- Hirdetés -

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

|

- Hirdetés -

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő szerint. A cég vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt a Client Portal fejlesztéséről és arról is, hogyan hathat majd a piacra.

- A Client Portal megoldásotok jelentősen felgyorsítja és leegyszerűsíti a kommunikációt, valamint a kampányok kezelését. Honnan jött az ötlet, hogy létrehozzatok egy ilyen felületet?

- Az ötlet – vagy sokkal inkább tudnám ezt egy belső igénynek nevezni – adott volt azok után, hogy bevezettük a saját fejlesztésű ügynökségi szoftverünket lassan két éve. Az influencer marketplace termékünk nagyon hasznos volt 2016 és 2019 között, de ahogy egyre nagyobb figyelmet és büdzséket kapott az iparág, úgy mi is igyekeztünk haladni a legújabb, globálisan elérhető techintegrációs lehetőségekkel is. Ez teremtett egy influenszer- és talent management ügynökségre tervezett ügyviteli rendszert. Annyira sikerült standardizálni és automatizálni az ügynökségi működést, hogy a médiatervezés mellett a kampánymenedzsment, a pénzügyi tervezés, az automatikus szerződésgenerálás, az CRM, a dokumentumkezelés, az account és a talent manager csapat teljesítménymutatói, az e-mail-fiók és a céges felhőintegráció is része a szoftverünknek. Az egész egy plug and play megközelítéssel működik, bármilyen e-mail, felhő, e-sign, adatbázis, banki szolgáltató rendszerét hozzá tudjuk csatolni a rendszerünkhöz. Amikor láttuk, hogy egy 6-7 fős talent/account manager csapat el tud vinni egy naptári évben 576 kampányt 1,8 milliárd forint értékben, akkor egyértelművé vált, hogy ezt a hatékony és transzparens működési modellt minden ügyfelünk irányába ki kell terjesztenünk. Elképesztő nyugalom menedzsmentszinten, hogy kinyitom a laptopom, és a több mint félezer kampány valamelyikébe bármikor bele tudok kattintani, és látom, hogy állnak a tartalmak, a számlák kiegyenlítettsége, a szerződések státusza, valós időben közösségi platformokra linkelő performance riportot tudok letölteni Excelben vagy PPT-ben, és mindehhez egyetlen pénzügyi munkatárs dolgozik a cégben. Az 576, összértékben több mint 1,8 milliárd forintot meghaladó kampányvolumenhez a 12 hónap alatt tartozott több mint 1700 szerződés, ami automatikusan generálódott a kampányinputok alapján, és ehhez jön több mint 1300 számla. Még egyszer tehát: 6-7 account/talent manager és 1 pénzügyes kezeli ezt a rendszer használatával, a jelszavunk a hatékonyság és a transzparencia. Látom, hogy egy account manager az általam kiválasztott időszakban hány media plant csinált és milyen értékben küldött ki, milyen az elfogadottsági aránya, mekkora gross margint termel kampányonként és influenszerenként, hány kampánya van és milyen státuszban (closed, active), ki hány ügyféllel (márka, ügynökség, influenszer) dolgozik, mekkora árbevételrész tartozik hozzá, mennyi nyitott feladata van. Egyszóval anélkül, hogy találkoznék valakivel, vagy felhívnék bárkit, kinyitom a laptopom, és médiatervre, kampányra, munkatársra lebontva látom, hogy mi történik a cégünkben. Pontosan ugyanezt a transzparenciát és kényelmet fogjuk biztosítani együttműködésünk során kivétel nélkül minden egyes ügyfelünk számára.

- Mi jelentette a legnagyobb kihívást a fejlesztés során?

- Hogy „lábbal” tudjuk csinálgatni, amolyan szorgalmi feladatként, miközben a 2023-ra kitűzött fontosabb nemzetközi és hazai céljaink nem sérülnek miatta. De a csapat fantasztikus volt, mert ezt főleg munka előtt és után csinálták önszorgalomból, a legtöbbet a talentüzletág-vezetőnk, Bozsik Dóra foglalkozott vele. Neki kellett a legjobban átlátni, hogyan tud egy ilyen felületet beilleszteni a működésünkbe már az ajánlatadási szakasztól.

- Véleményed szerint mi a legnagyobb előnye a Client Portalnak?

- Ugyanaz, mint a saját ügynökségi szoftverünkké: egy zárt end to end felület, ahol minden adatpont, dokumentum, információ, riport egyszerre, valós időben elérhető. Minden visszakövethető, minden „kattintás” logolva van, minden ajánlat, az azokra adott kommentek, azok különböző verziói, az összes futó és már lezárult kampány, az összes valaha volt ügyfél számára készült influenszertartalom insightokkal együtt egy helyen, bármikor lekérhető riportinggal. Időt és energiát fogunk spórolni az ügyfeleinknek úgy, hogy közben soha többet nem kell a gépén „rendrakással” foglalkoznia, mert mindent tárolunk, vizualizálunk, illetve mindent le tud innen tölteni, a felületen elérhető összes adatot, dokumentumot, képet, insightot egy mapparendszerbe rendezett ZIP-fájlban is akár. Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás. Ez olyan transzparenciát hoz, ami kellően motivál minket, hogy mindig minden naprakész legyen, mert nem lesz pár óra „laufunk”, hogy egy „Sziasztok! Hogy áll a kampány, küldjetek róla egy rövid statust kérlek”-re levegőfestéssel válaszoljunk. Bejelentkezik az ügyfél, és ott lesz minden fehéren-feketén. Szeretjük az ilyen típusú, hatékonyságot boostoló, konstruktív nyomást. Én úgy gondolom, hogy a digitális marketingen belül minden egyes ügynökségnek úgy kell majd dolgoznia az ügyfeleivel, mint egy nyitott könyv.

- A tervek szerint mikor élesedik a felület, milyen feladatokat kell még addig elvégeznetek?

- November 13-tól meghívással néhány ügyfél még az idén használatba veheti a felületét, de 2024 januárjától indul a hivatalos üzem.

- Véleményed szerint hogyan hat majd a piacra ez a megoldás, mennyire mozgatja meg a riválisokat, esetleg számoltok azzal, hogy megpróbálják másolni?

- Reményeink szerint az ügyfeleinkben ez egy addicionális bizalmi tényező lehet. Egy ok arra, hogy semmiképpen ne gondolkodjanak más partnerben a hazai piacon még akkor sem, ha nem a saját, kizárólagos talentportfóliónkkal szeretnének dolgozni. Ha a definíció szerinti versenytársakat nézem, akkor mind kampányvolumenben, mind fejlesztői erőforrásban talán kicsit messzebb vannak attól az elkötelezettségtől, hogy egy általunk már második éve használt rendszert építhessenek maguknak a közeljövőben. Illetve nem gondolom, hogy ilyen szintű hatékonyság és transzparencia megteremthető lenne azoknál a cégeknél, amelyek a mai napig többnyire mindent Excelben, e-mailben, kézzel csinálnak. Az a működés soha nem lesz valós idejű, azonban a piac, valamint az ügyfelek türelme és elvárása a globális technológiai lehetőségek ívét követi. Ha lesz olyan megoldás, amit azonnal, e-mail-váltás vagy telefonhívás nélkül lát, és az neki időt, energiát spórol, miközben legalább akkora vagy nagyobb értéket teremt az együttműködés, egészen biztos, hogy nem fognak azon gondolkodni, hogy kivel dolgozzanak. Egyszerűen a mesterséges intelligencia és az egyéb kombinálható business intelligence infrastruktúrák mai fejlettsége által megszületett a hatékony, átlátható és valós idejű működés iránti igény. Amikor azt mondom, hatékonyság, akkor a pénzre gondolok mind nálunk, mind pedig az ügyfeleknél. A transzparencia pedig biztosítja a kölcsönös tiszteleten alapuló megbízható együttműködéseket mindkét fél részére.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Jön az automatikus titkosítás a Facebookon

Automatikusan titkosítani fogja a személyes üzeneteket a jövőben a Facebook és az Instagram a The Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint. A két közösségi platformot működtető Meta azzal indokolja a változtatást, hogy így a...

PR szakértők: fókuszban az ESG és a mesterséges intelligencia

Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességek elsajátítását tartják a legfontosabbnak a globális PR-iparág vezető szakértői – derült ki az ICCO „World PR Report 2023-2024” című új...

Jelentős béremeléssel számolnak a hazai munkaadók

Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat emelt a munkavállalók bérén, ráadásul a növelés mértéke is meghaladta az eredeti elképzeléseket. Ennek elsődleges oka a munkaerő megtartása volt és az inflációt hivatott...

Új megoldással segíti ügyfeleit a Yettel

Számos előnye miatt máig növekvő népszerűségnek örvend a mobilszámlára történő "vedd meg most, fizesd később" típusú kisértékű vásárlás, mint a mobilparkolás, az autópályamatrica, a lottó vagy a közösségi közlekedési jegy vásárlása. A Yettel alkalmazásban...

Átalakítja influencer marketing tevékenységét a L’Oréal

Az influencer marketing feladatokat a jövőben az összes L’Oréal márka számára a WS Hungary, a WS Czech és az AMI Communications Slovakia ügynökségi konzorciuma látja el Magyarországon, Csehországban, illetve Szlovákiában.2024 januárjától a L’Oréal új...

Nehéz átállni az elektromos járművekre

A fosszilis tüzelőanyaggal működő belső égésű motorokkal felszerelt új autók 2035-től való betiltása ma igencsak ambiciózus tervnek tűnik. Az új elektromos autók regisztrációja felívelőben van, bár a keleti piacok jócskán el vannak maradva a...

Kiderült, hol a legdrágábbak az ingatlanok

A 2023-as év tranzakciószámban visszafogott, szélsőségekben azonban bővelkedő évet jelentett a hazai ingatlanpiacon. Volt, aki 3 millió forintnál is többet fizetett egy újépítésű lakásért négyzetméterenként, de gazdára találtak 12 négyzetméteres minilakások is, és volt,...

A Toyota vezeti a hazai újautópiacot

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 16.150 új autó értékesítésével, 13,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első tizenegy hónapjának eladásait vizsgálva, ami több, mint a másfélszerese a második...

Így állunk a nyugdíjmegtakarítással

Magyarországon a 40-49 évesek rendelkeznek a legnagyobb arányban nyugdíjmegtakarítással, de az előrelátó és felelős pénzügyi gondolkodás abban is megnyilvánul körükben, hogy hosszú távú befektetési célokat tűznek ki, megtervezik pénzügyeiket és ezt a szemléletet egyre...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre érkezik az HBO sorozatának új évada

A True Detective: Night Country új évadában az Oscar-díjas Jodie Foster és a profi ökölvívóból lett színésznő, Kali Reis nyomoznak egy rejtélyes gyilkossági ügyben.Amikor az alaszkai Ennisben beköszönt a hosszú téli éjszaka, a sarkvidéki...

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Jön az automatikus titkosítás a Facebookon

Automatikusan titkosítani fogja a személyes üzeneteket a jövőben a Facebook és az Instagram a The Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint. A két közösségi platformot működtető Meta azzal indokolja a változtatást, hogy így a...

PR szakértők: fókuszban az ESG és a mesterséges intelligencia

Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességek elsajátítását tartják a legfontosabbnak a globális PR-iparág vezető szakértői – derült ki az ICCO „World PR Report 2023-2024” című új...

Jelentős béremeléssel számolnak a hazai munkaadók

Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat emelt a munkavállalók bérén, ráadásul a növelés mértéke is meghaladta az eredeti elképzeléseket. Ennek elsődleges oka a munkaerő megtartása volt és az inflációt hivatott...
- Hirdetés -

Podcast

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

Don't Miss

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak...

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....