Idén 8 százalékos csökkenés várható a reklámköltésekben az Egyesült Államokban az IAB előrejelzése szerint. A képet árnyalja, hogy míg a hagyományos platformok esetében akár 30 százalékos zuhanás is lehet, addig a digitális szegmens még a Covid-19 járvány ellenére is 6 százalék körüli bővülés várható.
Mivel a Covid-19 járvány miatt a fogyasztók többet és gyakrabban vásárolnak digitális csatornákon keresztül, a hirdetési költések is követik a vásárlói preferenciákat – állapítja meg az IAB „2020/21 Advertising Impact Survey” tanulmánya. A keresőhirdetések esetében például a reklámozók visszajelzései alapján 26, míg a közösségi médiás reklámköltésekben 25 százalékos bővülés is lehet idén a múlt évhez képest. A digitális videóhirdetések esetében 18, míg a display reklámok kapcsán 15 százalékos bővülés várható.
A legnagyobb vesztese az idei évnek az amerikai reklámpiacon a közterületi piac lesz, amelynek hagyományos szegmense 46, míg digitális része 43 százalékos visszaesésre számíthat. A nyomtatott sajtó esetében az IAB felmérése alapján 33 százalékos zuhanásra lehet számítani 2020-ban az előző évhez képest, de komoly ütést kap az analóg rádiós piac is, 31 százalékkal csökkenhet a reklámbevételük. A lineáris tévé esetében 24 százalékos esés várható.
A jövő év már fejlődést hozhat, igaz egyelőre úgy tűnik, hogy mindössze 5,3 százalékos lesz a bővülés, vagyis jócskán elmarad az idei csökkenés mértékétől. Azonban egyelőre rendkívül nagy a bizonytalanság az amerikai hirdetők körében, mindössze 9 százalékuk tudja már, hogy mekkora reklámbüdzsével gazdálkodik majd 2021-ben, további 21 százaléknál pedig nagyjából van meg ez az összeg. A fennmaradó 70 százaléknál pedig vagy egyáltalán semmilyen elképzelés nincs még a jövő évi hirdetési tervekről, vagy csak nagyon korai becslések vannak.