- Hirdetés -

Idén autóval indulunk nyaralni

|

- Hirdetés -

A felnőtt lakosság kétharmada határozott úgy, hogy idén sem hagyja ki a nyaralást, 96%-uk pedig autóval szándékozik eljutni úti céljához. A koronavírus-járvány miatt a belföldi helyszínek, így a Balaton és a Tisza-tó környéke a legnépszerűbbek.

A Bridgestone egy saját, országos felmérésben, 3100 fő bevonásával vizsgálta meg az utóbbi hónapok megváltozott autóhasználati és abroncscserével kapcsolatos szokásait, valamint a gépjárművezetők általános felkészültségét. A megkérdezetteknek csak 4%-a nyilatkozta, hogy a nyári hónapokban sem tervezi lecserélni a téli abroncsot az autóján, a döntő többség a járványhelyzet ellenére már túl van a cserén.

A tavalyi évhez képest ráadásul jelentősen nőtt az autóhasználók tudatossága az évszaknak megfelelő abroncsok kiválasztása kapcsán. A megkérdezettek immár 84%-a adott helyes választ arra, hogy milyen körülmények között kell cserélni a téli/nyári garnitúrát, ez közel 10%-kal több mint az előző évben.

2020 a belföldi nyaralás éve
A felmérés eredményeiből kiderült, hogy a járványhelyzettől függetlenül, a felnőtt lakosság 66%-a továbbra is tervez nyaralást. Többségük külföldi utak helyett az országhatárokon belül tervez akár több utazást is.

A legnépszerűbb belföldi úti cél a Balaton, de kedvelt pihenőhely még a Tisza-tó, illetve a hazai hegyvidékek – mint például Mátra, Bükk – is. A válaszadók többsége autóval megy nyaralni, a kitöltők közül nagyon kevesen, csupán 6% vesz igénybe az utazása során valamilyen tömegközlekedési eszközt.

„A szélsőséges nyári időjárás miatt jelentősen nő az abroncsok igénybevétele ebben az időszakban, ezért ezt a lépést hiba megspórolni. Ha hosszabb útra indulunk, akkor is, ha csak belföldön, indulás előtt mindig ellenőrizzük a gumik állapotát”– mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Europe NV/SA, Magyarországi Fióktelepének személygépjármű-abroncs üzletág vezetője.

„Ilyenkor a megfelelő nyomásértékek beállítása mellett érdemes ügyelni arra is, hogy olyan abroncsot használjunk, ami viharok és heves esőzések során is megfelelő tapadást biztosít, vagyis a mintaárkok mélysége megfelelő. Ezen felül azok az autósok, akik a ma elérhető legmagasabb mobilitási biztonságot keresik, defekttűrő technológiával gyártott gumiabroncsot szereltethetnek autójukra a gumiszervizekben. Ezekkel a gumikkal még teljes légvesztés esetén is akár 80 km-nyi továbbhaladás is biztosított, maximum 80 km/h sebesség mellett” – tette hozzá a szakember.

Cserélünk, de nem ellenőrzünk
A felmérés megmutatta, hogy a nyári abroncsot használók többsége – 84% – tisztában van azzal, hogy a téli garnitúrát le kell cserélni, ha a hőmérséklet tartósan 7 Celsius fok felett van. A kitöltők több mint fele (54%) azonban nem ellenőriztette szakemberrel az elmúlt időszakban az abroncsai állapotát.

A válaszadók 24%-a ugyanis bízik saját tudásában, ők saját maguk ellenőrzik a gumik kopását autóikon. A nyári gumik KRESZ szerinti minimális profilmélysége 1,6 mm, ami baleset-megelőzés szempontjából már kockázatosnak számít, így érdemes hamarabb, már 2-2,5 mm-es profilnál újra abroncsra cserélni. Ez azért is fontos, mert a kopott gumikon az autó fékútja is hosszabb, ami jelentősen növelheti a bekövetkező balesetek súlyosságát.

A járványhelyzet sem tudta megakadályozni az abroncscserét
A válaszadók közül szinte mindenki, 93% lecserélte már a téli abroncsát a járványhelyzet ellenére. Ennek oka a Bridgestone szakértői szerint az, hogy a szakszervizek gyorsan alkalmazkodtak a kialakult helyzethez.

A legtöbb hely, így például a First Stop hálózata is nyitva tartott, bár szigorú előírások mentén szervezték át a szolgáltatást. Emiatt a veszélyhelyzet során sem kellett lemondaniuk az autósoknak a szakszerű segítségről és a biztonságos autózásról. A korlátozások fokozatos feloldását követően pedig az óvatosabb sofőrök is bepótolhatták a szükséges cserét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA