- Hirdetés -

Hódít a szénsavmentes

|

A magyar ásványvízpiac 2018. január-szeptember között 5,8 százalékos növekedést ért el a tavalyi azonos időszakhoz képest, az értékesített darabszámokat tekintve a Nielsen legfrissebb elemzése szerint. Ehhez jelentősen hozzájárult a Magyarvíz Kft. is: az átlagnövekedés közel kétszeresét érték el, és ezzel a dobogó legfelső fokán állnak a márkázott termékek piacán. Hazánkban a szénsavmentes ásványvíz fogy a legjobban a nyugat-európai trendeket követve.

A Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint az ásványvízeladási adatokat vizsgálva, az első 9 hónapban a hazai gyártók közül a legnagyobb arányú növekedést a Magyarvíz Kft. mutatta fel 2018-ban: az eladott palackok mennyisége 11%-kal volt magasabb, mint a tavalyi január-szeptemberi időszakban (literben ez 11,7%-kal jelent többet). Ehhez főként a zászlóshajó Mizse 11%-os és az új külsőt öltött Primavera 18%-os (vagyis a piaci átlagnál háromszor nagyobb) növekedése járult hozzá. Eközben a fenti időszakot vizsgálva a magyar ásványvízpiac az eladott palackok számát tekintve mindössze 5,8%-ot, literben pedig csupán 4,5%-ot tudott erősödni. A piackutató gyártói- és sajátmárkás termékeket vizsgáló elemzése a Magyarvíz Kft. növekedési teljesítményét mutatta ki a legjobbnak a hazai ásványvízgyártók közül – értékben, literben és darabszámban egyaránt –; a márkák „dobogójának” második fokán pedig a Mizse áll, 10% piacrészesedéssel (a literenkénti eladást vizsgálva).

„A teljes portfoliónkat nézve 2018-ban a hektikus időjárás bosszúságot és gyors döntéseket, ugyanakkor rekordokat is hozott. A májusi és augusztusi forgalmunk például kiemelkedően jól alakult. Egyrészt beigazolódott a tavaszi Primavera arculatváltás létjogosultsága és a saját fejlesztésű szögletes palackjaink is sikeres fogadtatásra találtak. Másrészt az esős július után beköszöntő extrém augusztusi melegben egyre többen választottak Mizsét és Primaverát, és ezzel a valaha volt legsikeresebb hónapunk ez az augusztus lett, amikor a tíz évvel ezelőtti nyári hónap mennyiségének közel hatszorosát vitték haza a fogyasztóink” – mondta Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

A Nielsen elemzésében a január-szeptemberi időszakot vizsgálva a szénsavmentes ásványvizek mennyiségi részaránya tovább nőtt és a piacon jelenleg 46,1%, a szénsavasoké 41,8%-ra csökkent, az ízesítetteké változatlanul 12,1%. A cég saját adatai hasonló tendenciát mutatnak, ám még jelentősebb mértékben a mentesek erősödése látszik: a Magyarvíz szénsavmentes termékei most 54%-át adják a cég teljes forgalmának, ami közel 25%-kal több a tavalyi megoszlásnál. A termékskálájukból továbbra is a 1,5 literes kiszerelések fogytak a legjobban (2018-ban 18%-kal nőtt a volumen a tavalyi első 9 hónaphoz képest), de a 0,5 literesek már 44%-kal teljesítettek jobban. A legkeresettebbek a „kis” palackos Mizse és Primavera voltak: idén szeptemberben a félliteres Primaverából 32%-kal, Mizse ásványvízből pedig 67%-kal több fogyott, mint tavaly szeptemberben – ezzel a cég 0,5-ös kiszereléseinek összforgalma terven felüli, 29%-os növekedést ért el a két év összevetésében. Balog Zoltán hozzátette: „Magyarországon a fél- és egyliteres ásványvizek részaránya még nem éri el a nyugat-európai átlagot, de a trendeket követve dinamikus fejlődést mutatnak”.

2018 szeptembere a Nielsen összesítésében a közel 9,5 millió palack ásványvíz értékesítése révén 15% forgalomnövekedést hozott a kft.-nek a tavalyi azonos hónaphoz képest. A Magyarvíz várakozásai szerint ugyanezt a mennyiségnövekedést – a prognosztizált piaci átlagnövekedést jelentősen túlszárnyalva – az év végi záráskor is tartani fogják, ami 30 millió palack többleteladást jelentene az elmúlt évhez képest.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...