- Hirdetés -

Hiszünk a marketing erejében

|

- Hirdetés -

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy milyen témákra fókuszálnak majd a két arénában idén, illetve mit szimbolizál a helyszínválasztás.

- Idén szeptember 15-én rendezitek meg a Marketing Summit Hungary-t, „Hiszünk a marketing erejében” mottóval. Miért pont ezt választottátok?

- Több marketingkonferencia is van itthon minden évben és azt látom, hogy arról nagyon sok szó esik ezeken, hogy melyek aktuálisan a legtrendibb marketingeszközök, de azt gondolom, hogy nem elegendő önmagában ezzel foglalkozni, sokkal mélyebbre kell ásni a cégek marketing tevékenységében. Ugyanis még 2022-ben is az a helyzet, hogy nagyon sok piaci szereplő nem érti a marketing lényegét. Sokan csak az eszközök oldaláról közelítik meg a dolgokat, csak a marketingkommunikációval foglalkoznak, ezért sok szervezet nem tud igazán átütő eredményeket elérni, mert túlságosan eszközorientáltan gondolkodnak. Jobban meg kell érteniük a célcsoportjukat. A mi konferenciánk a marketingesek széles tábora mellett az üzleti döntéshozókat is meg akarja szólítani, hiszen végső soron a cégvezetők határozzák meg a marketingesek lehetőségeit és ha ők nem hisznek a marketing erejében, akkor nem építenek marketingvezérelt szervezetet, ez pedig leszűkíti a marketingszakemberek lehetőségeit. Mi hiszünk a marketing erejében, viszont azt látom, hogy az üzleti vagy akár a gazdaságpolitikai döntéshozók nem kiemelten hisznek benne, ezen szeretnénk változtatni.

- Mit gondolsz, miért alakult így?

- Azért, mert a legtöbb esetben marketingkommunikációs oldalról, tehát a reklám felől közelítenek a témához. Holott ennél sokkal többet jelent a marketing, és az idei Marketing Summit egyik legfőbb feladata, hogy megmutassuk a marketing szerepeit és az általa kínált megoldásokat a gazdasági, társadalmi, környezeti kihívások esetében. A marketing többnyire gazdasági környezetben kerül szóba, társadalmi és környezeti kihívások esetében egyáltalán nem. Pedig ha belegondolunk, a fenntarthatóság – ami egyszerre környezeti és társadalmi kihívás – része az is, hogy milyen termékek készülnek és kerülnek piacra, ebben pedig a marketingnek is szerepe van. Ezért van az, hogy az idei konferencia egyrészt ezekről a kihívásokról szól, másrészt a marketing értékteremtő szerepeiről. Ha mindezeket együtt vesszük, akkor láthatjuk, hogy manapság a marketing egy olyan tevékenység, ami mindenki számára megkerülhetetlen, igazából a prioritások között kell, hogy szerepeljen minden szervezet életében. Ezt a kiemelt szerepet szimbolizálja a helyszínválasztás is, hiszen egy igazán exkluzív helyen, a Várkert Bazárban rendezzük meg az idei Marketing Summitot.

- Milyen témák köré szerveződik idén az esemény?

- Természetesen a marketing kiemelt szerepeinek bemutatása mellett lesz szó a legújabb marketingeszközökről és azok használatáról, ezen belül az új csatornákról is. Ebben az évben két nagy arénában zajlanak majd az események. Az egyikben a Misszió és vízió jegyében főként stratégiai kérdéseket járunk körbe, azokat a kihívásokat, amelyekkel a világ ma szembenéz és a marketing erre adott válaszait. Rengeteg témát érintünk a körforgásos gazdaságtól a purpose marketingen át a metaverzumig. A Tudástranszfer Aréna egyértelműen arról szól, hogy a most legtrendibb és a jövőben is leginkább használt eszközöket, megoldásokat, kommunikációs csatornákat, hogyan lehet a legjobban használni, támogatni velük az értékesítési tevékenységet, hogyan tudjuk ezeket az eszközöket úgy használni, hogy ne csak üzleti profitot, hanem társadalmi és környezeti hasznot is tudjunk teremteni.

 

- Az előadókról elárulhatsz már valamit?

- Konkrét neveket nem mondanék, elsősorban magyar marketing és üzleti döntéshozókat hozunk majd az arénák színpadjaira, akik természetesen kellő nemzetközi tapasztalattal és rálátással is bírnak. Az előadók listája június 15-e után áll össze.

- Korábban megszokhattuk, hogy a Marketing Summitnak vannak kísérőeseményei, ez idén is így lesz?

- Idén is lesznek díjátadók, az MMSZ Életműdíjat minden évben, így idén is a Marketing Summiton adjuk majd át, de a Marketing&Media magazin TOP50 marketinges rangsorában szereplők is itt vehetik át az elismerést, ahogyan a marketingben élenjáró városokat is díjazzuk majd ismét. A díjátadók mellett is lesznek egyéb kísérő programok, így például tervezünk egy képzőművészeti kiállítást is a YoungArt Platformmal közösen, ezzel azt is szimbolizálni akarjuk, hogy a marketing még a művészetekben is milyen fontos szerepet tölt be. Egyéb kísérő programok is lesznek, így például Magyarország marketing fórumának is teret adunk, ahol országmarketingről, desztinációs marketingről lesz szó, illetve hazánk legnagyobb iparágainak kihívásairól.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....