- Hirdetés -

Hibrid munkarendet kínál a Vodafone

|

- Hirdetés -

Hibrid munkarendben folytatja működését a Vodafone Magyarország, beépítve az elmúlt másfél év tapasztalatait, valamint a dolgozói igényeket és visszajelzéseket. A vállalat a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert biztosít dolgozói számára, amely figyelembe veszi az egyéni preferenciákat, és biztosítja a hatékony munkavégzéshez szükséges feltételeket.

A Vodafone Magyarország a világjárvány kitörésekor szinte azonnal otthoni munkavégzésre állt át, és az irodai tevékenységet végző munkatársak jelentős része azóta is home office jelleggel végzi napi munkáját, bár a vállalat irodái bizonyos kapacitás mellett nyitva állnak a dolgozók számára – főleg csapatmegbeszélésekre és kapcsolatépítésre, de ha az egyéni igények úgy kívánják, akkor elmélyült munkára is.

A vállalat az elmúlt közel másfél évben azon dolgozott, hogy biztosítsa azokat a technológiai megoldásokat és eszközöket, melyek az új típusú, az irodán kívülről történő munkavégzést gördülékennyé teszik a munkatársak számára, és ezzel egyidejűleg folyamatosan vizsgálta az irodaépületek szerepét is az elmúlt időszakban folyamatosan átalakuló munkavégzési módok tükrében. Ezek a tapasztalatok már a vállalat új, most épülő és 2022-ben átadásra kerülő székházának a kialakítását is jelentősen befolyásolták és befolyásolják.

Működését felülvizsgálva, kollégáit és külső szakembereket bevonva, számtalan felmérés eredményei és globális tapasztalatai alapján döntött úgy a Vodafone, hogy egyetemesíti a jelenlegi hibrid működését, amelyet hosszútávon is fenn kíván tartani. A szolgáltató ezzel a kollégái kezébe adja a döntést, milyen arányban végzik az irodából és az irodán kívülről munkájukat, a vállalat pedig ehhez – a piac előtt járó, jövőbe mutató cégkultúrán túl – a megfelelő technikai hátteret is biztosítja, emellett pedig olyan irodaterek kialakításán dolgozik, ami a legjobban támogatja az éppen az irodában tartózkodó munkatársak hatékonyságát.

A vállalat célja, hogy a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert biztosítson dolgozói számára, amely figyelembe veszi, hogy – ahogy az élet különböző területein, úgy a munkavégzés során is – az egyes munkavállalóknak mások az igényei és a preferenciái, sőt az aktuális feladat típusa is meghatározza, hogy éppen mi támogatja legjobban az egyén hatékony munkavégzését.

A Vodafone-nál a home office már a pandémia kezdetén sem volt újdonság, hiszen a munkatársaknak korábban is lehetőségük volt heti 2 napot távolról dolgozni, így a vállalatnak a fókusza a pandémia kezdetétől – sok más céggel ellentétben – már nem a home office kultúra kialakításán volt, hanem a home office hatékonyságának támogatása, a kollégák munka-magánélet egyensúlyának kialakítása, és az új munkarend hatásának monitorozása.

A vállalat kérdőívek formájában és számos más fórumon folyamatos visszacsatolást kért a munkatársaktól arról, hogyan élik meg a nagy arányú otthoni munkát, mennyire érzik magukat hatékonynak, kiegyensúlyozottnak és elégedettnek az irodán kívüli munkavégzés során, és ez alapján heti hány nap irodai munka lenne számukra ideális hosszútávon.

Ezek eredményeképpen a vállalat azt vetíti előre, hogy a munkatársak átlagban heti 3 napot szívesen dolgoznának a jövőben is otthonról, és 2 napot az irodából. Ez nem egy vállalati előirányozás, hanem egy átlag, amelyen belül az irodában és irodán kívül töltött napok valós arányát, a munkakör jellege mellett, a személyes preferenciák, valamint a csapat és az aktuális projektigények határozzák meg – vagyis lehetséges lesz az is, hogy egy munkatárs egy adott időszakban kizárólag otthonról dolgozzon, míg máskor nagyobb arányban használja az irodát.

A hibrid működésnek köszönhetően az iroda szerepe úgy változik meg, hogy fő funkciója innentől a kollaboráció és a szociális kapcsolatok támogatása lesz, akinek pedig arra van igénye, annak természetesen lehetősége van az elmélyült irodai egyéni munkavégzésre is.

„Rendkívül izgatott vagyok, hiszen az elmúlt másfél, kihívásokkal teli év tapasztalatait vezetjük át a mindennapokba. Rengeteg szempontot vettünk figyelembe, amelyek mind azt mondatják velünk, hogy a pandémia előtti munkarendre való visszatérés helyett, inkább a jelenlegi működésünket érdemes tovább gondolni. A hibrid munkarend abban a tekintetben egyedülálló, hogy a munkavállaló tapasztalatain, önismeretén, valamint a munkaadójával való bizalmi kapcsolatán alapszik, aminek tükrében a kolléga saját maga eldönti, hány napot kíván otthon és az irodában munkával tölteni. Hiszem – és a tapasztalataink is ezt bizonyítják – hogy a kollégák tudnak élni ezzel a szabadsággal és a rendszer adta rugalmasság a jövőben is hatékonysággal párosul. Izgalmas látni, ahogy a munkavégzésnek ez az újfajta megközelítése egy olyan innovatív technológiai vállalatnál, mint a Vodafone, mennyire magától értetődően és organikusan alakult és alakul ki” – mondta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR Vezérigazgató-helyettese.

Az új, hibrid munkarend érdekében a vállalat újraszervezte irodáit is: a már meglévő budapesti épületében például egyéni és csapat zónákat hoztak létre, olyan formában, hogy a terek 70%-ban kollaborációt, míg 30%-ban az elmélyült egyéni munkát támogassák.

Természetesen ezzel a szemlélettel épül a szolgáltató új székháza is a Budapest ONE irodaházban. Az új székház, a hibrid munkavégzést támogató építészeti és technológiai megoldások mellett, környezettudatos kialakításával és a dolgozók pihenését, aktív kikapcsolódását is segítő megoldásaival szintén hozzájárul egy olyan jövőképes munkahely kialakításához, ahol a hatékony munkavégzés mellett a dolgozók fizikai és mentális jólléte is hangsúlyos szerepet kap.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...

LEGO-val erősít az Euronics

Hosszú távú együttműködést kötött az Euronics Műszaki Áruházlánc és a LEGO Csoport. A partnerség értelmében a kreatív, gondolkodásra késztető LEGO játékkészletek válogatott kínálata már megvásárolható az Euronics üzleteiben.Bár a LEGO játékok eddig is széles...

Nem védjük eléggé a gyerekeket az online térben

Sokkal kevésbé képesek felismerni a gyerekek a számukra ártalmas tartalmakat az interneten, mint azt saját bevallásuk szerint állítják ­– állapítja meg egy friss felmérés. Mindeközben a szülők sem feltétlen tudják, hogyan álljanak hozzá gyermekük...

Élőben követhetjük Kimi Raikkönen visszatérését

Az ARENA4 és az ARENA4+ nézői élőben láthatják Magyarországon Kimi Raikkönen visszatérését. A Formula-1-es világbajnok vasárnap este futja élete első NASCAR Cup Series versenyét a Watkins Glen International szupergyors pályáján. Raikkönen tavaly jelentette be...

Ábel Anita lesz a TV2 új napi sorozatának egyik főszereplője

Hazatalálsz címmel készül a TV2 új napi szériája, a Blikk információi szerint a produkcióban tér vissza a sorozatok világába a Szomszédokban ismertté vált Ábel Anita. Az új produkció egy horvát licencen alapuló, történetalapú, helyzetkomikumokra...

Összeállt a Warner Bros. Discovery régiós menedzsmentje

Bemutatták a Warner Bros. Discovery régiós vezetői csapatát, valamint az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) fizetős TV hálózatait és kreatív ügynökségét. Jamie Cooke – akit júniusban neveztek ki a Warner Bros. Discovery...

A streaming megelőzte a kábeltévét

Idén júliusban első alkalommal fordult elő, hogy az Egyesült Államokban a tévézésre szánt időből a streaming tartalmak fogyasztása nagyobb arányt tett ki, mint a kábeltévés műsorok. A Nielsen mérései szerint az amerikai júliusban hetente...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók...

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...
- Hirdetés -

Don't Miss

Védeni kell a szakmát, a szakembereket, a büdzséket, a fogyasztókat

Most különösen fontos, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit – mutatott rá Bujáki Zsolt. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívásokkal szembesül az autóipar és elárulta...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....