- Hirdetés -

Hirtelen váltás

|

Sok helyen a teljes cég otthonról dolgozik, és már látszanak ennek a megoldásnak az előnyei, valamint hátrányai is. A Marketing&Media magazin összeállításában ügynökségeket és médiacégeket is kérdeztünk a kényszerű home office-szal kapcsolatos első tapasztalataikról.

Március 16-tól zárták be az iskolákat, így sokan ekkortól álltak át teljesen az otthoni munkavégzésre, hiszen a gyerekekkel valakinek otthon kellett maradni. Voltak persze olyan cégek is, amelyek gyorsabb váltásra kényszerültek. Március 12-én koronavírusos beteget találtak a Víziváros Office Center egyik bérlőjénél, ahol többek között a Havas Village irodái is működnek. „Emiatt az iparágban az elsők között voltunk, akik a teljes cégre vonatkozóan azonnal kihirdettük az otthoni munkavégzést. Mire a kollégák hazaértek az irodából, az egész vállalat átállt home office-ra, vagyis kis túlzással ez a folyamat nálunk körülbelül fél órát vett igénybe” – idézi fel Faludi Péter, a Havas Media ügyvezető igazgatója az otthoni munkavégzés indulását.

Amilyen sebtében jött a koronavírus-járvány, az ügynökségeknek és a médiacégeknek is olyan gyorsan kellett megoldaniuk az otthoni munkavégzést. Bár a megkérdezetteknek voltak már ezzel kapcsolatos tapasztalataik, arra azért senki nem számított, hogy a komplett céget át kell állítani távmunkára.

A Havas Mediánál a home office hosszú évek óta az ügynökség Jól-Lét programjának a része, így most jól jött a korábbi tapasztalat, valamint az ehhez szükséges IT-s infrastruktúra. Szintén minden munkatárs otthonról dolgozik az OMG Hungarynél. „Néhány divízióban, mint például a pénzügy vagy az IT, időnként bemennek a kollégák egy-egy feladatot elvégezni, de alapvetően teljesen átálltunk” – teszi hozzá Szabó Edina, az OMG Hungary ügyvezető igazgatója, aki elmondta azt is, hogy náluk már több éve a HR-stratégia elemét képezi a home office.

Az Atmediánál eddig nem volt gyakorlat az otthoni munkavégzés, de azért eseti jelleggel lehetőséget biztosítottak rá. Mint Rozsnyai Szilvia HR-igazgatótól megtudtuk, a jelenlegi helyzetben náluk mindenki távmunkában dolgozhat, ettől függetlenül néhány munkatársuk a saját döntése alapján továbbra is bejár az irodába, valamint működik a recepciójuk is.

A TV2 Csoportnál eddig szintén eseti jelleggel volt lehetőség home office-ra azokban a munkakörökben, amelyek kevésbé igénylik a személyes irodai jelenlétet. „A járványhelyzet miatt a dolgozóink közel felének biztosítottunk lehetőséget az otthoni munkavégzésre, a kollégák körülbelül harmada pedig nap mint nap él is vele” – mondta Vilma Pavlova humánfejlesztési és működési igazgató.

A Ringier Axel Springernél (RAS) a koronavírus-járvány előtti időkben vegyes volt a gyakorlat. A munkatársak döntő többsége mindennap bejárt az irodaházba, de akadtak kivételek. A rejtvénylapok szerkesztősége például alapvetően otthonról dolgozott eddig is, csak hetente egyszerkétszer gyűltek össze az irodában. A tévéújságokat készítő csapat pedig eleve két városban, Budapesten, illetve Békéscsabán működik, és évek óta távolról tartják a kapcsolatot. A járványhelyzet miatt azonban a RAS március közepén gyakorlatilag teljesen átállt home officera. „A mintegy 300 kollégánkból ma már naponta csak hárman-négyen tartózkodnak bent az irodaépületben, hogy ellássák az üzemeltetési teendőket, a portaszolgálatot, heti kétszer a bejövő posta ügyintézését” – tudtuk meg Kovács Tibortól, a kiadó ügyvezető igazgatójától.

Nagy kérdés, hogy milyen tapasztalatokat szűrnek le a koronavírus elvonulta utáni időszakra nézve a cégek a kényszerű otthoni munkavégzésből. Hinora Ferenc, a Positive ügyvezetője szerint a home office-t mostantól el kell fogadnia minden cégnek, és a működésüket is ehhez szükséges igazítani. A Positive-nél jelenleg a teljes csapat otthonról dolgozik, de távlatilag biztosan nem mondanak le a hagyományos munkavégzésről.

A Havas Media ügyvezetője azok közé tartozik, akik szerint jelentős változásokat indított el a mostani helyzet. Szerinte az új norma a home office lesz minden olyan cégnél, ahol ezt a munka jellege megengedi. Faludi Péter szerint az előnyei mellett azért látszik az is, hogy ez a rendszer a vezetőkre pluszterhet ró, legalábbis a bevezetési fázisban, hogy átlássák, felmérjék és kitalálják, hogyan szervezzék át a csoportjuk életét.

Szabó Edina tapasztalatai szerint a home office terén a korlátok, illetve a kihívások elsősorban a munkaszervezés, a kommunikáció és a csapatszellem fenntartása, kezelése terén látszanak. Ezenfelül nehézséget okozhat a különböző szerepek otthoni összehangolása is. Az OMG Hungary ügyvezetője ugyanakkor számos előnyét is látja a jelenlegi helyzetnek. Ezek közé sorolja, hogy a hosszabb elmélyülést igénylő feladatokat kevesebb megzavarással tudják elvégezni, koncentráltabb a figyelem. Segítőkészebbek a munkatársak a crossdivizionális csapatok esetén is: mindenki tudja, hogy ez egy különösen nehéz helyzet, és nagy szükség van az együttműködésre.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...