- Hirdetés -

Idén sokan csak a neten vagy mobilon ünnepelhetnek családjukkal

|

- Hirdetés -

Az idei karácsony más lesz, mint eddig bármelyik: a járványhelyzet miatt sok család online vagy telefonon ünnepel majd, és a készülődés is másképp telik: az idősebb generációk tagjai közül is egyre többen használják ki az internet adta lehetőségeket az ajándékok beszerzésében és a bankolásban is – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból, melyben a 60 év felettiek válaszoltak a közelgő ünnepekkel és a járványhelyzettel kapcsolatos kérdésekre.

Nem meglepő módon a 2020-as karácsony más lesz, mint a korábbiak: ahogy a mindennapjainkat is teljesen átalakította a koronavírus-járvány, úgy az ünnepek is másképpen telnek majd. A 60 év feletti generációk tagjai közül csak 37 százalék tervez beltéri ünneplést a családdal, 2 százalék kültéren ünnepel majd, míg 39 százalék telefonon vagy az interneten keresztül „találkozik” majd szeretteivel – derült ki a felmérésből. Több mint ötödüknél elmarad idén a karácsonyozás, 15 százalék pedig nem tudja még, hogyan lesz idén az ünnep.

Az ajándékvásárlásra és az ünnepi bevásárlásra is hatással van a járvány: a 60 év felettieknek csak kicsivel több mint ötöde vásárol személyesen, közel ugyanennyien megkérnek valakit, hogy intézze el helyettük az ajándékok beszerzését, és minegy 40 százalékuk nem tervez ajándékokat venni. Az idősebb generációk tagjai között is sokan vannak azonban, akik kihasználják az internetben rejlő lehetőségeket: 16 százalékuk online szerzi be az ajándékokat idén. Az online vásárlás kisebb arányban, de megjelenik az ünnepi nagybevásárlásban is: 6 százalék így intézi majd az élelmiszerek beszerzését. Itt azonban továbbra is a személyes út a leginkább jellemző: a válaszadók közel 70 százaléka így vásárol majd be az ünnepekre.

Otthon maradnak

Ahogy a karácsonyi készülődésre adott válaszok is mutatják, a 60 év felettiek többsége óvatos a jelenlegi helyzetben, ezt mutatja az is, hogy a kutatásban résztvevők 75 százaléka jelezte, hogy kevesebbet mozdul ki otthonról a járványhelyzet miatt, 14 százalék pedig szinte egyáltalán nem hagyja el otthonát, mindössze 11 százalékuk mondta azt, hogy ugyanannyit mozdul ki, mint a járvány előtt. A járványhelyzetben a barátokkal, rokonokkal való személyes találkozás az, amelyet a legtöbben feladtak: míg a megkérdezzetek 80 százaléka változó gyakorisággal, de rendszeresen találkozott ismerőseivel március előtt, 75 százalékuk most egyáltalán nem találkozik senkivel. Ez különösen nehéz helyzetet teremt azoknak az időseknek, akik egyedül élnek: a 60 év felettiek 32 százaléka egy fős háztartásban él. (48 százalékuk két fősben, 20 százalékuk él 3 vagy több fős háztartásban.) Nem véletlen, hogy a megbetegedés kockázata, a járványhelyzet miatt kialakult bizonytalanság és a szeretteikért való aggódás után az okozza a legnagyobb nehézséget az idősebb generációk tagjainak, hogy kevesebbet látják szeretteiket, és nem tudják úgy intézni a dolgaikat, ahogy azt megszokták. A technológia adta lehetőségekkel szerencsére szívesen élnek ők is: vonalas telefonnal 96 százalékuk rendelkezik, de nyomógombos vagy okostelefonja is van a többségnek, és közel 70 százalékuk otthoni internettel is rendelkezik, melyet nagyjából fele-fele arányban használnak asztali számítógépen (51 százalék) vagy laptopon (49 százalék). Ennek megfelelően a legtöbben ugyan telefonon tartják most a kapcsolatot a rokonokkal, barátokkal (74 százalék), de interneten keresztül is sokan lépnek kapcsolatba ismerőseikkel (27 százalék).

Bankolás: az idősebbek is nyitnak az online lehetőségek felé

Vannak olyan ügyek, melyet a 60 év felettiek többsége a járványhelyzet ellenére továbbra is személyesen végez – ilyen pl. az élelmiszervásárlás, melyet 71 százalékuk intéz így – de szerencsére sok mindenben kihasználják az internetes vagy telefonos ügyintézés lehetőségét. 71 százalékuk például telefonon keresztül íratja fel a receptjeit, 55 százalék ezen a csatornán intézi a konzultációt is orvosával.

Ami a bankolást illeti, közel háromnegyedüknek van bankszámlája, és közülük mintegy 27 százalék internetbankot, 10 százalék pedig banki mobilalkalmazást is használ. A banki szolgáltatások közül egyébként a kártyás fizetés, illetve a készpénzfelvétel a legnépszerűbb: a bankszámlával rendelkező válaszadók 71 százaléka szokott bankkártyával fizetni személyes vásárláskor, 22 százalék az interneten is fizet kártyájával, és 63 százalék vesz fel készpénzt ATM-ből.

A kutatás eredményei is rávilágítanak, hogy milyen fontos szerepet játszhatnak a hétköznapokban a digitális megoldások, melyekkel gyorsan és a kockázatokat csökkentve intézhetnek az idősebb generációk tagjai is sok mindent – köztük a pénzügyeiket is – otthonuk biztonságából. A CIB Bank internetbanki szolgáltatásai és mobilalkalmazása széles körű ügyintézési lehetőséget biztosít, melyek használatával csökkenthető a személyes ügyintézések száma, így az idősebbek is otthonuk biztonságából intézhetik banki ügyeiket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA