- Hirdetés -

Így alakul idén a balatoni ingatlanpiac

|

- Hirdetés -

A fokozódó kereslet mellé bővülő kínálat társul az idei évben a balatoni ingatlanpiacon. A tó környéki ingatlanok iránt érdeklődők 70%-a a megfizethetőbb, használt házak és lakások közül választana.

A Duna House idei tranzakciós adatai szerint az északi parton 10%-kal magasabb négyzetméterárakon lehet ingatlant vásárolni, mint a délin, a hirdetési árakat illetően pedig 17%-kal magasabb átlaggal az északi part nyeri az árversenyt.

„Az idei év során az északi parton dolgozó ingatlanszakértők tapasztalatai alapján bár keresettek az újépítésű ingatlanok, a hozzájuk beérkező érdeklődések 70%-a még mindig inkább a kedvezőbb áron megvásárolható, használt ingatlanokra irányul. Nincs ez másként a déli parton sem, ahol a magas négyzetméteráraknak köszönhetően továbbra is mérsékeltnek mondható az újépítésű projektek iránti érdeklődés” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője.

Bár április folyamán minimálisan visszaesett a kereslet, a jó idő közeledtével azonban újra beindult az érdeklődés a balatoni ingatlanok iránt az északi parton: Balatonakarattyától-Tihanyig érezhető a legerősebb érdeklődés, a Tihany utáni területeken kevesebben keresnek ingatlant.

„Balatonakarattya, Balatonkenese, Balatonfűzfő főként a budapesti, átlagosabb pénztárcájú emberek körében népszerű, akik számára fontos, hogy 1 óra alatt a Balatonnál legyenek. Balatonfüred és közvetlen környezete továbbra is a nagyobb büdzsével rendelkező ügyfelek terepe, hiszen Balatonfüred, Tihany és Csopak számítanak a legdrágább lokációnak az északi parton” – folytatta a szakértő.

A déli parton Siófok, illetve Zamárdi a legtávolabbi úti cél, amit gond nélkül bevállalnak a fővárosiak, az utána következő települések, Balatonföldvár, Szántód és Balatonszárszó kompromisszumos megoldásnak tekinthetők, azonban azok a települések, amelyek Balatonszárszó után következnek, már jóval a fővárosiak lélektani határán túl vannak, Fonyód, Balatonfenyves és Balatonmáriafürdő pedig még mindig őrzik a „régi” Balaton hangulatát.

„A nagyvárosok lakóingatlanpiacának fellendülését követően a szakértői várakozások szerint a nyaralópiacon is számottevően élénkül majd az érdeklődés, így a tulajdonosok igyekeznek a korábban befektetésként vásárolt ingatlanjaik eladásával minél nagyobb haszonra szert tenni. Ennek is köszönhető, hogy az, aki az idei évben Balaton környéki ingatlant keres, a tavalyinál bővebb kínálatból választhat.” – magyarázta Benedikt Károly.

A legfrissebb kínálati adatok vizsgálata során megállapítható, hogy közel azonos arányban oszlik el a két parton az elérhető használt ingatlanok választéka. A közvetlen partszakasszal rendelkező balatoni települések ingatlanpalettájának 52%-a a déli parton, 48%-a az északi parton helyezkedik el. A június eleji kínálati adatok alapján az északi és a déli part négyzetméterárai között 17%-os különbség jelentkezik, az északi part jelenleg hirdetett használt ingatlanjai 767 ezer forintos átlagos négyzetméteráron, míg a déli parti lokációval rendelkezők 653 ezer Ft/m2-es irányáron várják az érdeklődőket.

A Duna House közreműködésével értékesített otthonok adatai alapján 2023-ban 17%-os különbség jelentkezett az északi és a déli part négyzetméterárai tekintetében a használt ingatlanok piacán. Az északi parton 719 ezer forint volt az átlag, míg a déli part saját partszakasszal rendelkező településein 615 ezer Ft/m2-ért lehetett ingatlant vásárolni. Az idei év első öt hónapjának értékesítési adatai alapján sincs ez másként, 2024-ben is az északi part nyeri az árversenyt, a különbség 10% a Balaton két partja között. A déli parton stagnálás, minimális emelkedés érezhető, a tavalyi négyzetméterárakkal csaknem megegyező, 627 ezer forintos áron lehetett ingatlanhoz jutni idén, míg az északi part településeinek átlaga 4%-os irányárváltozással, 687 ezer forintra enyhült a használt ingatlanok szegmensében.

Az aktuális kínálati árakat összevetve a 2024-ben lezárult adásvételek adataival látható, hogy a legtöbb tulajdonos a piaci árak fölé pozicionálja az árazás során eladó ingatlanát. A déli parton a jelenlegi kínálati árakhoz mérten 4%-kal alacsonyabb négyzetméteráron keltek el az otthonok az idei év első öt hónapjában, míg az északi parton a hirdetési árnál átlagosan 10%-kal alacsonyabb összegért szerződnek négyzetméterenként a vevők. A hirdetési folyamat során árcsökkentésre nehezen hajlanak a tulajdonosok, holott jelentősen meggyorsítaná az értékesítést a reális ár, azonban komoly vevői szándék esetén az alku során már hajlandóak engedni a vételárból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...

Nagy a bizonytalanság a hazai irodapiacon

A bérlői és a bérbeadói oldalon egyaránt bizonytalanság, kivárás jellemzi a hazai irodapiacot, amelynek meghatározó szereplőire a jövő évtől kezdve vonatkoznak már az ESG jelentéstételi kötelezettségek. Az irányelvek ugyan már ismertek, de a részletszabályokra...

Újabb webáruházban érhet sokat a régi mobilod

Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt...

Új témával bővül az általános iskolai tananyag

A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. az Oktatási Hivatallal (OH) megállapodást kötött, amelynek eredményeként a Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelik az oktatási tartalmakba. Ezzel a szervezet történetének egyik legfontosabb mérföldkövét érte el. A tervek szerint...

Normál tempóra váltott az ingatlanpiac

Normál tempóra váltott májusban a hazai ingatlanpiac, míg a jelzáloghitel-piacon további erősödést mutatnak a cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a magyarországi adatai. A Duna House által becsült 10 969 tranzakció 2 százalékos enyhülést...

Foci minden mennyiségben: élőben nézhetjük a Copa América összes meccsét

A Network4 Media Group bejelentette: elhozza a magyar nézőknek az amerikai kontinens legfontosabb futballtornája, a Copa América összes mérkőzését. Június 20. és július 14. között 16 csapat küzd meg egymással, köztük a címvédő Argentína...

Izgalmas vizes élményekkel jön az új nyári fesztivál

Idén először berobban a nyárba az első alföldi vizes fesztivál is! A különleges névre keresztelt Mizújs Babám? nem mindennapi line-up-pal, gyönyörű tóval, őrült vizes élményekkel kecsegtet. Csak a bikinit ne felejtsd otthon!Június 27-29-ig vár...

Így változik az Ersténél a napi limit

A korlátok néha jók, főleg, ha csalók akarják ellopni a pénzünket. Az Erste ezért személyre szabott, az egyéni költési szokásokhoz igazított átutalási limitet állít be lakossági ügyfeleinek. A Magyar Nemzeti Bank ajánlása nyomán mindenkinél...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...

Nagy a bizonytalanság a hazai irodapiacon

A bérlői és a bérbeadói oldalon egyaránt bizonytalanság, kivárás jellemzi a hazai irodapiacot, amelynek meghatározó szereplőire a jövő évtől kezdve vonatkoznak már az ESG jelentéstételi kötelezettségek. Az irányelvek ugyan már ismertek, de a részletszabályokra...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...