- Hirdetés -

Home office jövője a médiában és az ügynökségeknél

|

- Hirdetés -

Néhol teljesen, de többnyire csak részben ért véget az általános otthoni munkavégzés. A megkérdezett médiavállalatok és ügynökségek többsége arról számolt be, hogy a járványhelyzet időszaka a jövőre nézve is átalakította a home office-hoz való viszonyukat.

Március közepe táján gyakorlatilag szó szerint egyik napról a másikra állt át otthoni munkavégzésre a hazai kommunikációs iparág. Az ügynökségek döntő többségénél ez 100 százalékos home office-t jelentett, de a médiavállalatoknál is csak az járt be dolgozni, akinek nagyon muszáj volt, például a nyomdászok, vagy a televízióknál a műsorkészítők egy része.

Itthon lecsengőben van a járvány, véget ért a veszélyhelyzet, így lassan elkezdtek visszaszivárogni a dolgozók az irodaházakba. A körkérdésünk alapján van, ahol már visszaállt az élet, máshol ezt több lépcsőben valósítják meg. Utóbbiak közé tartozik a Wavemaker Hungary. Június elején nyitották újra az irodát, de eleinte maximum a dolgozók egyharmada lehetett bent. Június végén 50 százalékra emelték a bejárósokra vonatkozó limitet. Úgy tervezik, hogy augusztus elejétől állnak vissza a hagyományos munkarendre.

A Lounge Groupnál egészen július elsejéig tartott a home office időszaka, ezután álltak vissza a normális működésre. A Mediator Groupnál május végétől választhatóan, június elejétől pedig fokozatosan, de gyakorlatilag mindannyian visszatértek a home office-ból a normál irodai működésbe.

„Az Omnicom nemzetközi hálózatban, így itthon nálunk is elsődlegesen és általánosan mindenki otthonról dolgozik, ugyanakkor önkéntes alapon, limitáltan elindult a visszatérés az irodába. Maximum a kollégák 25 százaléka dolgozhat az irodában a nyári időszakban, az egészségügyi biztonsági előírások és a szociális távolságtartás szabályait betartva” – tudtuk meg Szabó Edinától, az OMG Hungary ügyvezető igazgatójától.

A médiacégek egy részénél is picit lazultak a szabályok a nyár elején. A Ringier Axel Springernél (RAS) egyelőre maximum a teljes dolgozói létszám 30 százaléka lehet bent az irodákban. „Az azonos csapatban dolgozók beosztották az irodában töltött időt egymás között, váltják egymást, de az irodai bejárás egyelőre még teljesen opcionális az olyan funkcióban dolgozó munkatársak esetében, akiknek nem helyhez kötött a munkájuk” – mondta Kovács Tibor, a RAS ügyvezető igazgatója.

Az RTL Magyarországnál március 16-tól június végéig tartott az általános home office azoknál, akik nem vesznek részt a közvetlen műsorkészítésben. A júliust és az augusztust átmeneti időszaknak szánják, aki szeretne, visszatérhet az irodaházba. A JCDecaux-nál június eleje óta a menedzsment teljes létszámban, a többi irodai dolgozó A-B heti váltakozásban járt be dolgozni. Azonban a veszélyhelyzet feloldásával náluk véget ért az otthondolgozós időszak.

Azt egyébként többen is említették, hogy az irodákban szigorú higiéniai szabályokat vezettek be. Így például a dolgozók legalább 1,5 méterre ülnek egymástól, a közös terekben kötelező a maszkviselés és kézfertőtlenítőket helyeztek ki.

koronavírus kézfertőtlenítés

Mit mond a HR szakértő?
„Minden évnek megvolt eddig a leggyakrabban használt szava, idén a home office lehet, ami felkerül a dobogóra. Teljes joggal, mert nagyon régen ott van már a helye. Négy évvel ezelőtt tartottam egy prezentációt ahol az állásokat elemeztem, amelyeket állásközvetítő oldalakra tesznek fel. A rugalmas munkaidőbeosztás és szó szerint a home office, kevesebb, mint 1 százalékában volt jelen a meghirdetett munkakörökben. Akkor végtelen nagy versenyelőnynek számított az, amit ma már szinte illik felajánlani” – mondta Pethő Anikó, az Aarenson Consulting HR tanácsadócég vezetője.

A szakember szerint ez a három hónapos rövid kóstoló két részre osztotta az otthoni munkavágzásről véleményt megfogalmazókat. Egyik tábor a családos tábor, a másik a gyerekekkel még nem rendelkezők.
„Semmiképp sem érdemes ezt összemosni azzal, amilyen majd még lehetne. Ennek az időszaknak a leírására jobban illik a remote munkavégzés, mint a home office” – tette hozzá Pethő Anikó.

A HR szakértő tapasztalatai szerint sokan beszámoltak arról, hogy sokkal hatékonyabbá vált a munkájuk, akár rövidebb idő alatt is végezve feladataikkal, koncentráltabb minőségibb munkát tudtak végezni. A másik tábor sokfelé szakadt, ők 3 műszakban dolgozva oktattak, háztartást vezettek, dolgoztak. Itt az igazi áttörés akkor jöhet el, ha ők is gyerekek oktatása nélkül csinálhatják azt, ami kizárólag a munkával kapcsolatos.

Az Aarenson Consulting partnerei közül sokan tették választhatóvá a home office lehetőségét egy bizonyos limit felhasználásáig, heti 1-2 napban határozva azt meg. Ugyanis az otthoni munkavégzés előnyeit integrálva a személyes együttműködéssel lehet még jobban kiaknázni ezt az újfajta munkamódszert. Hosszútávon kizárólag a home office sem hoz folyamatos teljesítmény és minőségemelkedést, be lehet állni egy szintre, ami jól szervezett és gördülékeny, de a valós kapcsolatokra minden területen szükség lesz.

„Kifejezetten a média és ügynökségi vonalon, sok pozitív visszajelzést kaptam, hogy nem volt nehéz az átállás, mert a digitális vonal erős ezen a területen így minden kollégának megvolt a technikai háttere az azonnali munkamódszer váltáshoz. Ne tegyük félre, hogy erre a foglalkoztatásra sincs kőbe vésett szabály és ami örök érvényű az itt is működik, hogy az egyénnel konzultálva találjuk meg a számára megfelelő Office-Home office arányt. Egységesíteni nem lehet, választhatóvá tenni, prerefenciákat felállítani, ajánlani pedig mindenképp kell. Így ha jövőre ebben a témában prezentációt tartok bízom benne a hirdetések legalább 20 százaléka már tartalmazni fogja ezt a lehetőséget is” – említi Pethő Anikő,

A médiavállalatokat és az ügynökségeket megkérdeztük arról is, hogy a cégüknél miként látják a home office jövőjét. Ezt a Marketing&Média friss lapszámában olvashatják, amit akár ide kattintva, a Digitalstand.hu-n is megvásárolhatnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....