- Hirdetés -

Hol tárolod a kriptovalutádat?

|

- Hirdetés -

Egy friss jelentés szerint az emberek több mint fele tudja mi az a kriptovaluta, de majdnem 80 százalékuk nem tudja, hogyan és hol lehet megvásárolni, biztonságosan tárolni. Mi is a kriptopénztárca vagy digitális pénztárca?

Ahhoz, hogy biztonságosan tároljuk kriptovalutáinkat, szükségünk van egy digitális pénztárcára. Alapvetően az ilyen pénztárcák olyan programok, amelyek tárolják a privát és nyilvános kriptográfiai kulcsokat, amelyek segítségével kapcsolódhatunk a blokklánchoz és elvégezhetjük a tranzakciókat.

A nyilvános kulcs olyan, mint egy cím a pénztárcához, míg a privát kulcsot arra tudjuk használni, hogy hozzáférjünk magához a pénztárcához. Ha valaki pénzt szeretne küldeni nekünk, azt valójában áthelyezi őket a saját címéről a mi címünkre, ami azt jelenti, hogy ismernie kell a feladónak a nyilvános kulcsot, azaz a pénztárcánk elérését. Egyúttal a feladónak is hozzáférése kell legyen az ő saját privát kulcsához. Az új kriptovaluták feloldásához és elköltéséhez a nyilvános kulcsnak megfelelő magánkulcsot kell megadnunk.

Van még egy nagyon fontos dolog, amit érdemes megjegyezni: a kriptovaluták tárolása a digitális pénztárcában még nem jelenti azt, hogy ez a pénz a zsebünkben van. A digitális pénztárca csupán maga a két kulcs, a kriptovaluta a blokkláncban van és mindig ott is marad. Amikor egy tranzakció zajlik, az egyetlen dolog, ami valójában történik, hogy egy blokk leírja, hogy az adott tranzakció csatlakozik a blokk-kapcsolathoz. Ha szeretné megérteni a kriptavaluták működését, ezen a linken olvashat róla.

Kriptovaluta pénztárcák típusai

Papír pénztárcák

A kriptovaluta tárolás legegyszerűbb módja: le kell írni egy papírra a privát és a nyilvános kulcsot. Ez ugyan tranzakciókra nem alkalmas, de mindenképp az egyik legbiztonságosabb módja a tárolásnak. Ahhoz, hogy tranzakciókat hajtsunk végre, mindenképp szükségünk lesz egy másik típusú pénztárcára is. A nagyon hosszú kulcsok manuális beírása bonyolult lehet, ezért jelentek meg a QR kódok. A kulcsok létrehozásához és QR-kóddá formálásához speciális szoftvereket kell használnunk.

Előny: Nagyon biztonságos (kivéve, ha ellopják a papírcetlinket)

Hátrány: Kényelmetlen, és korlátozott a hozzáférése

Online pénztárcák

Szintén egyszerű tárolási mód az online tárca használata, amelyet egy online szolgáltató biztosít számunkra és elérhető bárhonnan, bármilyen készülékről, mindössze internetelérésre van szükség. Ahhoz, hogy online pénztárcánk legyen, regisztrálnunk kell egy szolgáltató honlapján vagy telepítenünk kell egy programot, amellyel hozzáférhetünk a valuták kezelőfelületéhez.

Az online tárcák használata nagyon kényelmes, de hozzáférést kell adnunk a kriptovalutához egy külső szolgáltatónak. A pénzünk biztonságáról ilyen esetekben a külső szolgáltató felel, de ha az online program nem megfelelő, akkor a szerver üzemeltetője hozzáférést kaphat a privát kulcsunkhoz, s ezáltal a számlánk felett is rendelkezhet. Továbbá arra is volt már példa, hogy a szolgáltató biztonsági réseit kihasználva lopták el a felhasználók adatait és ezzel együtt kriptovalutáit.

Néhány szolgáltató tárolja a felhasználók kulcsait, néhány nem. Épp ezért az utóbbiak esetében nagyobb is a kockázat. Az online pénztárcák használatát akkor javasoljuk, ha kis összegeket tárolunk bennük és el is kívánjuk költeni azt hamarosan.

Előny: Kényelmes, bárhonnan elérhető

Hátrány: Alacsony a biztonsági szintje, mindenképp külső szolgáltatót kell igénybe venni

Mobil vagy szoftveres pénztárcák

Ugyan az online tárcák elérhetőek bárhonnan, de felhőalapú szolgáltatások, ezért internetkapcsolatra mindenképp szükség van. A mobil vagy szoftveres pénztárcák az asztali számítógépünkön vagy okoskészüléken tárolja és kezeli a kulcsainkat, valamint a tranzakcióinkat. Ezek a programok általában biztonságosak mind a tárolást, mind a tranzakciókat illetően.

Csakúgy, mint az online tárcák esetében, itt is két típust különböztethetünk meg: teljes (full) és könnyű (light) tárolás. Az egyik verziónál a teljes blokkláncot tárolja a tárca az adott készüléken, míg a másiknál egy külső szolgáltató segítségével tárolja azokat. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a teljes tárolás nem életképesek okoskészülékeken. Ennek oka rendkívül egyszerű: egy teljes blokklánc akár 200GB is lehet, amelyet már nehezen vagy egyáltalán nem tud kezelni egy okostelefon. Ugyanakkor a teljes pénztárcák jóval biztonságosabbak a könnyű verziónál.

Előny: Biztonságosabb, mint az online tárcák

Hátrány: Még mindig nem elegendő a biztonsága és készülék szükséges a használatához

Hardveres pénztárcák

Általában ezek a pénztárcák olyanok, mint egy flash meghajtó, amelyet csatlakoztatni kell a számítógéphez vagy az okostelefonhoz. Akár egy régi USB pendrive is használható ilyen tárcaként, de a speciális Secure Element chipen alapuló megoldások biztonságosabban tárolják a kulcsokat és a kriptovalutákat. Lényegesen biztonságosabbnak számít bármelyik másik pénztárcánál, mivel a kulcsokat egy offline eszközön tároljuk. Képesek tranzakciókra és a valuta tárolására is. Az egyetlen gond, hogy nem ingyenes.

Előny: A legbiztonságosabb módja a kriptovaluták, és a kulcsok tárolására, valamint a tranzakciók végrehajtására

Hátrány: Pénzbe kerül és külön készülékre van szükség a használatához

Összegzés

A Kaspersky Lab már több mint 20 éve figyeli és elemzi a kibercsapdák tevékenységeit és tapasztalatai szerint, ha egyre több ember érdeklődik egy bizonyos online tevékenység iránt, az a számítógépes bűnözők érdeklődését is gyorsan felkelti. Ebből kifolyólag a Kaspersky Lab csapatai jelenleg is dolgoznak egy biztonságos hardveres kriptovaluta pénztárca megalkotásán, amely ellenáll minden típusú és méretű kibercsapda fenyegetésnek.

Jelenleg két olyan koncepción dolgoznak, amelyek a legkifinomultabb Secure Element chip használatára épülnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...

Ilyenek lehetnek a jövő játékai

Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000 vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....