Hétvégi műsorok vezetik a nézettségi toplistát

X-Faktor 2022 október

A nézőknek bejönnek a hazai celebeket külföldre fuvarozó produkciók. Nagyon erősen kezdett a Celeb vagyok, ments ki innen, az Ázsia Expressz pedig még a Keresztanyut is lazán verte. A nézettségi toplista élén viszont továbbra is a Sztárban sztár leszek és az X-Faktor áll.

Múlt héten erősíteni tudott az RTL Klubból lett RTL. Főműsoridőben a 18-49 éveseknél 1,1 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 0,6 százalékponttal, de még a teljes lakosságnál is 0,2 százalékponttal javítottak a korábbi héthez viszonyítva. Ennél kisebb mértékben, de teljes napon is jobb közönségarányokat produkáltak a korábbi héthez képest. A TV2 ugyanebben az összevetésben kicsit rontott: főműsoridőben a 18-49 éveseknél 0,5 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 0,4 százalékpontot. Ugyanakkor az esti sávban és a teljes lakosságnál 0,5 százalékponttal erősödtek.

Mindez a csatornák közötti sorrendben nem hozott változást, de kisebb lett az RTL és a TV2 közötti differencia. Teljes napon a 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és teljes lakosságnál is nyerte a hetet a TV2. A főműsoridőben és a teljes lakosságnál szintén a TV2 nyert. Ugyanakkor a korábbi héthez hasonlóan főműsoridőben a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az RTL ért el jobb eredményt.

A komplett csatornacsaládok esetében minden összevetésben a TV2 Csoport áll az élen. Az RTL Magyarországnak leginkább főműsoridőben és a 18-59 éveseknél sikerült a közelükbe jutni. Utóbbinál a TV2 Csoport 26,6 százalékos, az RTL Magyarország 25,8 százalékos heti share-t hozott össze.

A többi piaci szereplőt is nézve a teljes lakosságnál szokás szerint az MTVA produkálta a harmadik legjobb – 9,6 százalékos – közönségarányt. A 18-59 éveseknél is az MTVA volt a harmadik, de 6 százalékos share-rel és itt már a közelükben sündörgött az 5,6 százalékos AMC Networks. A 18-49 éveseknél az 5,9 százalékos Paramount és az 5,4 százalékos AMC is megelőzte az 5,1 százalékos közönségarányú MTVA-t.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 42. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 14,5 16,4 14,7
RTL 16,4 15,1 16,6

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 42. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,9 12,9 11,1
RTL 10,1 9 10,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,6 25,5 24,7
RTL Magyarország 20,3 17,6 20,3
MTVA 6,0 9,6 5,1
AMC Networks 5,6 5,5 5,4
Paramount Global 5,0 4,2 5,9
Network4 4,1 4,4 3,0
Antenna Entertainment Group 3,8 2,8 3,8
Warner Bros. Discovery 2,7 3,2 2,5

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,8% / 16,5% (17,3% / 16,6%)
Tények Plusz – 13% / 13,2% (14,1% / 13,9%)
Ázsia Expressz – 16,7% / 17,7% (17,9% / 19,4%)
Párharc – 10,2% / 10,3%

RTL
Híradó – 19,7% / 16,8% (19,3% / 16,2%)
Fókusz – 16,5% / 15,6% (16,5% / 15,4%)
Keresztanyu – 14,4% / 12,9% (13,1% / 11,2%)
Celeb vagyok, ments ki innen – 18,1% / 19,6% (korábbi héten a Nyerő páros: 15,8% / 15,5%)

Az RTL Híradó a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél is jobb heti átlagot ért el a Tényeknél, bár az utóbbi célcsoportnál minimális volt a különbség. Az Ázsia Expressz verte a Keresztanyut, a 18-49 éveseknél nem is kevéssel, átlagosan 4,8 százalékponttal. A TV2 új műsora, a Párharc alulról szemlélgette a csatorna főműsoridős átlagát. Az RTL-es Celeb vagyok, ments ki innen viszont nagyon jól kezdett, megugrották a csatornaátlagot és sokkal jobb eredményt értek el, mint az egy héttel korábban búcsúzó Nyerő páros.

A szombat estét az X-Faktor nyerte, a 18-49 éveseknél 27,6 százalékos, a 18-59 éveseknél 23,9 százalékos közönségaránnyal. A TV2-s Dancing with the Stars ugyanennél a célcsoportnál 13,1 és 14,1 százalékot hozott. A teljes lakosságnál kisebb volt a különbség, de ebben az összevetésben is az X-Faktor nyert (21,5% vs. 18,1%).

A vasárnap a Sztárban sztár leszeké volt, a 18-49 éveseknél 19,9 százalékos, a 18-59 éveseknél 19,1 százalékos, a teljes lakosságnál 21,6 százalékos share-rel. Az RTL sztori című nosztalgiázós műsor ugyanebben az összevetésben 11,4 százalékot, 10,7 százalékot és 9,4 százalékot hozott. Ennél az M4 Sporton közvetített Forma-1 futam erősebben teljesített: 13,8 százalékos, 14,1 százalékos és 12 százalékos share-rel.

A teljes lakosságnál és a 18-59 éveseknél a Sztárban sztár leszek bizonyult a hét legnézettebb műsorának, 910 ezer és 426 ezer nézővel. A 18-49 éveseknél viszont az X-Faktor a listavezető 348 ezres nézőszámmal. Sőt, 18-49-ben a második legnézettebb műsort is az RTL adta a Celeb vagyok hétfői adása révén, ami 309 ezer nézőt érdekelt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 426 712 19,1
X-FAKTOR RTL 419 913 23,9
CELEB VAGYOK, MENTS KI INNEN! RTL 403 000 22,8
HÍRADÓ RTL 372 892 20,2
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 347 259 17,9
DANCING WITH THE STARS TV2 299 906 14,1
KERESZTANYU RTL 292 584 14,7
FÓKUSZ RTL 285 893 17,5
TÉNYEK TV2 281 009 15,4
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 278 671 14,1

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 910 458 21,6
TÉNYEK TV2 764 110 20,6
DANCING WITH THE STARS TV2 741 156 18,1
HÍRADÓ RTL 722 426 19,3
X-FAKTOR RTL 695 721 21,5
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 662 438 16,9
CELEB VAGYOK, MENTS KI INNEN! RTL 657 577 19,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 615 224 17,7
KERESZTANYU RTL 607 828 14,9
FÓKUSZ RTL 523 825 14,7

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 348 055 27,6
CELEB VAGYOK, MENTS KI INNEN! RTL 309 791 25,1
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 304 529 19,9
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 249 916 19,2
HÍRADÓ RTL 220 856 18,1
DANCING WITH THE STARS TV2 197 400 13,1
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 191 821 13,8
KERESZTANYU RTL 181 843 14,8
AZ RTL SZTORI RTL 176 173 11,4
FÓKUSZ RTL 173 132 16,2

 

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás