- Hirdetés -

Hiszünk a marketing erejében

|

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy milyen témákra fókuszálnak majd a két arénában idén, illetve mit szimbolizál a helyszínválasztás.

- Idén szeptember 15-én rendezitek meg a Marketing Summit Hungary-t, „Hiszünk a marketing erejében” mottóval. Miért pont ezt választottátok?

- Több marketingkonferencia is van itthon minden évben és azt látom, hogy arról nagyon sok szó esik ezeken, hogy melyek aktuálisan a legtrendibb marketingeszközök, de azt gondolom, hogy nem elegendő önmagában ezzel foglalkozni, sokkal mélyebbre kell ásni a cégek marketing tevékenységében. Ugyanis még 2022-ben is az a helyzet, hogy nagyon sok piaci szereplő nem érti a marketing lényegét. Sokan csak az eszközök oldaláról közelítik meg a dolgokat, csak a marketingkommunikációval foglalkoznak, ezért sok szervezet nem tud igazán átütő eredményeket elérni, mert túlságosan eszközorientáltan gondolkodnak. Jobban meg kell érteniük a célcsoportjukat. A mi konferenciánk a marketingesek széles tábora mellett az üzleti döntéshozókat is meg akarja szólítani, hiszen végső soron a cégvezetők határozzák meg a marketingesek lehetőségeit és ha ők nem hisznek a marketing erejében, akkor nem építenek marketingvezérelt szervezetet, ez pedig leszűkíti a marketingszakemberek lehetőségeit. Mi hiszünk a marketing erejében, viszont azt látom, hogy az üzleti vagy akár a gazdaságpolitikai döntéshozók nem kiemelten hisznek benne, ezen szeretnénk változtatni.

- Mit gondolsz, miért alakult így?

- Azért, mert a legtöbb esetben marketingkommunikációs oldalról, tehát a reklám felől közelítenek a témához. Holott ennél sokkal többet jelent a marketing, és az idei Marketing Summit egyik legfőbb feladata, hogy megmutassuk a marketing szerepeit és az általa kínált megoldásokat a gazdasági, társadalmi, környezeti kihívások esetében. A marketing többnyire gazdasági környezetben kerül szóba, társadalmi és környezeti kihívások esetében egyáltalán nem. Pedig ha belegondolunk, a fenntarthatóság – ami egyszerre környezeti és társadalmi kihívás – része az is, hogy milyen termékek készülnek és kerülnek piacra, ebben pedig a marketingnek is szerepe van. Ezért van az, hogy az idei konferencia egyrészt ezekről a kihívásokról szól, másrészt a marketing értékteremtő szerepeiről. Ha mindezeket együtt vesszük, akkor láthatjuk, hogy manapság a marketing egy olyan tevékenység, ami mindenki számára megkerülhetetlen, igazából a prioritások között kell, hogy szerepeljen minden szervezet életében. Ezt a kiemelt szerepet szimbolizálja a helyszínválasztás is, hiszen egy igazán exkluzív helyen, a Várkert Bazárban rendezzük meg az idei Marketing Summitot.

- Milyen témák köré szerveződik idén az esemény?

- Természetesen a marketing kiemelt szerepeinek bemutatása mellett lesz szó a legújabb marketingeszközökről és azok használatáról, ezen belül az új csatornákról is. Ebben az évben két nagy arénában zajlanak majd az események. Az egyikben a Misszió és vízió jegyében főként stratégiai kérdéseket járunk körbe, azokat a kihívásokat, amelyekkel a világ ma szembenéz és a marketing erre adott válaszait. Rengeteg témát érintünk a körforgásos gazdaságtól a purpose marketingen át a metaverzumig. A Tudástranszfer Aréna egyértelműen arról szól, hogy a most legtrendibb és a jövőben is leginkább használt eszközöket, megoldásokat, kommunikációs csatornákat, hogyan lehet a legjobban használni, támogatni velük az értékesítési tevékenységet, hogyan tudjuk ezeket az eszközöket úgy használni, hogy ne csak üzleti profitot, hanem társadalmi és környezeti hasznot is tudjunk teremteni.

 

- Az előadókról elárulhatsz már valamit?

- Konkrét neveket nem mondanék, elsősorban magyar marketing és üzleti döntéshozókat hozunk majd az arénák színpadjaira, akik természetesen kellő nemzetközi tapasztalattal és rálátással is bírnak. Az előadók listája június 15-e után áll össze.

- Korábban megszokhattuk, hogy a Marketing Summitnak vannak kísérőeseményei, ez idén is így lesz?

- Idén is lesznek díjátadók, az MMSZ Életműdíjat minden évben, így idén is a Marketing Summiton adjuk majd át, de a Marketing&Media magazin TOP50 marketinges rangsorában szereplők is itt vehetik át az elismerést, ahogyan a marketingben élenjáró városokat is díjazzuk majd ismét. A díjátadók mellett is lesznek egyéb kísérő programok, így például tervezünk egy képzőművészeti kiállítást is a YoungArt Platformmal közösen, ezzel azt is szimbolizálni akarjuk, hogy a marketing még a művészetekben is milyen fontos szerepet tölt be. Egyéb kísérő programok is lesznek, így például Magyarország marketing fórumának is teret adunk, ahol országmarketingről, desztinációs marketingről lesz szó, illetve hazánk legnagyobb iparágainak kihívásairól.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...