- Hirdetés -

Holtverseny a legbefolyásosabb médiások listájának élén

|

- Hirdetés -

Első alkalommal fordult elő a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató rangsorában, hogy holtverseny alakult ki az élen. Vaszily Miklós, a TV2 igazgatósági elnöke utolérte Vidus Gabriellát, az RTL Klub vezérigazgatóját, így ketten vezetik a listát. Az idei TOP50 rangsor más szempontból is különleges, összesen 17 hölgy került be, ami a lista történetében rekordnak számít.

Fotók: Köő Adrienn

Tizenötödik alkalommal készült el a Marketing&Média kommunikációs szaklap „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listája, amelyet 22 fős szakértői zsűri kétfordulós szavazatai alapján állítottak össze. A rangsor élén először láthatunk holtversenyt: már a múlt évben is szoros volt az állás, idén pedig a korábbi második helyezett Vaszily Miklós beérte Vidus Gabriellát. A két legnagyobb országos kereskedelmi csatorna irányítói így tandemben vezetik a legbefolyásosabb médiaipari szereplők rangsorát. Amennyiben kíváncsi a teljes 50-es listára, akkor kövesse ide kattintva az mmonline.hu LinkedIn oldalát.

Vidus Gabriella

Vaszily Miklós

 

A 2022-es listán is a médiavállalatoknál dolgozók közül vannak a legtöbben (39 százalék), arányuk ugyanakkor évről-évre csökken, miközben a média- és reklámügynökségek szereplői közül egyre többen válnak befolyásossá. Ehhez kapcsolódik, hogy a médiavállalatokat egyre kevésbé lehetett egyértelműen besorolni az online-offline kategóriákba. A növekvő digitalizációs nyomás mindenkit a világhálóra kényszerített, és mára már a nyomtatott lapok, valamint a lineáris tévék is gőzerővel működtetnek online portálokat vagy éppen streaming felületeket.

Erősítettek a nők

Eddig még soha nem volt ilyen sok hölgy a médiaipar legbefolyásosabb szereplőinek rangsorában: az idei listában 17 nő kapott helyet, ami kettővel több a tavalyinál. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a hölgyek 34 százalékos aránya azt mutatja, a médiaipar sok más ágazathoz képest közelebb áll az ideálishoz a férfiak-nők arányát tekintve, és reménykeltő, hogy évről-évre javuló tendenciát láthatunk ebben a tekintetben.

2022-ben négy hölgy debütált a toplistában: Kálmán Erika, a Mediaworks elnök-vezérigazgatója, Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary ügyvezető igazgatója, Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport digitális női portfólióigazgatója, az nlc főszerkesztője, valamint Jákó Eszter, az MVM kommunikációs igazgatója is idén először került be a Top 50-be.

A TOP10

Vaszily Miklósnak, a TV2 Csoport igazgatósági elnökének első helye már tavaly is lógott a levegőben, akkor végül a második helyen végzett. Vaszily befolyásos szereplője a hazai médiapiacnak, és a TV2-n felül van még két másik érdekeltsége is, társtulajdonos ugyanis az Indamedia Csoportban, valamint a Progress Médiában.

 

Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának első helyezése sem meglepetés, hiszen a médiacég az elmúlt években is meg tudta őrizni vezető szerepét a számukra fontos célcsoportnál. Sőt, újabban az online hírversenybe is beszálltak, miután 2021 év végén hírportállá alakították az rtl.hu-t.

 

A listán Vaszilyt és Vidust idén is Guttengéber Csaba, az Atmedia csoport első embere, míg a triót a tavalyi évhez hasonlóan Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője, a Magyar Reklámszövetség elnöke követi, mögötte pedig Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója végzett negyedikként. Az elmúlt esztendőben Balásy Gyula, a Lounge Group tulajdonos-ügyvezetője volt az ötödik, Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója pedig a hatodik helyezett, és ezt megismételték idén is. 2022-ben is bejutott a top 10-be Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója, aki két helyet javítva hetedik lett. Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezetője nyolcadikként végzett, ő korábban már többször is bejutott az első tízbe.

 

Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője szintén évek óta a rangsor elején helyezkedik el, így nem annyira meglepő, hogy most övé lett a kilencedik hely. Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója és az R-Time ügyvezetője első alkalommal került az első tíz közé, mégpedig tizedikként.

 

 

(Zárójelben az előző évi TOP50 rangsorban elért helyezés.)

 

 

Öt RTL-es a legbefolyásosabbak között

Az elmúlt esztendőben kilenc olyan cég, illetve cégcsoport volt, ahonnan ketten vagy annál többen kerültek be a Top 50-be. Az idén ez a kör változatlan maradt, de a sorrendjük kicsit változott. Abban nem volt változás, hogy a mostani összeállításba is az RTL Magyarország részéről jutottak be a legtöbben, méghozzá öten. Tavaly a Central Médiacsoporttól hárman kerültek az 50-be, az idén viszont négyen képviselték a vállalatot, ketten a menedzsmentből és két főszerkesztőjük.

A GroupM Csoporthoz tartozó ügynökségektől az idén is négyen szerepelnek a listán, a Magyar Telekom részéről hárman kerültek be, rajtuk kívül két-két szakember képviseli az Atmediát, a Lounge Groupot, az OMG-t, a TV2 Csoportot és a Vodafone-t.

A Top 50 első éveiben a főszerkesztők egész komoly erőt képviseltek, ám az évek során nagyon megkopott a súlyuk. Nem hangzik túl jól, de ez valószínűleg leképezi a valós helyzetet. A korábbi esztendőhöz képest eggyel többen vannak, azonban ez is csak három főt jelent. Ugyanakkor sokatmondó, hogy a három főszerkesztő a 46., a 47. és a 48. helyen sorakozik. Név szerint Pető Péterről, a 24.hu, Dull Szabolcsról, a Telex és Pácsonyi Danielláról, az nlc.hu főszerkesztőjéről van szó.

Itt érdemes felidézni, hogy két évvel ezelőtt Dull Szabolcs a lista 16. helyén állt az Index.hu akkori főszerkesztőjeként. Bár nem főszerkesztő, de szintén tartalomelőállítással foglalkozik k az RTL Magyarország hírigazgatója, Kotroczó Róbert. A nevét a lista 35. helyén láthatjuk, és meg kell említeni, hogy a többi RTL-es szakember megelőzi a listán.

Kevés újonc

A mostani TOP50 nem csak az azon szereplő nők számában hozott rekordot, de abban is, hogy ilyen kevés cserélődés még soha nem volt. 2021-hez képest heten maradtak ki a listáról és nyolcan kerültek be. A kiesőkhöz viszonyítva azért bővülhetett eggyel többel az idei 50-es újoncok köre, mert az élen a két első helyezett miatt holtverseny volt, azaz gyakorlatilag most Top 51-ről van szó.

Arányaiban mindez azt jelenti, hogy 16 százalékban újult meg a lista. Amennyiben pedig nem lett volna fej-fej melletti eredmény az élen, akkor ez mindössze 14 százalékot tett volna ki. Az elmúlt 14 év cserélődési átlaga 26 százalék, azaz nagyjából a lista szereplőinek a negyede szokott változni. Tavaly ez 20 százalékot tett ki, tehát már akkor is átlag alatti volt a cserélődés. Mostanáig a legalacsonyabb mértékű változást a 2018-as összeállítás hozta, amikor 18 százalékban újult meg a TOP50. A legtöbb pedig 2016-ban volt, amikor egyik évről a másikra 38 százalékban újult meg a listás szereplők köre.

 

Az idén a Top 50 „törzsgárdájában” sem volt változás, azaz továbbra is öten vannak azok, akik 2008 óta egyetlen 50-es listáról sem maradtak ki. Közéjük tartozik két RTL-es vezető, Vidus Gabriella vezérigazgató és Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes, programigazgató, Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója, Málnay B. Levente, az AMC Networks ügyvezető alelnöke, valamint az OMG-s Jonathan Cooper.

 

 

A teljes TOP50 rangsor a Marketing&Media magazin legújabb számában található meg. A következő napokban az mmonline.hu-n további összeállításokkal, elemzésekkel jelentkezünk a lista kapcsán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....