek. Úgy gondoljuk, hogy a legújabb szoftverünk paradigmaváltást fog hozni, mivel minden eddiginél jobban megkönnyíti majd a rajta futó üzleti logikák fejlesztését, bővítését, illetve az előre gyártott elemek felhasználását." – tette hozzá Basa Richárd.

„A low-code piacban óriási potenciál rejlik, amire ékes bizonyítékul szolgál az Oriana eddigi növekedése és üzleti eredményei. Épp ezért, és a tapasztalt menedzsmentnek hála az újabb körös befektetés könnyű döntés volt.” – mondta Szluha Dénes, a Hiventures növekedési befektetési programjának igazgatója. A kockázati tőkebefektetőn kívül a nemzetközi piacra lépésnél közreműködik majd Dr. Szőke Csaba nemzetközi angyal- és family office befektető (és családja), akik szintén jelentős összeggel szálltak be a tőkeemelésbe. Emellett az Invescom további befektetések előkészítésére és lebonyolítására alkalmas profi társaságként lépett a tulajdonosi körbe. A több mint 20 éves M&A tanácsadói tapasztalatukkal segítenek fókuszban tartani a tőkebevonást és az exit opciókat a további stratégiai lépéseknél is.

Az Oriana hosszútávú célja az európai partnerhálózat bővítése

“A legfontosabb célunk jelenleg, hogy tovább bővítsük a platformon elérhető elemek és applikációk számát, illetve a No-code és integrációs képességeit fejlesszük. A Covid időszak kicsit lelassította a külföldi terjeszkedésünket, de az idei évben már látjuk az elmozdulást” - mondta Basa Richárd.

Az Oriana a spanyol és görög piacon is partneri tárgyalásokat folytat, illetve több vállalati felhasználó jelenleg is fejleszti saját szoftvereit az Oriana Platformon, amivel jelentősen gyorsítják piacra lépésüket és csökkentik kockázataikat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -