- Hirdetés -

Így állunk az idei nyárhoz

|

- Hirdetés -

Ugyan nem váltunk remetévé az elmúlt bő egy esztendő során, azonban nyáron még leginkább otthonunkban látjuk magunkat a jövés-menés helyett. Ezúttal is maximum a Balaton lesz a Riviéra: óvatosak és szkeptikusak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy visszakapjuk-e régi életünket. Összességében inkább stresszel tölti el a magyarokat a nyitás és az idei nyár gondolata – derül ki az Allianz Hungária Zrt. felméréséből.

Mit hoz a nyitás? Olyan lesz a nyár, mint a tavalyi, azaz még korlátozásokkal teli, vagy esetleg már egészen szabad, mint 2019-ben, amikor még azt sem tudtuk, mi fán terem a koronavírus? Merjünk-e nyaralni? Ha igen, meddig merészkedjünk? Elküldjük-e a gyereket táborba? A szabadság mámorító szele hasonló stresszt okozhat az emberekben, mint az ún. „kapunyitási” pánik, azaz a mai huszonévesek által a felnőttlét kapujában átélt lelki krízis. Legújabb kérdőívében arra volt kíváncsi az Allianz Hungária, hogy hogyan érezzük magunkat most mi, magyarok. A témaválasztás nem véletlen, hiszen a vállalat nemrégiben Allianz Balance néven indított kezdeményezése pont abban kíván segítséget nyújtani, hogy miképpen kerülhetünk egyensúlyba, hogyan készülhetünk fel mentálisan is a régi-új életünkre.

Nem váltunk remetévé, de sokat változtunk

A felmérésben résztvevők döntő többsége, 70,2 százaléka szerint az alapvető óvintézkedéseket betartva még lehet csodás, élményekkel teli nyarunk, és ezért kompromisszumokra is hajlandó, inkább hordja a maszkot, csak lehessen jönni-menni, kirándulni. A kitöltők csupán 7,5 százaléka vallotta magát optimistának, s érzi azt, hogy most már visszakapjuk a régi életünket. Ennél jóval többen (22,3 százalék) bizonyultak borúlátónak, és vélik úgy, hogy talán majd a következő nyár lehet olyan, mint a koronavírus előtt. A legtöbben óvatosnak vallják magukat a szabadidős tevékenységek tekintetében: 70,8 százalékuk jobban meggondolja, mit csináljon, kikkel találkozzon, merre és mivel menjen. Noha csak a válaszadók 12,6 százaléka választja a remete életmódot, azaz keres inkább otthoni elfoglaltságot magának, arra a kérdésre, hogy milyennek látnak egy átlagos nyári hétvégét, a válaszadók közel fele azt válaszolta, hogy leginkább otthonában tölti majd az ideje nagy részét, csak akkor mozdul ki, ha nagyon muszáj. A résztvevők 14,9 százaléka családi és baráti programokkal tervez a hétvégékre, 39,2 százaléka szerint pedig a strandon talán nem kell maszkot viselni, de idén nyáron még mindenki nagyon óvatos lesz.

Nyaralás 2021: marad a magyar tenger

Az Allianz Hungária tavaly nyári, utazással kapcsolatos felméréséhez hasonlóan, idén is arra voksoltak a legtöbben, hogy maximum a Balatonban csobbannak vagy valamilyen tematikus országjáró túrát szerveznek: a válaszadók 69,7 százaléka tervez idén belföldi üdülést. A kitöltők válaszadási hajlandóságából azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a külföldi utazást tervezők is sokkal óvatosabbak: 40,5 százalékuk szerint hasznos átböngészni az utasbiztosítási lehetőségeket, hogy mik vonatkoznak például az olyan esetekre, ha utazás során lesz valaki koronavírusos. A felmérésből az is kiderül, hogy legtöbben autóval indulnának útra (66,9 százalék) és az Airbnb szállásokat, apartmanokat, panziókat vélik a legbiztonságosabbnak (63,6 százalék). A résztvevők jelentős többsége, közel 70 százaléka a gyermekek táboroztatása kapcsán is óvatosságra int és egyetértenek azzal a gondolattal, miszerint ezt még alaposan át kell gondolniuk a szülőknek.

(Kapu)nyitási pánik karantén után

Az elhúzódó pandémia alaposan felforgatta a mindennapjainkat. A bezártság, az online térbe költözött élet, a járvány mentális, érzelmi, pszichés hatásai befolyásolták és továbbra is hatással vannak emberi kapcsolatainkra, fizikai állapotunkra, és meghatározhatják mindennapi együttműködési, illetve teljesítőképességünket is. Mindezt a felmérés eredménye is alátámasztja, ugyanis a résztvevők 61,8 százalékát inkább stresszel tölti el a nyár gondolata, nem érzi magát felkészültnek a nyitásra lelkileg. A belső és külső nehézségek feldolgozására, az alkalmazkodás és a rugalmasság lehetőségeinek és módszereinek széles körben történő megosztására az Allianz Hungária Zrt. új kezdeményezést indított Allianz Balance néven. Az ingyenes online eseménysorozat következő szakértője Tari Annamária pszichológus lesz, aki a régi életünkhöz való visszatérésről beszél majd. „Meddig fogunk összerezzeni, ha valaki köhögni kezd mellettünk? Milyen lesz a visszatérés a járvány utáni életünkhöz? Indokolt a kérdés, hogy a visszatérés spontán és jól működik majd, vagy készülni kell rá? Bár rávágnánk, hogy persze, minden könnyedén megy majd, mégis érdemes néhány utóhatásról gondolkodnunk. A »jó visszatérés« biztonsága rajtunk áll” – adott ízelítőt az elismert szakember a május 20-i webinárból, amely előzetes regisztrációt követően mindenki számára nyitott és ingyenes.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nehéz a dolguk a digitális térben működő cégeknek

A szolgáltatások digitális térbe helyezésével az ezen a területen tevékenykedő cégeknek egyre több versenyjogi és fogyasztóvédelmi szabályozásra kell ügyelniük – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A vállalatoknak ráadásul egyszerre...

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA