- Hirdetés -

Hol tárolod a kriptovalutádat?

|

- Hirdetés -

Egy friss jelentés szerint az emberek több mint fele tudja mi az a kriptovaluta, de majdnem 80 százalékuk nem tudja, hogyan és hol lehet megvásárolni, biztonságosan tárolni. Mi is a kriptopénztárca vagy digitális pénztárca?

Ahhoz, hogy biztonságosan tároljuk kriptovalutáinkat, szükségünk van egy digitális pénztárcára. Alapvetően az ilyen pénztárcák olyan programok, amelyek tárolják a privát és nyilvános kriptográfiai kulcsokat, amelyek segítségével kapcsolódhatunk a blokklánchoz és elvégezhetjük a tranzakciókat.

A nyilvános kulcs olyan, mint egy cím a pénztárcához, míg a privát kulcsot arra tudjuk használni, hogy hozzáférjünk magához a pénztárcához. Ha valaki pénzt szeretne küldeni nekünk, azt valójában áthelyezi őket a saját címéről a mi címünkre, ami azt jelenti, hogy ismernie kell a feladónak a nyilvános kulcsot, azaz a pénztárcánk elérését. Egyúttal a feladónak is hozzáférése kell legyen az ő saját privát kulcsához. Az új kriptovaluták feloldásához és elköltéséhez a nyilvános kulcsnak megfelelő magánkulcsot kell megadnunk.

Van még egy nagyon fontos dolog, amit érdemes megjegyezni: a kriptovaluták tárolása a digitális pénztárcában még nem jelenti azt, hogy ez a pénz a zsebünkben van. A digitális pénztárca csupán maga a két kulcs, a kriptovaluta a blokkláncban van és mindig ott is marad. Amikor egy tranzakció zajlik, az egyetlen dolog, ami valójában történik, hogy egy blokk leírja, hogy az adott tranzakció csatlakozik a blokk-kapcsolathoz. Ha szeretné megérteni a kriptavaluták működését, ezen a linken olvashat róla.

Kriptovaluta pénztárcák típusai

Papír pénztárcák

A kriptovaluta tárolás legegyszerűbb módja: le kell írni egy papírra a privát és a nyilvános kulcsot. Ez ugyan tranzakciókra nem alkalmas, de mindenképp az egyik legbiztonságosabb módja a tárolásnak. Ahhoz, hogy tranzakciókat hajtsunk végre, mindenképp szükségünk lesz egy másik típusú pénztárcára is. A nagyon hosszú kulcsok manuális beírása bonyolult lehet, ezért jelentek meg a QR kódok. A kulcsok létrehozásához és QR-kóddá formálásához speciális szoftvereket kell használnunk.

Előny: Nagyon biztonságos (kivéve, ha ellopják a papírcetlinket)

Hátrány: Kényelmetlen, és korlátozott a hozzáférése

Online pénztárcák

Szintén egyszerű tárolási mód az online tárca használata, amelyet egy online szolgáltató biztosít számunkra és elérhető bárhonnan, bármilyen készülékről, mindössze internetelérésre van szükség. Ahhoz, hogy online pénztárcánk legyen, regisztrálnunk kell egy szolgáltató honlapján vagy telepítenünk kell egy programot, amellyel hozzáférhetünk a valuták kezelőfelületéhez.

Az online tárcák használata nagyon kényelmes, de hozzáférést kell adnunk a kriptovalutához egy külső szolgáltatónak. A pénzünk biztonságáról ilyen esetekben a külső szolgáltató felel, de ha az online program nem megfelelő, akkor a szerver üzemeltetője hozzáférést kaphat a privát kulcsunkhoz, s ezáltal a számlánk felett is rendelkezhet. Továbbá arra is volt már példa, hogy a szolgáltató biztonsági réseit kihasználva lopták el a felhasználók adatait és ezzel együtt kriptovalutáit.

Néhány szolgáltató tárolja a felhasználók kulcsait, néhány nem. Épp ezért az utóbbiak esetében nagyobb is a kockázat. Az online pénztárcák használatát akkor javasoljuk, ha kis összegeket tárolunk bennük és el is kívánjuk költeni azt hamarosan.

Előny: Kényelmes, bárhonnan elérhető

Hátrány: Alacsony a biztonsági szintje, mindenképp külső szolgáltatót kell igénybe venni

Mobil vagy szoftveres pénztárcák

Ugyan az online tárcák elérhetőek bárhonnan, de felhőalapú szolgáltatások, ezért internetkapcsolatra mindenképp szükség van. A mobil vagy szoftveres pénztárcák az asztali számítógépünkön vagy okoskészüléken tárolja és kezeli a kulcsainkat, valamint a tranzakcióinkat. Ezek a programok általában biztonságosak mind a tárolást, mind a tranzakciókat illetően.

Csakúgy, mint az online tárcák esetében, itt is két típust különböztethetünk meg: teljes (full) és könnyű (light) tárolás. Az egyik verziónál a teljes blokkláncot tárolja a tárca az adott készüléken, míg a másiknál egy külső szolgáltató segítségével tárolja azokat. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a teljes tárolás nem életképesek okoskészülékeken. Ennek oka rendkívül egyszerű: egy teljes blokklánc akár 200GB is lehet, amelyet már nehezen vagy egyáltalán nem tud kezelni egy okostelefon. Ugyanakkor a teljes pénztárcák jóval biztonságosabbak a könnyű verziónál.

Előny: Biztonságosabb, mint az online tárcák

Hátrány: Még mindig nem elegendő a biztonsága és készülék szükséges a használatához

Hardveres pénztárcák

Általában ezek a pénztárcák olyanok, mint egy flash meghajtó, amelyet csatlakoztatni kell a számítógéphez vagy az okostelefonhoz. Akár egy régi USB pendrive is használható ilyen tárcaként, de a speciális Secure Element chipen alapuló megoldások biztonságosabban tárolják a kulcsokat és a kriptovalutákat. Lényegesen biztonságosabbnak számít bármelyik másik pénztárcánál, mivel a kulcsokat egy offline eszközön tároljuk. Képesek tranzakciókra és a valuta tárolására is. Az egyetlen gond, hogy nem ingyenes.

Előny: A legbiztonságosabb módja a kriptovaluták, és a kulcsok tárolására, valamint a tranzakciók végrehajtására

Hátrány: Pénzbe kerül és külön készülékre van szükség a használatához

Összegzés

A Kaspersky Lab már több mint 20 éve figyeli és elemzi a kibercsapdák tevékenységeit és tapasztalatai szerint, ha egyre több ember érdeklődik egy bizonyos online tevékenység iránt, az a számítógépes bűnözők érdeklődését is gyorsan felkelti. Ebből kifolyólag a Kaspersky Lab csapatai jelenleg is dolgoznak egy biztonságos hardveres kriptovaluta pénztárca megalkotásán, amely ellenáll minden típusú és méretű kibercsapda fenyegetésnek.

Jelenleg két olyan koncepción dolgoznak, amelyek a legkifinomultabb Secure Element chip használatára épülnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordszámú pályázat érkezett az Európai Mobilitási Hét programjaira

Minden korábbinál több, 206 pályázatot nyújtottak be települések az Európai Mobilitási Hét programjaira a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. tájékoztatása szerint. A 180 millió forintos pályázati keretet idén az Energiaügyi Minisztérium biztosította, a támogatásokat vissza...

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....