- Hirdetés -

Idén felpörgött a pénzügyek digitalizációja

|

- Hirdetés -

A koronavírus-világjárvány hatásai miatt 2020 a pénzügyek digitalizációjának éve lett. Új korosztályok jelentek meg az elektronikus fizetési megoldások és megtakarítások világában. Magyarországon az online kasszát használó kereskedőket januártól törvény is kötelezi arra, hogy a készpénz mellett valamilyen digitális fizetési lehetőséget is biztosítsanak vásárlóiknak. Az egész évet végigkísérő világgazdasági bizonytalanság miatt dinamikusan emelkedő arany-árfolyam, és növekvő befektetési, illetve megtakarítási hajlandóság jellemző – derül ki az év innovatív terméke díjjal kitüntetett BlockBen szakértőjének elemzéséből.

„Idén olyan életkorú és társadalmi helyzetű emberek is elkezdtek foglalkozni a digitális pénzügyekkel, akiket normál körülmények között nem ért volna el ez a forradalom. Főként az elektronikus fizetési megoldások, illetve a befektetési lehetőségek iránt érdeklődnek” – összegzi tapasztalatait Krocsek Attila, a BlockBen üzletfejlesztési igazgatója. A cég 2018-ban kapta meg az év innovatív terméke díjat a szingapúri Crypto Currency Expón, tavaly pedig BlockBenPay nevű innovatív fizetési megoldása bekerült a FinTechShow 10 legizgalmasabb digitális pénzügyi újdonsága közé.

A BlockBen tavasszal internetes kutatást indított, hogy felmérje, mennyire népszerű a járványhelyzet idején a készpénz a magyarok körében, illetve, hogy milyen egyéb fizetési megoldásokat használnak. A megkérdezettek 35 százaléka úgy nyilatkozott: nem használ készpénzt, ha teheti. Közel egyharmaduk (30,7 %) viszont úgy nyilatkozott, hogy kénytelen készpénzt használni, mert ott, ahol vásárol, nem lehet mással fizetni. Közel negyedük (23,5%) szerint pedig még mindig ez a legegyszerűbb fizetési mód.

Azonnali Fizetési Rendszer: utalás 5 másodperc alatt

A járvány mellett Magyarországon az is komoly lökést adott a digitalizációnak, hogy március eleje óta minden banknál használatos az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR). Azóta a 10 millió forint alatti belföldi átutalások a nap 24 órájában és a hét bármely napján – így hétvégén és ünnepnapokon is – 5 másodpercen belül célba érnek.

Krocsek Attila kiemeli: az AFR fontos szerepet tölt be a készpénz visszaszorításában is, mert új, azonnali fizetési megoldások megjelenését is lehetővé teszi. Erre azért van kiemelten nagy szükség, mert 2021 januárjától az online kasszával rendelkező kereskedőknek lehetővé kell tenniük, hogy a vásárló ne csak készpénzzel, hanem valamilyen elektronikus megoldással is fizethessen.

„Az MNB adatai szerint 120 ezer olyan adózó van Magyarországon, akinek online pénztárgépet kell használnia, jelenleg a felüknél, tehát 60 ezer kereskedőnél nincs sem bankkártyás, sem más elektronikus fizetési lehetőség” – hívja fel a figyelmet Krocsek Attila.

Az üzletfejlesztési igazgató hangsúlyozza: nemcsak a bankkártyás fizetés lehet megoldás a kereskedők számára, léteznek alternatívák is, ráadásul a kereskedők szempontjából sokszor kedvezőbb költségek mellett. Ilyen innovatív megoldás a QR-kódos fizetés is, amely olcsó és biztonságos alternatívája a készpénznek és a bankkártyának.

Befektetésben még mindig élen az arany

Innovatív megoldásokra ráadásul nemcsak a fizetések esetében nyitott a piac, hanem a megtakarítások, befektetési lehetőségek tekintetében is. A koronavírus-világjárvány másik fontos hatása volt 2020-ban, hogy folyamatosan magas szinten tartotta a befektetői érdeklődést az arany iránt. A stabilitást és biztonságot kínáló nemesfém árfolyama az elmúlt egy évben 26 százalékot emelkedett, és továbbra is 1800 USA dollár felett jár. Az arany iránti érdeklődés következtében a befektetői piac is rendkívül nyitott az innovatív megoldásokra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...