- Hirdetés -

Így állnak a bankok a mesterséges intelligencia hasznosításával

|

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

A lakossági bankok mindössze 4%-a áll készen arra, hogy teljes mértékben kihasználja a generatív mesterséges intelligencia által vezérelt intelligens automatizálás előnyeit – derül ki a Capgemini Institute legfrissebb kutatásából. Bár a lakossági bankok vezetőinek 80%-a úgy véli: a generatív MI jelentős ugrást jelent a fejlődésében, a bankszektor nehezen tudja a mindennapok részévé tenni az új technológiát.

A legtöbb bank szeretne lépést tartani a technológiai fejlődéssel, így nem meglepő, hogy a banki felsővezetők 70%-a tervezi, hogy 2024-re akár 10%-kal növeli a digitális átalakulásba történő beruházásokat. A fejlett technológiák stratégiai alkalmazásától az innováció és a hatékonyság növelését várhatjuk – a kutatás szerint a bankok mindezek mellett mégsem állnak készen a (generatív) MI- és gépi tanulás alapú intelligens átalakulásra.

Az intelligens bankolás még nem a közeljövő

A Capgemini 250 lakossági bankot értékelt különböző üzleti és technológiai paraméterek alapján, hogy felmérje az infrastrukturális adat-érettségüket és a mesterséges intelligencia iránti elkötelezettségüket. Kiderült, hogy a legtöbb bank még nincs teljesen felkészülve arra, hogy versenyképesen működjön az intelligens banki jövőben. A lakossági bankok mindössze 4%-a ért el magas pontszámot az üzleti elkötelezettség és a technológiai képességek terén, míg 41%-uk közepes eredményt ért el. Ez azt jelzi, hogy széles körben még nem állnak készen az intelligens átalakítás koncepcionális elfogadására és tényleges végrehajtására.

A regionális egyenlőtlenségek még jobban kiemelik ezt a kérdést. Észak-Amerikában a bankok 27%-a mutatott alacsony felkészültséget, ezt követi Európa 31%-kal, és jelentős lemaradással az ázsiai és csendes-óceáni térség (APAC), ahol a bankok 48%-a kapott alacsony pontszámot. A bankok több mint 60%-a még mindig a KPI-ok meghatározásán és kiszámolásán dolgozik, míg a KPI-okat már felállító bankok 26%-a még nem méri azokat. A vezetők 39%-a emellett elégedetlen a mesterséges intelligencia felhasználásának eddigi eredményeivelkapcsolatban, ami tovább mélyíti a táborok közti szakadékot.

„Egy évvel azután, hogy a generatív mesterséges intelligencia az igazgatótanácsi ülések központi témájává vált, azt látjuk, hogy a bankok a technológiai lemaradást kockáztatják, ha nem veszik át gyorsan az új megoldásokat, és nem készülnek fel az ebből adódó képességek kihasználására" – mondta Nilesh Vaidya, a Capgemini lakossági banki és vagyonkezelési üzletágának globális iparági vezetője. „A generatív mesterséges intelligencia hatással lehet minden másra, ha felelősségteljesen és bölcsen alkalmazzák a vállalatokon belül. Törekedni kell a generatív MI megmagyarázhatóvá, átláthatóvá tételére is. Most kell cselekedni, ha bizalmat és belsőséges kapcsolatot szeretnénk építeni az ügyfeleinkkel.”

Az alkalmazottaknak bejön az MI

A generatív mesterséges intelligencia hatalmas potenciált rejt magában a hatékonyság és az ügyfélélmény növelésében. A banki alkalmazottak a jelentés szerint a generatív MI azon funkcióit üdvözlik leginkább, amelyekkel automatizálható a csalások felderítése, az adatok vizualizálása és elemzése, valamint az ügyfeleknek szóló, személyre szabott üzenetek megfogalmazása és kiküldése. A jelentés megállapítja, hogy a bankok a MI segítségével akár 66%-kal is csökkenthetik az operatív feladatokra, dokumentációra, megfelelésre és egyéb, az ügyfelek integrációjával kapcsolatos tevékenységekre fordított időt.

Leválthatják a chatbotokat

A járvány az ügyfélszolgálati megkereséseket a digitális csatornákra helyezte át és általánossá vált az önkiszolgáló eszközök, például a chatbotok alkalmazása. A digitális megoldásokkal az ügyfelek elégedetlennek tűnnek. A banki ügyfelek közel kétharmada (61%) azért fordult emberi kapcsolattartóhoz, mert elégedetlen volt a chatbotok megoldásaival, míg 17% egyszerűen nem bízott a chatbotokban és az embereket részesítette előnyben. A jelentés szerint a bankoknak olyan intelligens ügyfélszolgálati központokat kell létrehozniuk, amelyek társalgó MI képességekkel felruházott chatbotokat és alkalmazásokat használnak fel az ügynökök mindennapi feladatainak támogatásához.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...