- Hirdetés -

Így állnak a kiberbiztonsággal a vállalatok

|

- Hirdetés -

Jól látható szakadék mutatkozik az európai szervezetek informatikai döntéshozói szerint a saját szervezetükben meghozott megelőző intézkedések, és a tényleges intézkedések között – amíg a megkérdezettek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy megtette a megfelelő óvintézkedéseket a kibertámadások megelőzésére, mindössze 41 százalékuk biztosít biztonsági képzést minden alkalmazottuk számára és csupán 53 százalékuk véli úgy, hogy szervezete megbízható biztonsági politikával rendelkezik – derül ki a Kaspersky Lab felméréséből. Az informatikai döntéshozók túlnyomó többségét, csaknem 80 százalékát érdekli továbbá, hogy ki áll egy-egy támadás mögött.

Az a tény, hogy az elmúlt években a kiberbiztonság bekerült a hírek közé, hozzájárul ahhoz, hogy a vállalatok jobban tisztában legyenek a kibertámadások által okozott károk komplexitásával. Legfrissebb kutatásunk szerint kettőből egy IT döntéshozónak (51%) nehézséget okozna felbecsülni az összes okozott veszteséget egy kibertámadás után, mivel a hatás széleskörű és magában foglalja a hírnévvesztést is. A legnagyobb arányt az Egyesült Királyságban regisztrálták (62%), ezt követte Spanyolország (54%). Ugyanakkor az informatikai döntéshozók 57%-a tisztában van azzal, hogy a támadók folyamatosan fejlesztik eszközeiket és taktikáikat, ezért úgy érzik, hogy a kiberbűnözők könnyedén indíthatnak támadást anélkül, hogy bármilyen nyomot hagynának kilétükkel kapcsolatban.

A felmérés szerint az internetes döntéshozók 79%-a egy számítógépes támadás esetén tudni szeretné, hogy ki állt a támadás mögött. Az informatikai döntéshozók 68%-a azonban úgy érzi, hogy nagyon ritka, hogy a kibertámadások indítóit elfognák és bíróság elé állítanák.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy nagy eltérés van a vállalkozások magukba vetett bizalma, miszerint képesek lennének megállítani egy kibertámadást, és a ténylegesen meghozott megelőző intézkedéseik között. A megkérdezettek több mint fele (53%) egyetért abban, hogy szervezetük képes lenne hatékonyan megállítani egy kibertámadást saját területén, és a döntő többség (83%) állítása szerint szervezetük megelőző intézkedéseket hoz a kiberbiztonsági események megelőzésére. A részletes adatokban azonban drámai változások tapasztalhatók: bár az informatikai döntéshozók 53%-a egyetért abban, hogy a szervezetük megbízható biztonsági politikával rendelkezik, mindössze tízből négy (41%) európai vállalkozás biztosít az összes munkavállalója számára kiberbiztonsági képzést – Franciaországban és az Egyesült Királyságban ez a szám egyharmad (33 és 34%). Sajnos többször láttuk már az írásbeli és a tényleges biztonsági politikák közötti nagy különbséget ahhoz, hogy tudjuk, a megfelelő és rendszeres képzés nélküli biztonsági politika kialakítása gyakorlatilag haszontalan.

Az informatikai csapataik számára kiberbiztonsági képzést nyújtó gazdálkodó szervezetek száma valamivel magasabb, mint azoké, akik az összes alkalmazottnak biztosítják a képzést: 43%, szemben a 41%-kal. Ez azonban nem elég, mivel korábbi kutatások azt mutatták, hogy a 2017-es kiberbiztonsági incidensek közel felét (46%) amunkavállalók okozták – legtöbbjük pedig olyan volt, aki nem informatikai osztályokon dolgozott.

A felmérés által kiemelt pozitív szempont, hogy az európai vállalkozások majdnem egyharmada támaszkodik kibervédelmi hírszerzési jelentésekre (30%) a fenyegetések kapcsán, ami arra utal, hogy egyre több informatikai döntéshozó felismeri, hogy fontos, hogy az informatikai csapatok magas minőségű fenyegetési információkkal rendelkezzenek, hogy a legjobb reagálást tudják előkészíteni az incidensekre.

