Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy milyen témákra fókuszálnak majd a két arénában idén, illetve mit szimbolizál a helyszínválasztás.

- Idén szeptember 15-én rendezitek meg a Marketing Summit Hungary-t, „Hiszünk a marketing erejében” mottóval. Miért pont ezt választottátok?

- Több marketingkonferencia is van itthon minden évben és azt látom, hogy arról nagyon sok szó esik ezeken, hogy melyek aktuálisan a legtrendibb marketingeszközök, de azt gondolom, hogy nem elegendő önmagában ezzel foglalkozni, sokkal mélyebbre kell ásni a cégek marketing tevékenységében. Ugyanis még 2022-ben is az a helyzet, hogy nagyon sok piaci szereplő nem érti a marketing lényegét. Sokan csak az eszközök oldaláról közelítik meg a dolgokat, csak a marketingkommunikációval foglalkoznak, ezért sok szervezet nem tud igazán átütő eredményeket elérni, mert túlságosan eszközorientáltan gondolkodnak. Jobban meg kell érteniük a célcsoportjukat. A mi konferenciánk a marketingesek széles tábora mellett az üzleti döntéshozókat is meg akarja szólítani, hiszen végső soron a cégvezetők határozzák meg a marketingesek lehetőségeit és ha ők nem hisznek a marketing erejében, akkor nem építenek marketingvezérelt szervezetet, ez pedig leszűkíti a marketingszakemberek lehetőségeit. Mi hiszünk a marketing erejében, viszont azt látom, hogy az üzleti vagy akár a gazdaságpolitikai döntéshozók nem kiemelten hisznek benne, ezen szeretnénk változtatni.

- Mit gondolsz, miért alakult így?

- Azért, mert a legtöbb esetben marketingkommunikációs oldalról, tehát a reklám felől közelítenek a témához. Holott ennél sokkal többet jelent a marketing, és az idei Marketing Summit egyik legfőbb feladata, hogy megmutassuk a marketing szerepeit és az általa kínált megoldásokat a gazdasági, társadalmi, környezeti kihívások esetében. A marketing többnyire gazdasági környezetben kerül szóba, társadalmi és környezeti kihívások esetében egyáltalán nem. Pedig ha belegondolunk, a fenntarthatóság – ami egyszerre környezeti és társadalmi kihívás – része az is, hogy milyen termékek készülnek és kerülnek piacra, ebben pedig a marketingnek is szerepe van. Ezért van az, hogy az idei konferencia egyrészt ezekről a kihívásokról szól, másrészt a marketing értékteremtő szerepeiről. Ha mindezeket együtt vesszük, akkor láthatjuk, hogy manapság a marketing egy olyan tevékenység, ami mindenki számára megkerülhetetlen, igazából a prioritások között kell, hogy szerepeljen minden szervezet életében. Ezt a kiemelt szerepet szimbolizálja a helyszínválasztás is, hiszen egy igazán exkluzív helyen, a Várkert Bazárban rendezzük meg az idei Marketing Summitot.

- Milyen témák köré szerveződik idén az esemény?

- Természetesen a marketing kiemelt szerepeinek bemutatása mellett lesz szó a legújabb marketingeszközökről és azok használatáról, ezen belül az új csatornákról is. Ebben az évben két nagy arénában zajlanak majd az események. Az egyikben a Misszió és vízió jegyében főként stratégiai kérdéseket járunk körbe, azokat a kihívásokat, amelyekkel a világ ma szembenéz és a marketing erre adott válaszait. Rengeteg témát érintünk a körforgásos gazdaságtól a purpose marketingen át a metaverzumig. A Tudástranszfer Aréna egyértelműen arról szól, hogy a most legtrendibb és a jövőben is leginkább használt eszközöket, megoldásokat, kommunikációs csatornákat, hogyan lehet a legjobban használni, támogatni velük az értékesítési tevékenységet, hogyan tudjuk ezeket az eszközöket úgy használni, hogy ne csak üzleti profitot, hanem társadalmi és környezeti hasznot is tudjunk teremteni.

 

- Az előadókról elárulhatsz már valamit?

- Konkrét neveket nem mondanék, elsősorban magyar marketing és üzleti döntéshozókat hozunk majd az arénák színpadjaira, akik természetesen kellő nemzetközi tapasztalattal és rálátással is bírnak. Az előadók listája június 15-e után áll össze.

- Korábban megszokhattuk, hogy a Marketing Summitnak vannak kísérőeseményei, ez idén is így lesz?

- Idén is lesznek díjátadók, az MMSZ Életműdíjat minden évben, így idén is a Marketing Summiton adjuk majd át, de a Marketing&Media magazin TOP50 marketinges rangsorában szereplők is itt vehetik át az elismerést, ahogyan a marketingben élenjáró városokat is díjazzuk majd ismét. A díjátadók mellett is lesznek egyéb kísérő programok, így például tervezünk egy képzőművészeti kiállítást is a YoungArt Platformmal közösen, ezzel azt is szimbolizálni akarjuk, hogy a marketing még a művészetekben is milyen fontos szerepet tölt be. Egyéb kísérő programok is lesznek, így például Magyarország marketing fórumának is teret adunk, ahol országmarketingről, desztinációs marketingről lesz szó, illetve hazánk legnagyobb iparágainak kihívásairól.