- Hirdetés -

Így alakult a nézettségi verseny az év utolsó hetében

|

- Hirdetés -

Az RTL Híradó és a TV2-s Farm VIP utolsó adása volt a hét két legnézettebb műsora. Csökkent a TV2 és az RTL közötti különbség, de a múlt hetet még így is a TV2 nyerte.

Az év utolsó hetében mindkét piacvezető kereskedelmi csatorna közönségaránya csökkent az előző, 51. héthez viszonyítva. A TV2 esetén volt nagyobb a visszaesés, bár nekik a korábbi hét kifejezetten erősnek számított. Ennek ellenére minden összevetésben (teljes nap, főműsoridő, 18-49 és 18-59 évesek, teljes lakosság) megőrizte vezető pozícióját a TV2.

A csökkenő share-ek ellenére nem volt egy laza hét a műsorok szempontjából. Néhány éve a két ünnep közötti időszakot még nagyon megúszósra vették a csatornák. Ehhez képest az RTL saját gyártású sorozatpremierrel (Drága örökösök – A visszatérés) készült erre a hétre, a TV2 pedig ekkor adta le az őszi szezonjuk egyik legnézettebb műsorának (Farm VIP) utolsó két epizódját.

Az esték többségét a TV2 nyerte, az RTL a 18-49 évesek körében csütörtökön, pénteken és vasárnap tudott a fő konkurense elé kerülni. A szilveszteri főműsoridőt a TV2 nyerte. A 18-59 éveseknél 11,3 százalékos közönségarányt hoztak össze az RTL 8,6 százalékával szemben. A 18-49 éveseknél pedig ugyanez 10,6 százalékot, illetve 8,5 százalékot tett ki.

A teljes csatornacsoportok terén a helyzet változatlan, azaz minden bontásban a TV2 Csoport ért el magasabb share-t. A legjelentősebb előnyt főműsoridőben és a teljes lakosságnál hozták össze (TV2 Csoport: 27,9%, RTL Magyarország: 19,4%), a legkisebb differenciát pedig főműsoridőben és a 18-49 éveseknél mérték (TV2 Csoport: 25,5%, RTL Magyarország: 21,3%).

A két piacvezető után a harmadik legerősebb szereplőnek a 18-59 és a 18-49 éveseknél az AMC Networks, a teljes lakosságnál az MTVA számított. Utóbbinak a 18-49 évesek jelentették a gyenge pontját, hiszen ennél a célcsoportnál az Antenna Group és a Paramount is a közmédia előtt végzett.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 52. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,8 13,8 10,7
RTL 9,6 9,6 9,3

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 52. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8,5 9,9 8,4
RTL 6,2 6 6,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,7 24,7 23,1
RTL Magyarország 18,2 16,3 18,4
AMC Networks 6,1 5,6 6,5
MTVA 5,1 9,1 4,0
Antenna Entertainment Group 4,3 3,3 4,7
Paramount Global 4,2 3,8 4,7
Network4 4,0 4,6 2,6
Warner Bros.Discovery 2,4 2,8 2,3

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,3% / 13,6% (15,3% / 14,8%)
Tények Plusz – 12,4% / 11,2% (13,1% / 12,7%)
Farm VIP – 15,9% / 15,4% (18,1% / 17,8%)
Szerencsekerék – 11% / 10,4% (14,4% / 14,6%)

RTL
Híradó – 15,2% / 13,5% (16,8% / 14,7%)
Fókusz – 11,1% / 11,1% (11,7% / 11,8%)
Drága örökösök – 12% / 11,9%

A TV2-nek bejött az a húzása, hogy a Drága örökösökkel szembe pakolta át a Farm VIP utolsó epizódjait. Utóbbi kedden és szerdán is nyerte a sávját. Azonban csütörtökön és pénteken a 18-49 és a 18-59 éveseknél a Drága örökösök már verte a Szerencsekereket és láthatóan növekvő tendenciát mutatott a sorozat nézőszáma.

Szilveszterkor a kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó jobb nézettséget produkált a Tényeknél. Utána viszont a Szerencsekerék már legyőzte az RTL-en futó filmet. A Sztárban sztár leszek szilveszterre szánt adása viszont nem hozott valami jó eredményeket, a 18-49 éveseknél 7,7 százalékos, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál 7,6-7,6 százalékos share-t ért el.

Az RTL az év utolsó napján kicsit mindig trollkodik: 2016 óta ugyanazzal a két filmmel, a Különben dühbe jövünkkel, valamint az És megint dühbe jövünkkel tudja le a szilveszter estét.

Itt van erről egy történelmi áttekintés:

Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2022. december 31. – 291 ezer
2021. december 31. – 391 ezer
2020. december 31. – 532 ezer
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2022. december 31. – 95 ezer
2021. december 31. – 121 ezer
2020. december 31. – 187 ezer
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer

És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2022. december 31. – 247 ezer
2021. december 31. – 341 ezer
2020. december 31. – 504 ezer
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2022. december 31. – 94 ezer
2021. december 31. – 125 ezer
2020. december 31. – 210 ezer
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer

Ahogy a fentiekből látható, 2016 és 2020 között tulajdonképpen be is jött ez a húzás. Viszont 2021-ben és legutóbb már eléggé megbicsaklott a két Bud Spencer – Terence Hill film nézőszáma, és egyébként a share-je is.

Az elmúlt hét legnézettebb műsora a 18-49 és 18-59 éveseknél a január elsejei RTL Híradó volt. Előbbinél 245 ezer, utóbbinál 390 ezer nézőt vonzott a hírműsor. A teljes lakosságnál a múlt szerdai Farm VIP bizonyult a legnézettebbnek a maga 971 ezres nézőszámával.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 390 478 16,4
FARM VIP TV2 361 294 15,8
TÉNYEK TV2 326 656 13,8
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 302 162 13,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 286 898 13,9
RESZKESSETEK BETÖRŐK 3. TV2 262 422 12,8
SZERENCSEKERÉK TV2 261 744 13,1
HOLIDAY TV2 247 619 10,9
FÓKUSZ RTL 243 556 11,8
NÁSZ-AJÁNLAT RTL 243 528 10,7

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
FARM VIP TV2 971 864 21,8
HIRADO RTL 801 209 18,0
TENYEK TV2 796 670 20,2
TENYEK PLUSZ TV2 780 554 18,8
SZERENCSEKEREK TV2 710 987 16,6
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 573 370 12,9
CSINALJUK A FESZTIVALT DUNA TV 565 164 14,9
HOLIDAY TV2 480 835 11,0
FOKUSZ RTL 465 733 11,2
NASZ-AJANLAT RTL 456 398 10,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 245 482 14,9
FARM VIP TV2 237 282 15,9
RESZKESSETEK BETÖRŐK 3. TV2 226 256 15,6
TÉNYEK TV2 208 070 16,7
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 205 242 14,4
HOLIDAY TV2 187 746 12,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 174 520 13,0
NAGYFIÚK 2. TV2 174 489 10,4
NÁSZ-AJÁNLAT RTL 167 277 10,7
SZERENCSEKERÉK TV2 165 660 12,7

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....