- Hirdetés -

Így áll a látogatókért vívott küzdelem

|

- Hirdetés -

A hírportálok között stabil a 24.hu vezető szerepe, de az Origo és az Index, valamint a Blikk.hu és a Hvg.hu között nagyon szoros a verseny. Trónfosztás történt a gazdasági tematikájú weboldalaknál és hasonló készül a receptoldalaknál, a meteorológiai területen viszont az Időkép verhetetlennek tűnik – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából.

Legtöbbet a televíziós piacon zajló nézettségi versennyel szoktunk foglalkozni, holott a weben zajló csatákhoz képest a televíziózás szinte eseménytelen területnek tűnik. Néhány netes kategóriában viszont havonta változik, hogy épp ki számít piacvezetőnek. Ráadásul a kisebb tematikák sincsenek olyannyira lemaradva a leglátogatottabb szereplőktől, mint a televízió esetében, például a vezető receptes oldalak simán összehoznak havi 2,5 milliós látogatószámot.

Online ligák

Az internetes híroldalak továbbra is több ligára oszthatók. Van a háromszereplős élboly, ami a 24.huból, az Origóból és az Indexből áll. Utánuk némi lemaradással következik a Blikk.hu, a Hvg.hu, valamint a 444.hu. A havi látogatószámok alapján egyértelmű a 24.hu első helye, különösen erős volt számukra az október, amikor 4,38 millió netezőt értek el, ezzel több mint 400 ezer látogatót vertek a második Origóra. Az Index és az Origo között nagyon kicsi a különbség, havonta változik, hogy épp melyikük ér el több netezőt.

A Blikk. hu és a Hvg.hu között is kifejezetten szoros a versenyt, októberben mindössze 10 ezer látogató volt a kettejük közötti differencia. Az év eddigi részében hét hónapban ért el jobb eredményt Blikk.hu és háromban a Hvg.hu. A 444 nem igazán veszélyezteti ezt a kettőst. Februárban volt egy 1,8 milliós mélypontjuk, ám azóta viszszaerősödtek a 2,5 millió körüli látogatottsági szintre, sőt októberben – nyilván az önkormányzati választásnak köszönhetően – a 2,7 millióra is, de még ez utóbbi is több mint 600 ezres lemaradást jelent a Blikk.hu–Hvg.hu duóhoz viszonyítva.

Érdemes különféle bontásokban is megnézni az adatokat, mert kitűnnek az egyes szereplők erősségei. Mobilon a 24.hu, az Index és a Hvg.hu is valamivel erősebb, mint az összes eszközös elérésnél. Októberben a mobilos látogatószám alapján a 24.hu előnye hatalmas volt, az Index a második helyen állt, a Blikk pedig közel járt az Origóhoz. Amennyiben csak a desktopos eredményeket nézzük, akkor októberben Index, Origo, 24.hu volt a sorrend. Nem havi, hanem átlagos napi elérést vizsgálva megint csak változik a sorrend, hiszen ez a mérőszám az Index nagy erőssége. Októberben a napi átlaguk 955 ezret tett ki, ami bő 100 ezres előny a 24.hu előtt, ebben az öszszevetésben pedig a harmadik helyre jött fel a Blikk.hu.

Erősödő Portfolio

Az üzleti tematikájú weboldalaknál élessé vált a verseny az idén. Egy éve ilyenkor még kényelmes előnnyel vezetett mindenki más előtt a Napi. hu, az idén azonban nagyon felzárkózott rájuk a Portfolio, olyannyira, hogy októberben már át is vették a vezetést közel 2,2 milliós havi látogatószámmal, ami 250 ezres előny a Napi előtt.

Lassan a Napinak hátrafelé is kell figyelnie, hiszen harmadik helyen a Portfolio testvéroldala, a Pénzcentrum áll. Egyelőre a Napi.hu-nak van előttük egy bő félmilliós havi előnye, de ez ledolgozható, hiszen tavaly a Portfolio ennél is jobban le volt maradva tőlük. Az Mfor és a Privátbankár között a fentiekhez hasonló éles küzdelem zajlik. A Világgazdaság online változata kissé lemaradva követi őket, pedig két évvel ezelőtt még előttük jártak. A gazdasági tematikánál tavaly ősszel az Üzletrész és az Investor volt a sereghajtó, azonban ezeket azóta a New Wave Media szépen csöndben megszüntette.

Receptverseny

A receptoldalak két legerősebb szereplője a Central Médiacsoport által pár éve felvásárolt Nosalty és a Mediaworkshöz tartozó Mindmegette. Egy éve azt írtuk, hogy a Nosalty előnye akkora, amit nehezen fog behozni a Mindmegette, de erre alaposan rácáfoltak. Az idén a Mindmegette gyakorlatilag beérte a piacvezetőt, a havi elérés terén minimális közöttük a különbség, pedig a Nosalty látogatószáma is növekszik. Októberben például a Nosalty 2,55 milliós látogatószámától a Mindmegette csak 28 ezerrel maradt el.

Érdemes megemlékezni a piac harmadik legerősebb szereplőjéről, a Receptnekedről is. Bár a két vezető szájttól jelentős a lemaradásuk, de a havi egymilliós elérésük nem kevés, ráadásul mögöttük nem egy nagy kiadó áll, hanem egy Budai István nevű egyéni vállalkozó.

A meteorológiai oldalaknál pont ellentétes trend látszódik, mint a receptes témakörnél, azaz itt a piacvezető egyre inkább ellép mindenkitől. Két éve az Időképet egyes hónapokban még megszorongatta a New Wave Mediához tartozó Köpönyeg, ám azóta inkább távolodtak tőlük. Az Időkép májustól augusztusig havi kétmillió feletti látogatót ér el, a számukra főszezont jelentő nyári időszakon kívül pedig valamivel kétmillió alatt tanyáznak. Ehhez képest a második Köpönyeg csak augusztusban tudta megugrani az egymilliós szintet, októberben pedig több mint egymillió látogatóval vezetett előttük az Időkép. Az Országos Meteorológiai Szolgálat oldala, a met.hu a 300– 500 ezres sávban, az Eumet.hu pedig 80–200 ezres látogatottsági szinten mozog. Jelen állás szerint tehát senki nem veszélyezteti az Időkép piacvezető helyét.

(Adatok forrása: rating.gemius.com, Hungary, DKT-Gemius (15+ domestic audience 2019-10-01 – 2019-10-31, RU))

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA