- Hirdetés -

Így alakult a híroldalak versenye márciusban

|

- Hirdetés -

Az orosz-ukrán háború és a magyarországi parlamenti választások egyaránt megnövelték a híroldalak látogatottságát. A DKT elemzése szerint márciusban a blikk.hu vezette az ilyen site-ok rangsorát a napi látogatószám alapján a 24.hu és az origo.hu előtt.

A DKT legújabb elemzésében a magukat híroldalként (is) definiáló oldalakat vizsgálta meg részletesebben, amelyek havi átlagos egyedi látogatószáma (real user) meghaladta a 400 ezret. Ennek eredményeként ugyanaz a kilenc weblap került a körbe, mint egy hónappal ezelőtt, csak az egymáshoz viszonyított sorrendjük változott meg több esetben.

Az egyedi látogatószám alapján felállított listát most is a blikk.hu vezeti egymillió feletti napi látogatóval, amelyet sorban a 24.hu követ ez alkalommal is. Az index.hu és az origo.hu viszont helyet cserélt egymással, most a dobogós helyet az origo.hu foglalta el. A 24.hu, az origo.hu és az index.hu napi látogatószám alapján egyáltalán nincs messze egymástól, átlagosan 860-890 ezer napi látogatóval rendelkeznek – miközben az oldalletöltések számában jelentős eltérések vannak köztük.

A Telex megőrizte ötödik helyét közel hatszázezer napi látógatóval. A 444 három helyet javított pozícióján, így most a hírsite-ok listáján a hatodik helyen áll. Ezzel párhuzamosan egy-egy helyet lépett hátrébb a hvg.hu, a borsonline.hu és a ripost.hu.

Az ukrajnai fejlemények és a választási kampány következtében érezhetően nőtt a hírek iránti érdeklődés. Ha a fenti TOP9 híroldal összesített napi oldalletöltésszámát vesszük alapul, akkor a februárra jellemző átlagos 24,5 milliós számhoz képest (amiben már benne van a háború hatása is) márciusban már 26,5 milliós oldalletöltést láthatunk.

 

A teljes piaci toplista csúcsán hagyományosan a hírsite-ok állnak, tehát nagy az átfedés a két lista között. A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, amit a második helyezését őrző 24.hu követ.

Ahogy korábban láttuk, az Origo és az Index helyet cserélt, most az Index egy helyezéssel hátrébb került. Az ötödik helyen továbbra is a portfolio.hu áll. A napi átlagos látogatószám alapján kialakított toplista hatodik helyén, egyet lépve előre, most a Telex található. Hetedik a 444.hu, egyszerre öt hellyel előrébb ugorva, míg a nyolcadik helyezést most a hvg.hu foglalja el, egy helyezést javítva februárhoz képest. A toplistára még felkerült két női oldal is: a kilencedik helyen márciusban az nlc.hu állt, míg a tízes listát a femina.hu zárta.

Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első két helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikk és 24 ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. Az Index és az Origo viszont brandként helyet cserélt egymással a domain-pozíciójukhoz képest: a harmadik helyen az Index áll. Hasonlóan alakul a Portfolio és a Telex helyzete: weboldalként a Portfolio megelőzte a Telexet, de brandként az utóbbi foglalta el a lista 5. helyét. A brandlista 7. helyén a HVG állt, megelőzve a 444-et, miközben a 444.hu, mint weboldal eggyel előzte a hvg.hu-t. A lista kilencedik helyén, akárhogy nézzük is, az NLC áll. A TOP10 brandlistát népszerű androidos applikációjának is köszönhetően az Időkép zárja.

A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyét az origo.hu foglalta el márciusban, ezzel 2 helyet javított pozícióján. Második helyen most is a 24.hu áll. A februárban első helyezett blikk.hu most a harmadik helyet foglalhatta el. Az index.hu megőrizte negyedik helyét, míg a femina.hu egy hellyel feljebb lépve most az ötödik a listán. Egy helyet hátrébb lépve márciusban hatodik a portfolio.hu. A hetedik-kilencedik helyen nem történt változás: az nlc.hu-t sorban a ripost.hu majd a borsonline.hu követi, míg a tízes toplistát most a telex.hu zárja két helyet javítva pozícióján.

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Alapvetően ez jellemző most is, azonban egy eltérés azért akad a két lista között. A havi látogatószám alapján összeállított brandlista első helyén a 24 áll, míg a második a helyet az Origo foglalja el – fordítva, mint a weblapok sorrendjében. A 3-10. brand-helyezések viszont tökéletesen megfelelnek a weblapokon alapuló sorrendnek.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...

Így lehet élmény a tanulás

Sokat tehetnek a szülők az iskolakezdésre készülve is azért, hogy megkönnyítsék gyerekeiknek a tanulást. Ebben kulcsszerep az okoseszközöknek juthat, amelyek a hagyományos tankönyvekkel szemben nem csak az információt bocsátják rendelkezésre, hanem az agy bal...

A befektetők uralják a nyári ingatlanpiacot

 Az ingatlanpiacon továbbra is kitart a nyár, az extrém szabadságolási időszak és a változó gazdasági és társadalmi környezet erős, legutoljára a járvány sújtotta 2020-as év májusában tapasztalt visszaesést jelentett a tranzakciók számában. 2022 júliusában...

Nagyot zuhanhat a használt lakások ára

A gáz és az elektromos áram árának emelkedésére azonnal megnőtt a kínálat a régebbi építésű, nagy alapterületű és belmagasságú házak hirdetései között, miközben az újlakások iránti kereslet érezhetően emelkedett. Dr. Sziszák György, a Sziszák...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....