- Hirdetés -

Így áll a látogatókért vívott küzdelem

|

- Hirdetés -

A hírportálok között stabil a 24.hu vezető szerepe, de az Origo és az Index, valamint a Blikk.hu és a Hvg.hu között nagyon szoros a verseny. Trónfosztás történt a gazdasági tematikájú weboldalaknál és hasonló készül a receptoldalaknál, a meteorológiai területen viszont az Időkép verhetetlennek tűnik – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából.

Legtöbbet a televíziós piacon zajló nézettségi versennyel szoktunk foglalkozni, holott a weben zajló csatákhoz képest a televíziózás szinte eseménytelen területnek tűnik. Néhány netes kategóriában viszont havonta változik, hogy épp ki számít piacvezetőnek. Ráadásul a kisebb tematikák sincsenek olyannyira lemaradva a leglátogatottabb szereplőktől, mint a televízió esetében, például a vezető receptes oldalak simán összehoznak havi 2,5 milliós látogatószámot.

Online ligák

Az internetes híroldalak továbbra is több ligára oszthatók. Van a háromszereplős élboly, ami a 24.huból, az Origóból és az Indexből áll. Utánuk némi lemaradással következik a Blikk.hu, a Hvg.hu, valamint a 444.hu. A havi látogatószámok alapján egyértelmű a 24.hu első helye, különösen erős volt számukra az október, amikor 4,38 millió netezőt értek el, ezzel több mint 400 ezer látogatót vertek a második Origóra. Az Index és az Origo között nagyon kicsi a különbség, havonta változik, hogy épp melyikük ér el több netezőt.

A Blikk. hu és a Hvg.hu között is kifejezetten szoros a versenyt, októberben mindössze 10 ezer látogató volt a kettejük közötti differencia. Az év eddigi részében hét hónapban ért el jobb eredményt Blikk.hu és háromban a Hvg.hu. A 444 nem igazán veszélyezteti ezt a kettőst. Februárban volt egy 1,8 milliós mélypontjuk, ám azóta viszszaerősödtek a 2,5 millió körüli látogatottsági szintre, sőt októberben – nyilván az önkormányzati választásnak köszönhetően – a 2,7 millióra is, de még ez utóbbi is több mint 600 ezres lemaradást jelent a Blikk.hu–Hvg.hu duóhoz viszonyítva.

Érdemes különféle bontásokban is megnézni az adatokat, mert kitűnnek az egyes szereplők erősségei. Mobilon a 24.hu, az Index és a Hvg.hu is valamivel erősebb, mint az összes eszközös elérésnél. Októberben a mobilos látogatószám alapján a 24.hu előnye hatalmas volt, az Index a második helyen állt, a Blikk pedig közel járt az Origóhoz. Amennyiben csak a desktopos eredményeket nézzük, akkor októberben Index, Origo, 24.hu volt a sorrend. Nem havi, hanem átlagos napi elérést vizsgálva megint csak változik a sorrend, hiszen ez a mérőszám az Index nagy erőssége. Októberben a napi átlaguk 955 ezret tett ki, ami bő 100 ezres előny a 24.hu előtt, ebben az öszszevetésben pedig a harmadik helyre jött fel a Blikk.hu.

Erősödő Portfolio

Az üzleti tematikájú weboldalaknál élessé vált a verseny az idén. Egy éve ilyenkor még kényelmes előnnyel vezetett mindenki más előtt a Napi. hu, az idén azonban nagyon felzárkózott rájuk a Portfolio, olyannyira, hogy októberben már át is vették a vezetést közel 2,2 milliós havi látogatószámmal, ami 250 ezres előny a Napi előtt.

Lassan a Napinak hátrafelé is kell figyelnie, hiszen harmadik helyen a Portfolio testvéroldala, a Pénzcentrum áll. Egyelőre a Napi.hu-nak van előttük egy bő félmilliós havi előnye, de ez ledolgozható, hiszen tavaly a Portfolio ennél is jobban le volt maradva tőlük. Az Mfor és a Privátbankár között a fentiekhez hasonló éles küzdelem zajlik. A Világgazdaság online változata kissé lemaradva követi őket, pedig két évvel ezelőtt még előttük jártak. A gazdasági tematikánál tavaly ősszel az Üzletrész és az Investor volt a sereghajtó, azonban ezeket azóta a New Wave Media szépen csöndben megszüntette.

Receptverseny

A receptoldalak két legerősebb szereplője a Central Médiacsoport által pár éve felvásárolt Nosalty és a Mediaworkshöz tartozó Mindmegette. Egy éve azt írtuk, hogy a Nosalty előnye akkora, amit nehezen fog behozni a Mindmegette, de erre alaposan rácáfoltak. Az idén a Mindmegette gyakorlatilag beérte a piacvezetőt, a havi elérés terén minimális közöttük a különbség, pedig a Nosalty látogatószáma is növekszik. Októberben például a Nosalty 2,55 milliós látogatószámától a Mindmegette csak 28 ezerrel maradt el.

Érdemes megemlékezni a piac harmadik legerősebb szereplőjéről, a Receptnekedről is. Bár a két vezető szájttól jelentős a lemaradásuk, de a havi egymilliós elérésük nem kevés, ráadásul mögöttük nem egy nagy kiadó áll, hanem egy Budai István nevű egyéni vállalkozó.

A meteorológiai oldalaknál pont ellentétes trend látszódik, mint a receptes témakörnél, azaz itt a piacvezető egyre inkább ellép mindenkitől. Két éve az Időképet egyes hónapokban még megszorongatta a New Wave Mediához tartozó Köpönyeg, ám azóta inkább távolodtak tőlük. Az Időkép májustól augusztusig havi kétmillió feletti látogatót ér el, a számukra főszezont jelentő nyári időszakon kívül pedig valamivel kétmillió alatt tanyáznak. Ehhez képest a második Köpönyeg csak augusztusban tudta megugrani az egymilliós szintet, októberben pedig több mint egymillió látogatóval vezetett előttük az Időkép. Az Országos Meteorológiai Szolgálat oldala, a met.hu a 300– 500 ezres sávban, az Eumet.hu pedig 80–200 ezres látogatottsági szinten mozog. Jelen állás szerint tehát senki nem veszélyezteti az Időkép piacvezető helyét.

(Adatok forrása: rating.gemius.com, Hungary, DKT-Gemius (15+ domestic audience 2019-10-01 – 2019-10-31, RU))

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....