- Hirdetés -

Így állunk a robotokkal

|

- Hirdetés -

A robotizált folyamatautomatizálást alkalmazó szervezetek bevallása szerint javult a hatékonyságuk, csökkentek a költségeik és jobb minőségű döntéstámogató információkat tudtak kinyerni a rendszereikből – derült ki a Deloitte negyedik Globális Robotikai Felméréséből. A tanulmány azokat a globális piaci trendeket elemzi, amelyek a robotika, illetve a kognitív automatizálás területein egyre inkább hazánkban is megfigyelhetőek lesznek.

A robotizált folyamatautomatizálás (RPA), amelyet gyakran „robotikaként” említenek, valójában a szabályalapú folyamatok automatizálása olyan, felhasználói kezelőfelületet használó szoftver segítségével, amely bármilyen felületen, többek között webalapú alkalmazásokban, vállalatirányítási rendszerekben és nagygépeken is fut.

Lassú növekedést követve, de egyre több vállalkozás ismeri fel az RPA termelékenységre kiható előnyeit, az elmúlt 12 hónap során csupán 1 százalékkal, 4 százalékra nőtt ezen vállalkozások száma globálisan. A Deloitte Globális Robotikai Felmérése azt vizsgálja, hogy hogyan tudják a vállalatok leküzdeni a robotika bevezetését gátló leggyakoribb akadályokat.

“A robotizált folyamatok hozzáadott értéke már a vállalatok nagy többsége számára nem kérdéses. Ezt mutatja az is, hogy számos robotika jellegű projektet vezettünk be hazai nagyvállalatoknál az elmúlt évben. A fő kihívást a robotok hatékony skálázása jelenti annak érdekében, hogy igazán megmutassák értéküket a termelékenység és a bevételek növelésében, a kockázat csökkentésében, valamint a vevők és alkalmazottak tapasztalatainak javításában” – mondta el Komjáthy Csaba, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának vezetője.

A szervezetek mindössze 4 százaléka működtet jelenleg több mint 50 robotot, ami elhanyagolható növekedés a 2017-es 3 százalékhoz képest. Huszonhét százalék kísérletez 10 vagy kevesebb robottal, vagy már átállt a 10 és 50 robottal dolgozó teljes körű végrehajtásra.

A válaszadók szerint a folyamatok elaprózódottsága, vagyis a robotika által automatizálni kívánt folyamatok offline és online megosztottsága a skálázás legfőbb akadálya (32%), amelyet a tiszta jövőkép hiánya (17%) és az informatikai rendszer felkészületlensége (17%) követ.

“Néhány szervezet gyorsan képes skálázni a robotokat, sokan viszont a korai kísérleti fázison nem tudnak túllendülni. Most olyan szakaszban vagyunk, ahol a robotikus telepítés üteme rohamosan gyorsulhat, de ennek érdekében a szervezeteknek világos elképzelésekkel, stratégiával és megközelítéssel kell rendelkezniük. A vállalkozásoknak nagyban kell gondolkodniuk, de kicsiben kell elkezdeniük. Ahogy az automatizálás iránti igény nő, az egyre fontosabbá váló új technológiák integrálása alapvető változásokhoz fog vezetni a vállalkozások működésében”– tette hozzá Lukács Eszter, a Deloitte Magyarország robotikáért felelős szenior menedzsere.

Ahogy az automatizálás iránti igény nő, az egyre fontosabbá váló új technológiák integrálása alapvető változásokhoz fog vezetni a vállalkozások működésében. Az RPA és a kognitív automatizálás integrálásával járó kihasználatlan előnyök feltérképezésével és a digitális váltás megértésével a cégvezetők készen állnak majd arra, hogy élvezzék a robotika gyümölcseit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb díjat nyert a FleishmanHillard Café

Győzelmet aratott a FleishmanHillard Café projektje, a Liszt Ferenc Kamarazenekar teljes megújulását támogató integrált kampánya az Eventiada IPRA Awardon legjobb intézményi arculat kategóriában. A szakmai zsűri emellett a verseny különdíját is ennek a projektnek...

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA