- Hirdetés -

Így bukhat havonta 15 ezret, ha nem választ jól

|

- Hirdetés -

A két-háromszoros különbség sem ritka a hasonló tartalmú lakásbiztosítások díjai között itthon, emiatt egy adott kategórián belül a legdrágább terméket választó ügyfelek jóval többet fizethetnek otthonuk biztosítására. Egy 120 négyzetméteres budai sorház tulajdonosa például akár évi 173 ezer forintot, azaz havonta majdnem 15 ezret is bukhat a díjon.

Egy pesti albérlet esetében pedig a legolcsóbb prémium biztosítás 17 ezer forintba kerül évente, míg a hasonló biztosítási összeget és kiegészítőket tartalmazó legdrágább termék több mint hatszor ennyiért, évi 111 ezerért érhető el. A vidéki ingatlanok biztosítási díjai között is többszörös eltérés látható az egyes kategóriákon belül - derül ki a CoverMe.hu szakértőinek kalkulációiból. Az online biztosítási portál február végén a hazai lakásbiztosítási piac több mint 98 százalékát lefedő 10 szolgáltató alap, közép, prémium és Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) termékeinek díjszabását hasonlította össze konkrét példák segítségével.

Egy Dunaharasztiban élő, négyfős család 80 négyzetméteres családi házának biztosítási díja egy alapcsomag választása esetén már évi mintegy 29 ezer forintból megúszható, de ha a tulajdonos a legdrágább alapcsomagot választja, akkor ennek több mint háromszorosát, nagyjából évi 96 ezer forintot kell fizetnie. A prémium csomagoknál is kis híján háromszoros különbség figyelhető meg a legolcsóbb és a legdrágább termékek között: a Dunaharasztiban lévő családi házra már közel 54 ezer forintért köthetünk prémium lakásbiztosítást, míg a legdrágább konstrukció díja ennél 93 ezer forinttal magasabb évente, így a 147 ezer forintot is meghaladja - hívja fel a figyelmet a CoverMe.hu internetes biztosítási portál elemzése.

Egy ötfős család által bérelt, 120 négyzetméteres óbudai sorházi lakásra már közel 47 ezer forintos éves díjért is köthet lakásbiztosítást a tulajdonos. Van olyan biztosító is azonban, amelynél ugyanerre az ingatlanra az alapcsomag évi 160 ezer forintba kerül. Ráadásul, ha a sorház tulajdonosa nem az alapcsomagok között keresgél, hanem például prémium lakásbiztosítást szeretne, akkor ebben a kategóriában a legolcsóbb termék nagyjából 86 ezer forintba, míg a legdrágább 173 ezer forinttal többe, körülbelül 259 ezer forintba kerül éves szinten.

A CoverMe.hu elemzése alapján a legnagyobb mértékű eltérés egy hetedik kerületi, 30 négyzetméteres garzon esetében jött ki. A 25 éves pár által bérelt lakás biztosítása egy alapcsomag választása esetén már kevesebb, mint 11 ezer forintból kijön évente, azonban a vizsgált biztosítók között van olyan is, amelyiknél az erzsébetvárosi albérletre kötött alap lakásbiztosítás 48 ezer forint lenne. Ha viszont a tulajdonos a prémium csomagokat hasonlítja össze, akkor ezek között a legolcsóbb 17 ezer forintot kicsivel meghaladó összegbe, míg a legdrágább termék 111 ezer forintba kerül évente – ebben az esetben tehát az utóbbi több mint hatszor drágább.

A hasonló tartalmú lakásbiztosítások díjai között nemcsak a fővárosban vagy az agglomerációban, de vidéken is számottevő különbség látható - derül ki a CoverMe.hu összehasonlításából. Egy négytagú családnak otthont adó bajai Kádár-kocka biztosítása például 30 ezer forintnál kezdődik, de a legdrágább alapcsomag díja ennek több mint a háromszorosát, a 96 ezer forintot is túllépi. Egy nyaralóként funkcionáló, 1960-ban épült tiszakécskei családi ház esetében is hasonlóak az arányok: a legkedvezőbb árú alapcsomag díja évente hozzávetőlegesen 24 ezer forint, azonban találhatunk 63 ezer forint éves díjért elérhető alapcsomagot is.

Aki sokallja a lakásbiztosítása díját, az egy új kormányrendelet szerint 2024-től minden év márciusában költségmentesen felmondhatja és újrakötheti a biztosítását – akár hagyományos, akár MFO-biztosítással rendelkezik –, függetlenül attól, hogy mikor van a szerződése évfordulója. A most pénteken induló és egy hónapig tartó lakásbiztosítási kampány során a lakástulajdonosok akár évi több tízezer forinttal is csökkenthetik lakásbiztosításuk díjait, ezért mindenkinek érdemes utánaszámolnia, talál-e olcsóbb vagy jobb terméket, esetleg szükséges-e változtatnia a biztosítása tartalmán - jegyzi meg a CoverMe.hu online biztosítási portál közleménye. A lakásbiztosítást kereső ügyfeleknek ajánlott körülnézniük a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) termékek között is, mivel ezek átlagosan magasabb szolgáltatási szintet nyújtanak, mint a hagyományos termékek, ráadásul jellemzően a díjaik között is sokkal kisebbek a különbségek - emelik ki a CoverMe.hu online biztosítási portál szakértői.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...

Megdöbbentő: közel 600 millió euró hiányzik majd az EB-ről

Csaknem 600 millió, egészen pontosan 573 millió euró - ez az összeg azokat a klasszisjátékosokat takarja, akikre sokan számítottak, ám már biztosan nem lesznek ott a futball Európa-bajnokságon. „A jelenleg fellelhető információk alapján mintegy 600...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...