- Hirdetés -

Hol tárolod a kriptovalutádat?

|

- Hirdetés -

Egy friss jelentés szerint az emberek több mint fele tudja mi az a kriptovaluta, de majdnem 80 százalékuk nem tudja, hogyan és hol lehet megvásárolni, biztonságosan tárolni. Mi is a kriptopénztárca vagy digitális pénztárca?

Ahhoz, hogy biztonságosan tároljuk kriptovalutáinkat, szükségünk van egy digitális pénztárcára. Alapvetően az ilyen pénztárcák olyan programok, amelyek tárolják a privát és nyilvános kriptográfiai kulcsokat, amelyek segítségével kapcsolódhatunk a blokklánchoz és elvégezhetjük a tranzakciókat.

A nyilvános kulcs olyan, mint egy cím a pénztárcához, míg a privát kulcsot arra tudjuk használni, hogy hozzáférjünk magához a pénztárcához. Ha valaki pénzt szeretne küldeni nekünk, azt valójában áthelyezi őket a saját címéről a mi címünkre, ami azt jelenti, hogy ismernie kell a feladónak a nyilvános kulcsot, azaz a pénztárcánk elérését. Egyúttal a feladónak is hozzáférése kell legyen az ő saját privát kulcsához. Az új kriptovaluták feloldásához és elköltéséhez a nyilvános kulcsnak megfelelő magánkulcsot kell megadnunk.

Van még egy nagyon fontos dolog, amit érdemes megjegyezni: a kriptovaluták tárolása a digitális pénztárcában még nem jelenti azt, hogy ez a pénz a zsebünkben van. A digitális pénztárca csupán maga a két kulcs, a kriptovaluta a blokkláncban van és mindig ott is marad. Amikor egy tranzakció zajlik, az egyetlen dolog, ami valójában történik, hogy egy blokk leírja, hogy az adott tranzakció csatlakozik a blokk-kapcsolathoz. Ha szeretné megérteni a kriptavaluták működését, ezen a linken olvashat róla.

Kriptovaluta pénztárcák típusai

Papír pénztárcák

A kriptovaluta tárolás legegyszerűbb módja: le kell írni egy papírra a privát és a nyilvános kulcsot. Ez ugyan tranzakciókra nem alkalmas, de mindenképp az egyik legbiztonságosabb módja a tárolásnak. Ahhoz, hogy tranzakciókat hajtsunk végre, mindenképp szükségünk lesz egy másik típusú pénztárcára is. A nagyon hosszú kulcsok manuális beírása bonyolult lehet, ezért jelentek meg a QR kódok. A kulcsok létrehozásához és QR-kóddá formálásához speciális szoftvereket kell használnunk.

Előny: Nagyon biztonságos (kivéve, ha ellopják a papírcetlinket)

Hátrány: Kényelmetlen, és korlátozott a hozzáférése

Online pénztárcák

Szintén egyszerű tárolási mód az online tárca használata, amelyet egy online szolgáltató biztosít számunkra és elérhető bárhonnan, bármilyen készülékről, mindössze internetelérésre van szükség. Ahhoz, hogy online pénztárcánk legyen, regisztrálnunk kell egy szolgáltató honlapján vagy telepítenünk kell egy programot, amellyel hozzáférhetünk a valuták kezelőfelületéhez.

Az online tárcák használata nagyon kényelmes, de hozzáférést kell adnunk a kriptovalutához egy külső szolgáltatónak. A pénzünk biztonságáról ilyen esetekben a külső szolgáltató felel, de ha az online program nem megfelelő, akkor a szerver üzemeltetője hozzáférést kaphat a privát kulcsunkhoz, s ezáltal a számlánk felett is rendelkezhet. Továbbá arra is volt már példa, hogy a szolgáltató biztonsági réseit kihasználva lopták el a felhasználók adatait és ezzel együtt kriptovalutáit.

Néhány szolgáltató tárolja a felhasználók kulcsait, néhány nem. Épp ezért az utóbbiak esetében nagyobb is a kockázat. Az online pénztárcák használatát akkor javasoljuk, ha kis összegeket tárolunk bennük és el is kívánjuk költeni azt hamarosan.

Előny: Kényelmes, bárhonnan elérhető

Hátrány: Alacsony a biztonsági szintje, mindenképp külső szolgáltatót kell igénybe venni

Mobil vagy szoftveres pénztárcák

Ugyan az online tárcák elérhetőek bárhonnan, de felhőalapú szolgáltatások, ezért internetkapcsolatra mindenképp szükség van. A mobil vagy szoftveres pénztárcák az asztali számítógépünkön vagy okoskészüléken tárolja és kezeli a kulcsainkat, valamint a tranzakcióinkat. Ezek a programok általában biztonságosak mind a tárolást, mind a tranzakciókat illetően.

Csakúgy, mint az online tárcák esetében, itt is két típust különböztethetünk meg: teljes (full) és könnyű (light) tárolás. Az egyik verziónál a teljes blokkláncot tárolja a tárca az adott készüléken, míg a másiknál egy külső szolgáltató segítségével tárolja azokat. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a teljes tárolás nem életképesek okoskészülékeken. Ennek oka rendkívül egyszerű: egy teljes blokklánc akár 200GB is lehet, amelyet már nehezen vagy egyáltalán nem tud kezelni egy okostelefon. Ugyanakkor a teljes pénztárcák jóval biztonságosabbak a könnyű verziónál.

Előny: Biztonságosabb, mint az online tárcák

Hátrány: Még mindig nem elegendő a biztonsága és készülék szükséges a használatához

Hardveres pénztárcák

Általában ezek a pénztárcák olyanok, mint egy flash meghajtó, amelyet csatlakoztatni kell a számítógéphez vagy az okostelefonhoz. Akár egy régi USB pendrive is használható ilyen tárcaként, de a speciális Secure Element chipen alapuló megoldások biztonságosabban tárolják a kulcsokat és a kriptovalutákat. Lényegesen biztonságosabbnak számít bármelyik másik pénztárcánál, mivel a kulcsokat egy offline eszközön tároljuk. Képesek tranzakciókra és a valuta tárolására is. Az egyetlen gond, hogy nem ingyenes.

Előny: A legbiztonságosabb módja a kriptovaluták, és a kulcsok tárolására, valamint a tranzakciók végrehajtására

Hátrány: Pénzbe kerül és külön készülékre van szükség a használatához

Összegzés

A Kaspersky Lab már több mint 20 éve figyeli és elemzi a kibercsapdák tevékenységeit és tapasztalatai szerint, ha egyre több ember érdeklődik egy bizonyos online tevékenység iránt, az a számítógépes bűnözők érdeklődését is gyorsan felkelti. Ebből kifolyólag a Kaspersky Lab csapatai jelenleg is dolgoznak egy biztonságos hardveres kriptovaluta pénztárca megalkotásán, amely ellenáll minden típusú és méretű kibercsapda fenyegetésnek.

Jelenleg két olyan koncepción dolgoznak, amelyek a legkifinomultabb Secure Element chip használatára épülnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA