- Hirdetés -

Így alakulnak az árak Budapest agglomerációjában

|

- Hirdetés -

Vidéken mindig a 100-120 négyzetméteres családi házak, ikerházak a legnépszerűbbek, valamint az 50-60 négyzetméter körüli 2 vagy 1+2 szobás lakások. Szinte minden régióban elmondható, hogy Budapesttől minél távolabb keresünk ingatlant, annál olcsóbbakat fogunk találni, persze településen belül is megfigyelhetők azok a differenciálódások, mint a fővárosban.

Az ingatlanpiacon folyamatos az agglomerációba ki és az külső kerületekből beköltözők száma. „Míg az árak emelkedése gyakran szorítja ki a vásárlókat a külső budapesti kerületekbe, vagy még tovább, valamelyik szomszédos településbe, gyakran a fiatal kisgyermekes párok lelkesen döntenek úgy, hogy a kertváros ideálisabb számukra. Így vagy úgy, a kiköltözőknek választaniuk kell, hogy milyen dolgokról hajlandók lemondani és mikről nem. Szerencsére az agglomeráció ugyanolyan színes, mint a fővárosi kerületek, így mindenki megtalálhatja a számára ideális települést.” – jegyezte meg Balla Ákos, a Balla Ingatlan tulajdonos ügyvezetője.

Aki kiköltözik meg kell, hogy barátkozzon a mindennapi autózással vagy tömegközlekedéssel. A városok, települések népszerűségét egyértelműen befolyásolja, hogy milyen messze vannak a fővárostól, de még inkább az, hogy mennyire egyszerű és gyors bejutni valamelyik fővárosi központba.

Az autópályák sokat segítenek, egyszerűsítik a közlekedést, az M2-es miatt egyre kedveltebb Dunakeszi, Göd és Fót, a déli szektorban pedig Érdet segíti az M6-os M7-es és a 6-os és 7-es út. Az M0-ás fejlesztése tovább könnyíti majd a közlekedést. A vonatközlekedés is egyre jobban fejlődik Budapest környékén, az északi agglomerációt nagyban segítik majd a hamarosan forgalomba kerülő emeletes vonatok a Budapest-Szob vonalon, de délen a reptér közelsége lehet kifejezetten vonzó, így Vecsés emiatt is közkedvelt.

Értelemszerűen, a város minősítésű településeken magasabb életszínvonal várható, tehát az északi szektorban Pilisvörösvár, Szentendre, Dunakeszi, Göd, Fót, valamint keleten Kistarcsa, Gödöllő és Pécel a népszerű. Nyugaton és délen Vecsés, Gyál, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós, Érd, Budaörs és Budakeszi a legnépszerűbbek. Ezeken a településeken már a közlekedés is többségében széleskörűen kiépített, így viszonylag könnyű a fővárosba a bejutás.

A városok munkahely teremtő beruházásai is vonzók, az északi régióban a gödi Samsung gyár már most is kb. 1700 főt foglalkoztat és további bővítése várható, Vecsés és Gyál környékén a szállítmányozó és gyártó, valamint a kereskedő és logisztikai cégek telephelyei növelik a környék értékét.

Az árakról átlagosan elmondható, hogy a telkek mérettől és lokációtól függően 30-50 millióért kelnek el. A lakások szintén 30-35 millió környékén találnak gazdára, de például Érden már 25 millió környékén is keresgélhetünk.

A családi házak és ikerházak ára ennél jóval magasabb, É-Pesten nagy a szórás, 30-50 millió között lehet találni akár már újépítésű házakat, de Érden 48-60 millió, Csepel környékén 40-45 millió forint az ára ugyanezeknek a típusú ingatlanoknak.

A fővárosi agglomeráció árversenyében azonban Szentendre az első, a nagyjából 50-60 négyzetméteres 2 vagy 1+2 szobás lakások 30 millió környékén kelnek el, de a leválasztott sorházakért már 70-80 millió forintot is elkérnek a tulajdonosok. A legkeresettebbek itt az újépítésű gazdaságosan fenntartható lakások melyek ára 100-150 millió forint között alakul.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...

Nemzetközi kupává bővült a Telekom e-sport versenye

Az elmúlt év rendkívül sikeres hazai eseménye után idén Csehország, Szlovákia és Magyarország legjobbjai mérkőzhettek meg egymással Esport CUP powered by Telekom eseményén. A versenyzők League of Legendsben és Wild Riftben mérték össze erejüket,...

Újabb három évig dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke

Az ÖRT 2022.évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét dr. Molnár Kálmán az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András...

Idén sem a karácsonyfán spórolnak a magyarok

A kereskedők és szakmai szövetségek által előrejelzett idei 10-15 százalékos áremelkedés ellenére a vevők továbbra sem a fenyőfán terveznek spórolni. 41 százalék azok aránya, akik 10 ezer forintnál is magasabb összegből tervezik beszerezni a...

Nagyot nőtt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által...

Jelentős változások a Totalcarnál

Távozott a Totalcartól az autós portál főszerkesztőjének szeptemberben kinevezett Bittó Ákos, a lap tulajdonosa, az Indamedia Csoport azzal indokolta a döntést, hogy a kiadvány fejlesztése nem haladt az elvárt tempóban. Új lapigazgató és megbízott...

Új szakaszba lép a dezinformáció elleni küzdelem

Új szakasz kezdődik a hamis és félrevezető információk elleni küzdelemben Magyarországon, miután 2023 januárjától kibővített formában működik a Magyar Digitális Média Obszervatórium (HDMO - Hungarian Digital Media Observatory). A projekt első fázisában, 2021-es indulása...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....