- Hirdetés -

Holtverseny a legbefolyásosabb médiások listájának élén

|

Első alkalommal fordult elő a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató rangsorában, hogy holtverseny alakult ki az élen. Vaszily Miklós, a TV2 igazgatósági elnöke utolérte Vidus Gabriellát, az RTL Klub vezérigazgatóját, így ketten vezetik a listát. Az idei TOP50 rangsor más szempontból is különleges, összesen 17 hölgy került be, ami a lista történetében rekordnak számít.

Fotók: Köő Adrienn

Tizenötödik alkalommal készült el a Marketing&Média kommunikációs szaklap „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listája, amelyet 22 fős szakértői zsűri kétfordulós szavazatai alapján állítottak össze. A rangsor élén először láthatunk holtversenyt: már a múlt évben is szoros volt az állás, idén pedig a korábbi második helyezett Vaszily Miklós beérte Vidus Gabriellát. A két legnagyobb országos kereskedelmi csatorna irányítói így tandemben vezetik a legbefolyásosabb médiaipari szereplők rangsorát. Amennyiben kíváncsi a teljes 50-es listára, akkor kövesse ide kattintva az mmonline.hu LinkedIn oldalát.

Vidus Gabriella

Vaszily Miklós

 

A 2022-es listán is a médiavállalatoknál dolgozók közül vannak a legtöbben (39 százalék), arányuk ugyanakkor évről-évre csökken, miközben a média- és reklámügynökségek szereplői közül egyre többen válnak befolyásossá. Ehhez kapcsolódik, hogy a médiavállalatokat egyre kevésbé lehetett egyértelműen besorolni az online-offline kategóriákba. A növekvő digitalizációs nyomás mindenkit a világhálóra kényszerített, és mára már a nyomtatott lapok, valamint a lineáris tévék is gőzerővel működtetnek online portálokat vagy éppen streaming felületeket.

Erősítettek a nők

Eddig még soha nem volt ilyen sok hölgy a médiaipar legbefolyásosabb szereplőinek rangsorában: az idei listában 17 nő kapott helyet, ami kettővel több a tavalyinál. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a hölgyek 34 százalékos aránya azt mutatja, a médiaipar sok más ágazathoz képest közelebb áll az ideálishoz a férfiak-nők arányát tekintve, és reménykeltő, hogy évről-évre javuló tendenciát láthatunk ebben a tekintetben.

2022-ben négy hölgy debütált a toplistában: Kálmán Erika, a Mediaworks elnök-vezérigazgatója, Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary ügyvezető igazgatója, Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport digitális női portfólióigazgatója, az nlc főszerkesztője, valamint Jákó Eszter, az MVM kommunikációs igazgatója is idén először került be a Top 50-be.

A TOP10

Vaszily Miklósnak, a TV2 Csoport igazgatósági elnökének első helye már tavaly is lógott a levegőben, akkor végül a második helyen végzett. Vaszily befolyásos szereplője a hazai médiapiacnak, és a TV2-n felül van még két másik érdekeltsége is, társtulajdonos ugyanis az Indamedia Csoportban, valamint a Progress Médiában.

 

Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának első helyezése sem meglepetés, hiszen a médiacég az elmúlt években is meg tudta őrizni vezető szerepét a számukra fontos célcsoportnál. Sőt, újabban az online hírversenybe is beszálltak, miután 2021 év végén hírportállá alakították az rtl.hu-t.

 

A listán Vaszilyt és Vidust idén is Guttengéber Csaba, az Atmedia csoport első embere, míg a triót a tavalyi évhez hasonlóan Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője, a Magyar Reklámszövetség elnöke követi, mögötte pedig Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója végzett negyedikként. Az elmúlt esztendőben Balásy Gyula, a Lounge Group tulajdonos-ügyvezetője volt az ötödik, Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója pedig a hatodik helyezett, és ezt megismételték idén is. 2022-ben is bejutott a top 10-be Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója, aki két helyet javítva hetedik lett. Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezetője nyolcadikként végzett, ő korábban már többször is bejutott az első tízbe.

 

Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője szintén évek óta a rangsor elején helyezkedik el, így nem annyira meglepő, hogy most övé lett a kilencedik hely. Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója és az R-Time ügyvezetője első alkalommal került az első tíz közé, mégpedig tizedikként.

 

 

(Zárójelben az előző évi TOP50 rangsorban elért helyezés.)

 

 

Öt RTL-es a legbefolyásosabbak között

Az elmúlt esztendőben kilenc olyan cég, illetve cégcsoport volt, ahonnan ketten vagy annál többen kerültek be a Top 50-be. Az idén ez a kör változatlan maradt, de a sorrendjük kicsit változott. Abban nem volt változás, hogy a mostani összeállításba is az RTL Magyarország részéről jutottak be a legtöbben, méghozzá öten. Tavaly a Central Médiacsoporttól hárman kerültek az 50-be, az idén viszont négyen képviselték a vállalatot, ketten a menedzsmentből és két főszerkesztőjük.

A GroupM Csoporthoz tartozó ügynökségektől az idén is négyen szerepelnek a listán, a Magyar Telekom részéről hárman kerültek be, rajtuk kívül két-két szakember képviseli az Atmediát, a Lounge Groupot, az OMG-t, a TV2 Csoportot és a Vodafone-t.

A Top 50 első éveiben a főszerkesztők egész komoly erőt képviseltek, ám az évek során nagyon megkopott a súlyuk. Nem hangzik túl jól, de ez valószínűleg leképezi a valós helyzetet. A korábbi esztendőhöz képest eggyel többen vannak, azonban ez is csak három főt jelent. Ugyanakkor sokatmondó, hogy a három főszerkesztő a 46., a 47. és a 48. helyen sorakozik. Név szerint Pető Péterről, a 24.hu, Dull Szabolcsról, a Telex és Pácsonyi Danielláról, az nlc.hu főszerkesztőjéről van szó.

Itt érdemes felidézni, hogy két évvel ezelőtt Dull Szabolcs a lista 16. helyén állt az Index.hu akkori főszerkesztőjeként. Bár nem főszerkesztő, de szintén tartalomelőállítással foglalkozik k az RTL Magyarország hírigazgatója, Kotroczó Róbert. A nevét a lista 35. helyén láthatjuk, és meg kell említeni, hogy a többi RTL-es szakember megelőzi a listán.

Kevés újonc

A mostani TOP50 nem csak az azon szereplő nők számában hozott rekordot, de abban is, hogy ilyen kevés cserélődés még soha nem volt. 2021-hez képest heten maradtak ki a listáról és nyolcan kerültek be. A kiesőkhöz viszonyítva azért bővülhetett eggyel többel az idei 50-es újoncok köre, mert az élen a két első helyezett miatt holtverseny volt, azaz gyakorlatilag most Top 51-ről van szó.

Arányaiban mindez azt jelenti, hogy 16 százalékban újult meg a lista. Amennyiben pedig nem lett volna fej-fej melletti eredmény az élen, akkor ez mindössze 14 százalékot tett volna ki. Az elmúlt 14 év cserélődési átlaga 26 százalék, azaz nagyjából a lista szereplőinek a negyede szokott változni. Tavaly ez 20 százalékot tett ki, tehát már akkor is átlag alatti volt a cserélődés. Mostanáig a legalacsonyabb mértékű változást a 2018-as összeállítás hozta, amikor 18 százalékban újult meg a TOP50. A legtöbb pedig 2016-ban volt, amikor egyik évről a másikra 38 százalékban újult meg a listás szereplők köre.

 

Az idén a Top 50 „törzsgárdájában” sem volt változás, azaz továbbra is öten vannak azok, akik 2008 óta egyetlen 50-es listáról sem maradtak ki. Közéjük tartozik két RTL-es vezető, Vidus Gabriella vezérigazgató és Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes, programigazgató, Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója, Málnay B. Levente, az AMC Networks ügyvezető alelnöke, valamint az OMG-s Jonathan Cooper.

 

 

A teljes TOP50 rangsor a Marketing&Media magazin legújabb számában található meg. A következő napokban az mmonline.hu-n további összeállításokkal, elemzésekkel jelentkezünk a lista kapcsán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...