- Hirdetés -

Így áll a látogatókért vívott küzdelem

|

- Hirdetés -

A hírportálok között stabil a 24.hu vezető szerepe, de az Origo és az Index, valamint a Blikk.hu és a Hvg.hu között nagyon szoros a verseny. Trónfosztás történt a gazdasági tematikájú weboldalaknál és hasonló készül a receptoldalaknál, a meteorológiai területen viszont az Időkép verhetetlennek tűnik – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából.

Legtöbbet a televíziós piacon zajló nézettségi versennyel szoktunk foglalkozni, holott a weben zajló csatákhoz képest a televíziózás szinte eseménytelen területnek tűnik. Néhány netes kategóriában viszont havonta változik, hogy épp ki számít piacvezetőnek. Ráadásul a kisebb tematikák sincsenek olyannyira lemaradva a leglátogatottabb szereplőktől, mint a televízió esetében, például a vezető receptes oldalak simán összehoznak havi 2,5 milliós látogatószámot.

Online ligák

Az internetes híroldalak továbbra is több ligára oszthatók. Van a háromszereplős élboly, ami a 24.huból, az Origóból és az Indexből áll. Utánuk némi lemaradással következik a Blikk.hu, a Hvg.hu, valamint a 444.hu. A havi látogatószámok alapján egyértelmű a 24.hu első helye, különösen erős volt számukra az október, amikor 4,38 millió netezőt értek el, ezzel több mint 400 ezer látogatót vertek a második Origóra. Az Index és az Origo között nagyon kicsi a különbség, havonta változik, hogy épp melyikük ér el több netezőt.

A Blikk. hu és a Hvg.hu között is kifejezetten szoros a versenyt, októberben mindössze 10 ezer látogató volt a kettejük közötti differencia. Az év eddigi részében hét hónapban ért el jobb eredményt Blikk.hu és háromban a Hvg.hu. A 444 nem igazán veszélyezteti ezt a kettőst. Februárban volt egy 1,8 milliós mélypontjuk, ám azóta viszszaerősödtek a 2,5 millió körüli látogatottsági szintre, sőt októberben – nyilván az önkormányzati választásnak köszönhetően – a 2,7 millióra is, de még ez utóbbi is több mint 600 ezres lemaradást jelent a Blikk.hu–Hvg.hu duóhoz viszonyítva.

Érdemes különféle bontásokban is megnézni az adatokat, mert kitűnnek az egyes szereplők erősségei. Mobilon a 24.hu, az Index és a Hvg.hu is valamivel erősebb, mint az összes eszközös elérésnél. Októberben a mobilos látogatószám alapján a 24.hu előnye hatalmas volt, az Index a második helyen állt, a Blikk pedig közel járt az Origóhoz. Amennyiben csak a desktopos eredményeket nézzük, akkor októberben Index, Origo, 24.hu volt a sorrend. Nem havi, hanem átlagos napi elérést vizsgálva megint csak változik a sorrend, hiszen ez a mérőszám az Index nagy erőssége. Októberben a napi átlaguk 955 ezret tett ki, ami bő 100 ezres előny a 24.hu előtt, ebben az öszszevetésben pedig a harmadik helyre jött fel a Blikk.hu.

Erősödő Portfolio

Az üzleti tematikájú weboldalaknál élessé vált a verseny az idén. Egy éve ilyenkor még kényelmes előnnyel vezetett mindenki más előtt a Napi. hu, az idén azonban nagyon felzárkózott rájuk a Portfolio, olyannyira, hogy októberben már át is vették a vezetést közel 2,2 milliós havi látogatószámmal, ami 250 ezres előny a Napi előtt.

Lassan a Napinak hátrafelé is kell figyelnie, hiszen harmadik helyen a Portfolio testvéroldala, a Pénzcentrum áll. Egyelőre a Napi.hu-nak van előttük egy bő félmilliós havi előnye, de ez ledolgozható, hiszen tavaly a Portfolio ennél is jobban le volt maradva tőlük. Az Mfor és a Privátbankár között a fentiekhez hasonló éles küzdelem zajlik. A Világgazdaság online változata kissé lemaradva követi őket, pedig két évvel ezelőtt még előttük jártak. A gazdasági tematikánál tavaly ősszel az Üzletrész és az Investor volt a sereghajtó, azonban ezeket azóta a New Wave Media szépen csöndben megszüntette.

Receptverseny

A receptoldalak két legerősebb szereplője a Central Médiacsoport által pár éve felvásárolt Nosalty és a Mediaworkshöz tartozó Mindmegette. Egy éve azt írtuk, hogy a Nosalty előnye akkora, amit nehezen fog behozni a Mindmegette, de erre alaposan rácáfoltak. Az idén a Mindmegette gyakorlatilag beérte a piacvezetőt, a havi elérés terén minimális közöttük a különbség, pedig a Nosalty látogatószáma is növekszik. Októberben például a Nosalty 2,55 milliós látogatószámától a Mindmegette csak 28 ezerrel maradt el.

Érdemes megemlékezni a piac harmadik legerősebb szereplőjéről, a Receptnekedről is. Bár a két vezető szájttól jelentős a lemaradásuk, de a havi egymilliós elérésük nem kevés, ráadásul mögöttük nem egy nagy kiadó áll, hanem egy Budai István nevű egyéni vállalkozó.

A meteorológiai oldalaknál pont ellentétes trend látszódik, mint a receptes témakörnél, azaz itt a piacvezető egyre inkább ellép mindenkitől. Két éve az Időképet egyes hónapokban még megszorongatta a New Wave Mediához tartozó Köpönyeg, ám azóta inkább távolodtak tőlük. Az Időkép májustól augusztusig havi kétmillió feletti látogatót ér el, a számukra főszezont jelentő nyári időszakon kívül pedig valamivel kétmillió alatt tanyáznak. Ehhez képest a második Köpönyeg csak augusztusban tudta megugrani az egymilliós szintet, októberben pedig több mint egymillió látogatóval vezetett előttük az Időkép. Az Országos Meteorológiai Szolgálat oldala, a met.hu a 300– 500 ezres sávban, az Eumet.hu pedig 80–200 ezres látogatottsági szinten mozog. Jelen állás szerint tehát senki nem veszélyezteti az Időkép piacvezető helyét.

(Adatok forrása: rating.gemius.com, Hungary, DKT-Gemius (15+ domestic audience 2019-10-01 – 2019-10-31, RU))

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Rangos elismerést nyert el az LG

Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)

Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Új marketingigazgatóval folytatja a Westend

Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...

Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat

Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lezárták a Vodafone felvásárlását

Január 31-én a vételár kifizetésével lezárult a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlása. A január 8-án aláírt adásvételi megállapodásnak megfelelően a 4iG Nyrt. 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos közvetett befolyást szerzett a magyar...

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....