- Hirdetés -

Idén többet költünk nyaralásra

|

Beindult az online szálláspiac, már az előfoglalási időszakban elfogytak a legjobb ajánlatok. Az idén többet költünk nyaralásra, egyre népszerűbbek az all inclusive csomagok és az ötcsillagos szállodák.

Felpörgött az online szálláspiac, a Marketing&Media magazin által megkérdezett piaci szereplők jelentős növekedésről számoltak be 2019 első fél évében a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest. „Már az előfoglalási időszakban érezhető volt az utazási kedv kedvező alakulása. A nyári szezon még csak most indul, de számos időpontra már elfogyott az összes helyünk” – mondta el Molnár Anita, az IBUSZ kommunikációs menedzsere. Leginkább az árak emelkedését látja a növekedés fő hajtóerejének a belföldi turizmus esetén Szigetvári József, a Szállás.hu Kft. ügyvezető igazgatója. Az idén a Szállás.hu és a Szállásguru.hu is jól teljesített, a belföldi piacokon éves szinten 20 százalékos bővülésre számítanak.

Webes fejlesztések

Egyre népszerűbb az online foglalás, ezért az utazási irodák is nagy figyelmet fordítanak webes felületeik fejlesztésére. Az OTP Travel honlapján az idén nagyjából 10 százalékkal nőtt a látogatók száma, és a közeljövőben indul a real-time online foglalás. „A szállásfoglalások jellemzően online történnek. Utazási csomagok, illetve távoli, egzotikus úti célok, öszszetett utazások esetén igény van az utazási irodák által nyújtott szolgáltatásokra” – mutatott rá Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője.

A tavalyi évhez képest az idén 30 százalékkal nőtt a Neckermann.hu felhasználóinak száma, az oldalmegtekintéseké pedig 28 százalékkal. Emellett jelentősen csökkent a visszafordulási arány. A weboldal nagy átalakításon esett át, korszerűbb, frissebb, felhasználóbarátabb lett, valamint megújult a kereső is. Az online foglalások mellett számos ajánlatkérés érkezik a Neckermannhoz a különböző közösségimédia-platformokon, valamint e-mailben. Az online böngészést követően még mindig nagyon jelentős az irodákban való foglalás. „A jövőre nézve továbbra is az online irányra fókuszálunk, a tartalmat illetően nyitunk a dinamikus megjelenés felé videók formájában” – mondta el Diószegi Ágnes, a Neckermann marketingigazgatója.

Évről évre növekszik az IBUSZ honlapjának látogatottsága is. Különösen jellemző volt az aktivitás az előfoglalási időszakban. Molnár Judit ismételt növekedésre számít júliusban és augusztusban a last minute utazások kapcsán. „Folyamatos növekedés figyelhető meg az online vásárlás

terén, de a teljes forgalmunkhoz képest ez mindössze 3 százalékra tehető. Tapasztalataink szerint a honlapon elkezdett foglalások kifizetését irodahálózatunkban véglegesítik utasaink. Az online vásárlást elsősorban az alacsonyabb összegű utazásoknál részesítik előnyben” – tette hozzá. Az IBUSZ honlapján is számos újítás várható, többek között időjáráswidget, chatbot, CRM-rendszer és mesterséges intelligencia alkalmazásával erősítik a felületet.

„A Szállás.hu már szinte a teljes hazai piacot eléri, közel 2 millió regisztrált felhasználónk van, és az első 5 hónapban 5 millió felhasználót értünk el, ez 10 százalékkal haladja meg a 2018-as évet. A külföldi célpiacokon Romániában és Lengyelországban értünk el kiemelkedő eredményeket” – mondta el Szigetvári József. Számos fejlesztés indult el ebben az évben a Szállás.hu-nál, ilyen például a kedvezmény-, valamint a hűségprogram, illetve a szállásadók részére készített programok.

Távoli vizeken

Továbbra is a török Riviéra, Görögország, Spanyolország és Bulgária a legnépszerűbb desztináció a Neckermann utasainak körében. Az előző szezonban az online foglalások élén Bulgária állt az utazási irodánál, az idén Törökország vette át az első helyet, ide 40 százalékkal több foglalás volt, mint tavaly.

„Az utasok egyre magasabb kategóriájú szállásokat keresnek. Ennek oka többek között a törökországi nyaralások előretörése, ahol a szállodáink nagy része 4, illetve 5 csillagos” – mutatott rá Diószegi Ágnes. Az idén alig több mint 10 százalék a háromcsillagos szállások foglalásának aránya a tavalyi, közel 15 százalékhoz képest. A Neckermann utasainak több mint fele 4 csillagos, illetve 4 plusz besorolású hotelt választott, míg 5 csillagos, valamint 5 plusz kategóriájú szállodába a nyaralók 15 százaléka utazik. Az idei szezonban a foglalások 60 százaléka all inclusive csomag volt, míg félpanziót utasaik negyede választott.

„A belföldi utazások tekintetében a legnépszerűbb úti célok 10-es listája szezonálisan átrendeződik, de általánosságban elmondható, hogy a főváros és a népszerű üdülőközpontok, fürdővárosok a legvonzóbbak” – mutatott rá Szigetvári József. Budapest, Eger, Gyula és Hajdúszoboszló egész évben a legkeresettebb úti célok között vannak, nyáron pedig a balatoni települések is bekerülnek a toplisták elejére. Szezontól függetlenül, évről évre az apartmanok, panziók vendégházak, valamint a 3-4 csillagos hotelek a legkeresettebbek, utóbbiak főleg a wellnessüdülést választók körében népszerűek.

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...