- Hirdetés -

Hiszünk a marketing erejében

|

- Hirdetés -

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy milyen témákra fókuszálnak majd a két arénában idén, illetve mit szimbolizál a helyszínválasztás.

- Idén szeptember 15-én rendezitek meg a Marketing Summit Hungary-t, „Hiszünk a marketing erejében” mottóval. Miért pont ezt választottátok?

- Több marketingkonferencia is van itthon minden évben és azt látom, hogy arról nagyon sok szó esik ezeken, hogy melyek aktuálisan a legtrendibb marketingeszközök, de azt gondolom, hogy nem elegendő önmagában ezzel foglalkozni, sokkal mélyebbre kell ásni a cégek marketing tevékenységében. Ugyanis még 2022-ben is az a helyzet, hogy nagyon sok piaci szereplő nem érti a marketing lényegét. Sokan csak az eszközök oldaláról közelítik meg a dolgokat, csak a marketingkommunikációval foglalkoznak, ezért sok szervezet nem tud igazán átütő eredményeket elérni, mert túlságosan eszközorientáltan gondolkodnak. Jobban meg kell érteniük a célcsoportjukat. A mi konferenciánk a marketingesek széles tábora mellett az üzleti döntéshozókat is meg akarja szólítani, hiszen végső soron a cégvezetők határozzák meg a marketingesek lehetőségeit és ha ők nem hisznek a marketing erejében, akkor nem építenek marketingvezérelt szervezetet, ez pedig leszűkíti a marketingszakemberek lehetőségeit. Mi hiszünk a marketing erejében, viszont azt látom, hogy az üzleti vagy akár a gazdaságpolitikai döntéshozók nem kiemelten hisznek benne, ezen szeretnénk változtatni.

- Mit gondolsz, miért alakult így?

- Azért, mert a legtöbb esetben marketingkommunikációs oldalról, tehát a reklám felől közelítenek a témához. Holott ennél sokkal többet jelent a marketing, és az idei Marketing Summit egyik legfőbb feladata, hogy megmutassuk a marketing szerepeit és az általa kínált megoldásokat a gazdasági, társadalmi, környezeti kihívások esetében. A marketing többnyire gazdasági környezetben kerül szóba, társadalmi és környezeti kihívások esetében egyáltalán nem. Pedig ha belegondolunk, a fenntarthatóság – ami egyszerre környezeti és társadalmi kihívás – része az is, hogy milyen termékek készülnek és kerülnek piacra, ebben pedig a marketingnek is szerepe van. Ezért van az, hogy az idei konferencia egyrészt ezekről a kihívásokról szól, másrészt a marketing értékteremtő szerepeiről. Ha mindezeket együtt vesszük, akkor láthatjuk, hogy manapság a marketing egy olyan tevékenység, ami mindenki számára megkerülhetetlen, igazából a prioritások között kell, hogy szerepeljen minden szervezet életében. Ezt a kiemelt szerepet szimbolizálja a helyszínválasztás is, hiszen egy igazán exkluzív helyen, a Várkert Bazárban rendezzük meg az idei Marketing Summitot.

- Milyen témák köré szerveződik idén az esemény?

- Természetesen a marketing kiemelt szerepeinek bemutatása mellett lesz szó a legújabb marketingeszközökről és azok használatáról, ezen belül az új csatornákról is. Ebben az évben két nagy arénában zajlanak majd az események. Az egyikben a Misszió és vízió jegyében főként stratégiai kérdéseket járunk körbe, azokat a kihívásokat, amelyekkel a világ ma szembenéz és a marketing erre adott válaszait. Rengeteg témát érintünk a körforgásos gazdaságtól a purpose marketingen át a metaverzumig. A Tudástranszfer Aréna egyértelműen arról szól, hogy a most legtrendibb és a jövőben is leginkább használt eszközöket, megoldásokat, kommunikációs csatornákat, hogyan lehet a legjobban használni, támogatni velük az értékesítési tevékenységet, hogyan tudjuk ezeket az eszközöket úgy használni, hogy ne csak üzleti profitot, hanem társadalmi és környezeti hasznot is tudjunk teremteni.

 

- Az előadókról elárulhatsz már valamit?

- Konkrét neveket nem mondanék, elsősorban magyar marketing és üzleti döntéshozókat hozunk majd az arénák színpadjaira, akik természetesen kellő nemzetközi tapasztalattal és rálátással is bírnak. Az előadók listája június 15-e után áll össze.

- Korábban megszokhattuk, hogy a Marketing Summitnak vannak kísérőeseményei, ez idén is így lesz?

- Idén is lesznek díjátadók, az MMSZ Életműdíjat minden évben, így idén is a Marketing Summiton adjuk majd át, de a Marketing&Media magazin TOP50 marketinges rangsorában szereplők is itt vehetik át az elismerést, ahogyan a marketingben élenjáró városokat is díjazzuk majd ismét. A díjátadók mellett is lesznek egyéb kísérő programok, így például tervezünk egy képzőművészeti kiállítást is a YoungArt Platformmal közösen, ezzel azt is szimbolizálni akarjuk, hogy a marketing még a művészetekben is milyen fontos szerepet tölt be. Egyéb kísérő programok is lesznek, így például Magyarország marketing fórumának is teret adunk, ahol országmarketingről, desztinációs marketingről lesz szó, illetve hazánk legnagyobb iparágainak kihívásairól.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....