- Hirdetés -

Így alakul idén a balatoni ingatlanpiac

|

A fokozódó kereslet mellé bővülő kínálat társul az idei évben a balatoni ingatlanpiacon. A tó környéki ingatlanok iránt érdeklődők 70%-a a megfizethetőbb, használt házak és lakások közül választana.

A Duna House idei tranzakciós adatai szerint az északi parton 10%-kal magasabb négyzetméterárakon lehet ingatlant vásárolni, mint a délin, a hirdetési árakat illetően pedig 17%-kal magasabb átlaggal az északi part nyeri az árversenyt.

„Az idei év során az északi parton dolgozó ingatlanszakértők tapasztalatai alapján bár keresettek az újépítésű ingatlanok, a hozzájuk beérkező érdeklődések 70%-a még mindig inkább a kedvezőbb áron megvásárolható, használt ingatlanokra irányul. Nincs ez másként a déli parton sem, ahol a magas négyzetméteráraknak köszönhetően továbbra is mérsékeltnek mondható az újépítésű projektek iránti érdeklődés” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője.

Bár április folyamán minimálisan visszaesett a kereslet, a jó idő közeledtével azonban újra beindult az érdeklődés a balatoni ingatlanok iránt az északi parton: Balatonakarattyától-Tihanyig érezhető a legerősebb érdeklődés, a Tihany utáni területeken kevesebben keresnek ingatlant.

„Balatonakarattya, Balatonkenese, Balatonfűzfő főként a budapesti, átlagosabb pénztárcájú emberek körében népszerű, akik számára fontos, hogy 1 óra alatt a Balatonnál legyenek. Balatonfüred és közvetlen környezete továbbra is a nagyobb büdzsével rendelkező ügyfelek terepe, hiszen Balatonfüred, Tihany és Csopak számítanak a legdrágább lokációnak az északi parton” – folytatta a szakértő.

A déli parton Siófok, illetve Zamárdi a legtávolabbi úti cél, amit gond nélkül bevállalnak a fővárosiak, az utána következő települések, Balatonföldvár, Szántód és Balatonszárszó kompromisszumos megoldásnak tekinthetők, azonban azok a települések, amelyek Balatonszárszó után következnek, már jóval a fővárosiak lélektani határán túl vannak, Fonyód, Balatonfenyves és Balatonmáriafürdő pedig még mindig őrzik a „régi” Balaton hangulatát.

„A nagyvárosok lakóingatlanpiacának fellendülését követően a szakértői várakozások szerint a nyaralópiacon is számottevően élénkül majd az érdeklődés, így a tulajdonosok igyekeznek a korábban befektetésként vásárolt ingatlanjaik eladásával minél nagyobb haszonra szert tenni. Ennek is köszönhető, hogy az, aki az idei évben Balaton környéki ingatlant keres, a tavalyinál bővebb kínálatból választhat.” – magyarázta Benedikt Károly.

A legfrissebb kínálati adatok vizsgálata során megállapítható, hogy közel azonos arányban oszlik el a két parton az elérhető használt ingatlanok választéka. A közvetlen partszakasszal rendelkező balatoni települések ingatlanpalettájának 52%-a a déli parton, 48%-a az északi parton helyezkedik el. A június eleji kínálati adatok alapján az északi és a déli part négyzetméterárai között 17%-os különbség jelentkezik, az északi part jelenleg hirdetett használt ingatlanjai 767 ezer forintos átlagos négyzetméteráron, míg a déli parti lokációval rendelkezők 653 ezer Ft/m2-es irányáron várják az érdeklődőket.

A Duna House közreműködésével értékesített otthonok adatai alapján 2023-ban 17%-os különbség jelentkezett az északi és a déli part négyzetméterárai tekintetében a használt ingatlanok piacán. Az északi parton 719 ezer forint volt az átlag, míg a déli part saját partszakasszal rendelkező településein 615 ezer Ft/m2-ért lehetett ingatlant vásárolni. Az idei év első öt hónapjának értékesítési adatai alapján sincs ez másként, 2024-ben is az északi part nyeri az árversenyt, a különbség 10% a Balaton két partja között. A déli parton stagnálás, minimális emelkedés érezhető, a tavalyi négyzetméterárakkal csaknem megegyező, 627 ezer forintos áron lehetett ingatlanhoz jutni idén, míg az északi part településeinek átlaga 4%-os irányárváltozással, 687 ezer forintra enyhült a használt ingatlanok szegmensében.

Az aktuális kínálati árakat összevetve a 2024-ben lezárult adásvételek adataival látható, hogy a legtöbb tulajdonos a piaci árak fölé pozicionálja az árazás során eladó ingatlanát. A déli parton a jelenlegi kínálati árakhoz mérten 4%-kal alacsonyabb négyzetméteráron keltek el az otthonok az idei év első öt hónapjában, míg az északi parton a hirdetési árnál átlagosan 10%-kal alacsonyabb összegért szerződnek négyzetméterenként a vevők. A hirdetési folyamat során árcsökkentésre nehezen hajlanak a tulajdonosok, holott jelentősen meggyorsítaná az értékesítést a reális ár, azonban komoly vevői szándék esetén az alku során már hajlandóak engedni a vételárból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...