- Hirdetés -

Hiszünk a marketing erejében

|

- Hirdetés -

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy milyen témákra fókuszálnak majd a két arénában idén, illetve mit szimbolizál a helyszínválasztás.

- Idén szeptember 15-én rendezitek meg a Marketing Summit Hungary-t, „Hiszünk a marketing erejében” mottóval. Miért pont ezt választottátok?

- Több marketingkonferencia is van itthon minden évben és azt látom, hogy arról nagyon sok szó esik ezeken, hogy melyek aktuálisan a legtrendibb marketingeszközök, de azt gondolom, hogy nem elegendő önmagában ezzel foglalkozni, sokkal mélyebbre kell ásni a cégek marketing tevékenységében. Ugyanis még 2022-ben is az a helyzet, hogy nagyon sok piaci szereplő nem érti a marketing lényegét. Sokan csak az eszközök oldaláról közelítik meg a dolgokat, csak a marketingkommunikációval foglalkoznak, ezért sok szervezet nem tud igazán átütő eredményeket elérni, mert túlságosan eszközorientáltan gondolkodnak. Jobban meg kell érteniük a célcsoportjukat. A mi konferenciánk a marketingesek széles tábora mellett az üzleti döntéshozókat is meg akarja szólítani, hiszen végső soron a cégvezetők határozzák meg a marketingesek lehetőségeit és ha ők nem hisznek a marketing erejében, akkor nem építenek marketingvezérelt szervezetet, ez pedig leszűkíti a marketingszakemberek lehetőségeit. Mi hiszünk a marketing erejében, viszont azt látom, hogy az üzleti vagy akár a gazdaságpolitikai döntéshozók nem kiemelten hisznek benne, ezen szeretnénk változtatni.

- Mit gondolsz, miért alakult így?

- Azért, mert a legtöbb esetben marketingkommunikációs oldalról, tehát a reklám felől közelítenek a témához. Holott ennél sokkal többet jelent a marketing, és az idei Marketing Summit egyik legfőbb feladata, hogy megmutassuk a marketing szerepeit és az általa kínált megoldásokat a gazdasági, társadalmi, környezeti kihívások esetében. A marketing többnyire gazdasági környezetben kerül szóba, társadalmi és környezeti kihívások esetében egyáltalán nem. Pedig ha belegondolunk, a fenntarthatóság – ami egyszerre környezeti és társadalmi kihívás – része az is, hogy milyen termékek készülnek és kerülnek piacra, ebben pedig a marketingnek is szerepe van. Ezért van az, hogy az idei konferencia egyrészt ezekről a kihívásokról szól, másrészt a marketing értékteremtő szerepeiről. Ha mindezeket együtt vesszük, akkor láthatjuk, hogy manapság a marketing egy olyan tevékenység, ami mindenki számára megkerülhetetlen, igazából a prioritások között kell, hogy szerepeljen minden szervezet életében. Ezt a kiemelt szerepet szimbolizálja a helyszínválasztás is, hiszen egy igazán exkluzív helyen, a Várkert Bazárban rendezzük meg az idei Marketing Summitot.

- Milyen témák köré szerveződik idén az esemény?

- Természetesen a marketing kiemelt szerepeinek bemutatása mellett lesz szó a legújabb marketingeszközökről és azok használatáról, ezen belül az új csatornákról is. Ebben az évben két nagy arénában zajlanak majd az események. Az egyikben a Misszió és vízió jegyében főként stratégiai kérdéseket járunk körbe, azokat a kihívásokat, amelyekkel a világ ma szembenéz és a marketing erre adott válaszait. Rengeteg témát érintünk a körforgásos gazdaságtól a purpose marketingen át a metaverzumig. A Tudástranszfer Aréna egyértelműen arról szól, hogy a most legtrendibb és a jövőben is leginkább használt eszközöket, megoldásokat, kommunikációs csatornákat, hogyan lehet a legjobban használni, támogatni velük az értékesítési tevékenységet, hogyan tudjuk ezeket az eszközöket úgy használni, hogy ne csak üzleti profitot, hanem társadalmi és környezeti hasznot is tudjunk teremteni.

 

- Az előadókról elárulhatsz már valamit?

- Konkrét neveket nem mondanék, elsősorban magyar marketing és üzleti döntéshozókat hozunk majd az arénák színpadjaira, akik természetesen kellő nemzetközi tapasztalattal és rálátással is bírnak. Az előadók listája június 15-e után áll össze.

- Korábban megszokhattuk, hogy a Marketing Summitnak vannak kísérőeseményei, ez idén is így lesz?

- Idén is lesznek díjátadók, az MMSZ Életműdíjat minden évben, így idén is a Marketing Summiton adjuk majd át, de a Marketing&Media magazin TOP50 marketinges rangsorában szereplők is itt vehetik át az elismerést, ahogyan a marketingben élenjáró városokat is díjazzuk majd ismét. A díjátadók mellett is lesznek egyéb kísérő programok, így például tervezünk egy képzőművészeti kiállítást is a YoungArt Platformmal közösen, ezzel azt is szimbolizálni akarjuk, hogy a marketing még a művészetekben is milyen fontos szerepet tölt be. Egyéb kísérő programok is lesznek, így például Magyarország marketing fórumának is teret adunk, ahol országmarketingről, desztinációs marketingről lesz szó, illetve hazánk legnagyobb iparágainak kihívásairól.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...

Kiderült, milyen autókat kedvelnek a magyarok

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Rangos elismeréseket kapott a FERLING

A közelmúltban látott napvilágot két olyan toplista, amelyen a pécsi székhelyű PR-ügynökség, a FERLING Kft. vezetői is elismerésben részesültek. A FERLING alapítója és egyben ügyvezető igazgatója, Ferling József is szerepel hazánk legelismertebb PR- és...

Kiderült: jelszavak nélkül biztonságosabb a kibertér

A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll. A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert...

Új műsor érkezik októberben a Spíler TV-re

Az őszi szezonban új műsor és új képernyősök is érkeznek a Spíler TV-re. A TV2 sportcsatornájának műsorvezetői csapatához csatlakozik Gelencsér Tímea, Szedmák Zita és Lissák Laura, október elsején pedig rajtol a Sunday Stadium. (kiemelt...

Márkamenedzserek toplistájával jön a Business Lounge

A Business Lounge szeptember 27-i adásában Vaszary Ádámmal, a Signature40 lista társalapítójával lesz beszélgetés a rangsor hátteréről, arról, hogy honnan jött az ötlet, és miért érezték úgy, hogy szükség van még egy listára. (kiemelt...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több támadás éri a sporteseményeket

A sport– és szórakoztató rendezvények gördülékenyebb és kényelmesebb lebonyolításához egyre több digitális szolgáltatást vesznek igénybe a helyszínt biztosító intézmények és a szervezők. Emiatt megnőtt a háttérinfrastruktúrák sérülékenysége, kedvező célpontot kínálva a kiberbűnözőknek. A Cyber...

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Kétmillió fának keresnek helyet

1 fő - 1 fa! – négy éve ezzel az üzenettel indult a 10 millió Fa közösség, mely azóta több százezer fát és cserjét ültetett és tartott életben. Az alapítványt is létrehozó 10 millió...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....