- Hirdetés -

Húsmentes hetet tart a Nosalty

|

- Hirdetés -

A húsmentesség világnapja alkalmából (június 14.) Magyarország legnépszerűbb online recept- és gasztromagazinja, a Nosalty figyelemfelkeltő akcióba kezdjen Húsbavágó címmel. A leglátogatottabb online gasztrosite szerkesztősége – elsőként Magyarországon – egy egész héten át bannolja a húsos recepteket az oldalon, alternatívaként pedig húspótló alapanyagokat és receptúrákat ajánl kreatív gasztroközösségének. A cikk és receptválogatások mellett nem jelenik meg hús a site videóiban, hírleveleiben, Instagram-profiljukon és más közösségimédia-felületükön sem.

A klímaválság az emberi tevékenység következménye, amiben óriási szerepet játszik az, hogy mit és hogyan eszünk. A vágóállatok felneveléséhez szükséges takarmány megtermeléséhez óriási mezőgazdasági területek szükségesek, a kereslet pedig nő, de terjeszkedni már nem igazán van hová. Az emberiség egyre több és több húst kíván, és mivel a gyomor nagy úr, a gazdaság mindent megtesz azért, hogy teljesítse ezt a kívánságot.

Az élelmiszerek előállítása, a szállításuk, a csomagolásuk is óriási terhelést jelent a Föld számára, viszont már kis lépésekkel is nagy változást tudunk elérni a saját életünkben is. A húsmentesség világnapja többek között ennek a fontos társadalmi üzenetnek ad teret szerte a Földbolygón, a Nosalty pedig pont ezen a napon indítja el egyhetes, edukációs kampányát Húsbavágó címmel. Ehhez hasonló volumenű és üzenetű akcióval még egyetlen hazai gasztro-oldal sem jelentkezett.

„A húsmentes világnap alkalmából megragadjuk az alkalmat, hogy felhívjuk a magyar társadalom figyelmét egy világ szintű problémára, az ipari húsfogyasztás káros hatásaira és táplálkozással kapcsolatos életmódváltás lehetőségére. A fenntarthatóbb főzés ösztönzése érdekében bannoljuk a hússzármazékokat tartalmazó receptjeinket a Nosalty oldalán, helyettük pedig számos izgalmas húshelyettesítő és húsmentes recepttel nyújtunk alternatívát” – mondta el a Húsbavágó kampányról Hering András, a Nosalty főszerkesztője. Az akció ideje alatt bár a húsos receptek is elérhetőek lesznek az oldalon, azok csak figyelmeztető jelzésekkel és figyelemfelkeltő kapukkal való találkozás után látogathatók majd. „Az egyhetes húsételektől való tartózkodás azt jelenti, hogy erőforrásainkat felhasználva receptajánlóinkat »klímabarátabb« ételekre összpontosítjuk. Reméljük, hogy minél fenntarthatóbban főzünk mi, annál tudatosabbá és felelősségteljesebbé válnak a magyarok főzési és étkezési szokási is. A változás a mi kezünkben és tányérunkon is van.”

A népszerű gasztromagazin akciójának célja a növényalapú étkezés népszerűsítése, egyúttal a túlzott húsfogyasztás egyénre és a környezetre gyakorolt hatásainak bemutatása. A szerkesztőség fontos feladatának tekinti, hogy megmutassa, hús nélkül is lehet finom és változatos ételeket az asztalra varázsolni, melyeket nem csak a vegetáriánusok és a vegánok, de a húsevők is örömmel fogadnak. A felellőség hatalmas, hiszen számos háztartás választ rendszeresen recepteket a Nosalty oldaláról, így az ott ajánlott receptötletek a szerkesztőség konyhájától az olvasók étkezőasztalaihoz jutnak el. Az, hogy egy recept- és gasztromagazin Magyarországon elsőként fog ilyen figyelemfelkeltő kampányba, mérföldkő a hazai médiatörténetben.

A social mediában Szabó Győző színművész, Farkas Richárd az őriszentpéteri Pajta étterem séfje, Antal Éva, azaz @vászonzsákoslány, low waste blogger és youtuber, Eke Angéla színésznő és Szilágyi Szilvi influenszer már biztosan csatlakozik az akcióhoz, de az olvasók közül is bárki aktív részese lehet a kampánynak, aki feltölti kreatív húsmentes receptjét az egyszerűsített receptfeltöltéssel a Nosalty oldalára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Sokba kerülhet a vállalatoknak, ha nem figyelnek a fenntarthatóságra

A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....