A Kaspersky Lab portfóliója a különböző üzleti igényeknek megfelelően kínál megoldásokat és termékeket – legyen szó vállalatokról, kis- és középvállalkozásokról, vagy akár mikrovállalkozásokról -, amelyek kiterjednek a végpontvédelemre, a túlterheléses támadásokra, a fejlett fenyegetésvédelemre, a hibrid felhőbiztonsági és a kiberbiztonsági szolgáltatásokra, ideértve a munkavállalók biztonságtudatosságát fejlesztő Security Awareness képzést. Továbbá kibervédelmi fenyegetés-hírszerző szolgáltatásunk mélyreható rálátást kínál a szervezeteket célzó kiberfenyegetésekre. Ha többet szeretne megtudni megoldásainkról, látogasson el honlapunkra.

A Kaspersky Lab Globális Kutatási és Vizsgálati Csoportja (Global Research & Analysis Team, azaz GReAT) egy tehetséges biztonsági szakértőkből álló egyedülálló csapat, amely mestere a fejlett célzott támadások, a rosszindulatú szoftverek, a zsaroló vírusok, a kiberkémkedés és a trükkös alvilági bűnözők felismerésének. Célja, hogy biztonságosabbá tegye a világot az egyének és a szervezetek számára egyaránt. A GReAT kibertámadások százait vizsgálta, hogy ezzel is segítse a szervezeteket és a bűnüldöző hatóságokat az incidensekre adott válaszokban, vizsgálatokban és következményeik kezelésében. A GReAT és a bűnüldöző szervek közötti együttműködés következtében számos kiberbűnözőt sikerült elfogni és bíróság elé állítani, melyek közül az egyik leghíresebb a CoinVault esete. További részleteket itt olvashat a GReAT csapatról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...

LEGO-val erősít az Euronics

Hosszú távú együttműködést kötött az Euronics Műszaki Áruházlánc és a LEGO Csoport. A partnerség értelmében a kreatív, gondolkodásra késztető LEGO játékkészletek válogatott kínálata már megvásárolható az Euronics üzleteiben.Bár a LEGO játékok eddig is széles...

Nem védjük eléggé a gyerekeket az online térben

Sokkal kevésbé képesek felismerni a gyerekek a számukra ártalmas tartalmakat az interneten, mint azt saját bevallásuk szerint állítják ­– állapítja meg egy friss felmérés. Mindeközben a szülők sem feltétlen tudják, hogyan álljanak hozzá gyermekük...

Élőben követhetjük Kimi Raikkönen visszatérését

Az ARENA4 és az ARENA4+ nézői élőben láthatják Magyarországon Kimi Raikkönen visszatérését. A Formula-1-es világbajnok vasárnap este futja élete első NASCAR Cup Series versenyét a Watkins Glen International szupergyors pályáján. Raikkönen tavaly jelentette be...

Ábel Anita lesz a TV2 új napi sorozatának egyik főszereplője

Hazatalálsz címmel készül a TV2 új napi szériája, a Blikk információi szerint a produkcióban tér vissza a sorozatok világába a Szomszédokban ismertté vált Ábel Anita. Az új produkció egy horvát licencen alapuló, történetalapú, helyzetkomikumokra...

Összeállt a Warner Bros. Discovery régiós menedzsmentje

Bemutatták a Warner Bros. Discovery régiós vezetői csapatát, valamint az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) fizetős TV hálózatait és kreatív ügynökségét. Jamie Cooke – akit júniusban neveztek ki a Warner Bros. Discovery...

A streaming megelőzte a kábeltévét

Idén júliusban első alkalommal fordult elő, hogy az Egyesült Államokban a tévézésre szánt időből a streaming tartalmak fogyasztása nagyobb arányt tett ki, mint a kábeltévés műsorok. A Nielsen mérései szerint az amerikai júliusban hetente...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók...

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...
- Hirdetés -

Don't Miss

Védeni kell a szakmát, a szakembereket, a büdzséket, a fogyasztókat

Most különösen fontos, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit – mutatott rá Bujáki Zsolt. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívásokkal szembesül az autóipar és elárulta...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....