- Hirdetés -

Idén is versengtek a kreatívszakma fiatal tehetségei

|

Idén is a Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának, ahol a marketingkommunikációs és reklámszakma ifjú tehetségei mérethették meg magukat. A fiatal szakemberek három kategóriában kreatív briefet is kaptak a Diageo-tól a cég portfóliójában szereplő prémium tequila márka, a Don Julio, kommunikációjára. A Diageo-t a zsűriben Német Bence, a vállalat kelet-európai Kultúra, Digitális és Média részlegének vezetője képviselte.

A 30 év alatti kreatívoknak szóló Young Cannes Lions a marketingkommunikációs és reklámszakma elsőszámú nemzetközi versenye. A verseny magyarországi fordulójának szervezője a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), a Diageo, a világ egyik vezető alkoholos italokat gyártó és forgalmazó vállalata, pedig idén is főtámogatója volt a magasrangú megmérettetésnek, amely lehetőséget teremt a szakmai hazai feltörekvő tehetségeinek, hogy a franciaországi döntőn a világ minden tájáról érkező fiatal kreatívokkal versenyben mutathassák meg képességeiket.

„A világ legikonikusabb márkáit építjük és ápoljuk: az évszázadok óta milliók által kedvelt márkáktól a legújabb innovációkig olyan termékeket, ízeket és élményeket hozunk létre, amelyekkel az emberek a hétköznapi vacsorától az életünket meghatározó, legkülönlegesebb alkalmakig minden pillanatot bearanyozhatnak. Filozófiánk, hogy ez a csak kreativitás, a szakértelem és a precízió tökéletes harmóniájával lehetséges. A válogatón is azt kerestük, hogy kik azok, akik igazán meg tudnak felelni ezeknek az értékeknek. A magyar döntősök mindegyike kivételes kreativitásról, találékonyságról és szenvedélyről tett tanúbizonyságot a saját területén – hihetetlenül inspiráló volt” – mondta Német Bence, a Diageo kelet-európai Kultúra, Digitális és Média részlegének vezetője.

A hetedik alkalommal rendezett hazai válogatón öt kategóriában keresték a legjobb fiatal szakembereket: Digital, Média és Print/OOH, PR és Design, a Diageo az első három kategóriában adott megbízást a versenyzőknek.

A szakmai zsűri a kreativitást, az ötletek újdonságát, a javasolt megoldás, stratégia megalapozottságát vizsgálta elsősorban mindhárom kategóriában. Digital témában egy potenciális online divatüzlettel történő együttműködés nyert, amely újra értelmezi a klasszikus lájk fogalmát, Csenkey Lilla (Wavemaker) és Gelencsér Milán (Mito) jóvoltából. Média kategóriában az IPG Mediabrands színeiben pályázó Balázs Zsófia és Schiszler Dóra kerültek ki győztesen egy olyan ötlettel, amelyben a zene hatását kötötték össze érzelmeinkkel, mindezt mesterséges intelligencia alkalmazásával. Print/OOH kategóriában pedig az Artificial Group színeiben versenyző Cser Nóra és Maróth Péter utazhat Cannes-ba: különleges megoldásukban az érzelmek gyakori kifejezését jelentő könnycseppeket ötvözték egy különleges magazinmegjelenéssel.

A Diageo által meghirdetett kategóriákban a versenyzők mellett a főszereplő a Don Julio luxus tequila volt. A Média kategóriában indulók feladata a márka hazai láthatóságának erősítése volt, azzal a céllal, hogy a Don Julio legyen az elsőszámú választás a nyári ünneplésekhez, különösen a 25–54 éves városi luxusmárka fogyasztók körében. A Digital kategóriában induló kreatívoknak egy merész digitális kampányt kellett tervezniük a Don Julio tequila Paloma koktéljának népszerűsítésére, hogy a Paloma legyen a pörgős nyári pillanatok és ünneplések kedvenc koktélja. A Print / OOH kategóriában indulóktól egy formabontó kültéri reklámkampányt várt a zsűri, amely megtöri a tequilával azonosított kellemetlen, olcsó, sós és lime shotos emlékekből fakadó előítéleteket, és a felejthetetlen nyári partik elsőszámú választásaként pozicionálja a signature koktélt.

„Azok, akik itt az előválogatón megmérettették magukat, az iparágunk jövőjét jelentik és megmutatták a helyi kreatív közösségben rejlő határtalan lehetőséget. Szenvedélyes márkaépítőként fontos számunkra, hogy a következő generációnak megteremthessük a lehetőséget arra, hogy feszegethessék határaikat és a legjobbak között csillogtassák meg tudásukat. Rendkívül büszkék vagyunk az összes pályázóra, és alig várjuk, hogy szurkolhassunk a döntősöknek a fináléban” – tette hozzá Juliana Ballarin, a Diageo kelet-európai Marketing Igazgatója.

A Diageo elkötelezett támogatója a kreatív szakmának, a tehetségfejlesztésnek, és a márkaépítők következő generációjának, akiknek formabontó ötletei és hangjai alakítják majd a szakma jövőjét itthon és a világszínpadon is.

 

A döntősök 2024. június 16-án képviselik majd hazánkat a Young Cannes Lions versenyen, ahol a világ minden tájáról érkező fiatal kreatívokkal versenyeznek az áhított „Ifjú Oroszlán” címért.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...