- Hirdetés -

Így bukhat havonta 15 ezret, ha nem választ jól

|

- Hirdetés -

A két-háromszoros különbség sem ritka a hasonló tartalmú lakásbiztosítások díjai között itthon, emiatt egy adott kategórián belül a legdrágább terméket választó ügyfelek jóval többet fizethetnek otthonuk biztosítására. Egy 120 négyzetméteres budai sorház tulajdonosa például akár évi 173 ezer forintot, azaz havonta majdnem 15 ezret is bukhat a díjon.

Egy pesti albérlet esetében pedig a legolcsóbb prémium biztosítás 17 ezer forintba kerül évente, míg a hasonló biztosítási összeget és kiegészítőket tartalmazó legdrágább termék több mint hatszor ennyiért, évi 111 ezerért érhető el. A vidéki ingatlanok biztosítási díjai között is többszörös eltérés látható az egyes kategóriákon belül - derül ki a CoverMe.hu szakértőinek kalkulációiból. Az online biztosítási portál február végén a hazai lakásbiztosítási piac több mint 98 százalékát lefedő 10 szolgáltató alap, közép, prémium és Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) termékeinek díjszabását hasonlította össze konkrét példák segítségével.

Egy Dunaharasztiban élő, négyfős család 80 négyzetméteres családi házának biztosítási díja egy alapcsomag választása esetén már évi mintegy 29 ezer forintból megúszható, de ha a tulajdonos a legdrágább alapcsomagot választja, akkor ennek több mint háromszorosát, nagyjából évi 96 ezer forintot kell fizetnie. A prémium csomagoknál is kis híján háromszoros különbség figyelhető meg a legolcsóbb és a legdrágább termékek között: a Dunaharasztiban lévő családi házra már közel 54 ezer forintért köthetünk prémium lakásbiztosítást, míg a legdrágább konstrukció díja ennél 93 ezer forinttal magasabb évente, így a 147 ezer forintot is meghaladja - hívja fel a figyelmet a CoverMe.hu internetes biztosítási portál elemzése.

Egy ötfős család által bérelt, 120 négyzetméteres óbudai sorházi lakásra már közel 47 ezer forintos éves díjért is köthet lakásbiztosítást a tulajdonos. Van olyan biztosító is azonban, amelynél ugyanerre az ingatlanra az alapcsomag évi 160 ezer forintba kerül. Ráadásul, ha a sorház tulajdonosa nem az alapcsomagok között keresgél, hanem például prémium lakásbiztosítást szeretne, akkor ebben a kategóriában a legolcsóbb termék nagyjából 86 ezer forintba, míg a legdrágább 173 ezer forinttal többe, körülbelül 259 ezer forintba kerül éves szinten.

A CoverMe.hu elemzése alapján a legnagyobb mértékű eltérés egy hetedik kerületi, 30 négyzetméteres garzon esetében jött ki. A 25 éves pár által bérelt lakás biztosítása egy alapcsomag választása esetén már kevesebb, mint 11 ezer forintból kijön évente, azonban a vizsgált biztosítók között van olyan is, amelyiknél az erzsébetvárosi albérletre kötött alap lakásbiztosítás 48 ezer forint lenne. Ha viszont a tulajdonos a prémium csomagokat hasonlítja össze, akkor ezek között a legolcsóbb 17 ezer forintot kicsivel meghaladó összegbe, míg a legdrágább termék 111 ezer forintba kerül évente – ebben az esetben tehát az utóbbi több mint hatszor drágább.

A hasonló tartalmú lakásbiztosítások díjai között nemcsak a fővárosban vagy az agglomerációban, de vidéken is számottevő különbség látható - derül ki a CoverMe.hu összehasonlításából. Egy négytagú családnak otthont adó bajai Kádár-kocka biztosítása például 30 ezer forintnál kezdődik, de a legdrágább alapcsomag díja ennek több mint a háromszorosát, a 96 ezer forintot is túllépi. Egy nyaralóként funkcionáló, 1960-ban épült tiszakécskei családi ház esetében is hasonlóak az arányok: a legkedvezőbb árú alapcsomag díja évente hozzávetőlegesen 24 ezer forint, azonban találhatunk 63 ezer forint éves díjért elérhető alapcsomagot is.

Aki sokallja a lakásbiztosítása díját, az egy új kormányrendelet szerint 2024-től minden év márciusában költségmentesen felmondhatja és újrakötheti a biztosítását – akár hagyományos, akár MFO-biztosítással rendelkezik –, függetlenül attól, hogy mikor van a szerződése évfordulója. A most pénteken induló és egy hónapig tartó lakásbiztosítási kampány során a lakástulajdonosok akár évi több tízezer forinttal is csökkenthetik lakásbiztosításuk díjait, ezért mindenkinek érdemes utánaszámolnia, talál-e olcsóbb vagy jobb terméket, esetleg szükséges-e változtatnia a biztosítása tartalmán - jegyzi meg a CoverMe.hu online biztosítási portál közleménye. A lakásbiztosítást kereső ügyfeleknek ajánlott körülnézniük a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) termékek között is, mivel ezek átlagosan magasabb szolgáltatási szintet nyújtanak, mint a hagyományos termékek, ráadásul jellemzően a díjaik között is sokkal kisebbek a különbségek - emelik ki a CoverMe.hu online biztosítási portál szakértői.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...

John Travolta új filmjével ünneplik a FilmMania arculatváltását

Megújul májustól a FilmMania arculata, a csatornát működtető AMC Networks Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a frissítés apropóján egyedülálló megoldással is kedveskedik a néző számára, és elhozza a John Travolta és Kristin Davis...

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összefog a Deloitte és az AWS, erre készülnek

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját,...

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...

John Travolta új filmjével ünneplik a FilmMania arculatváltását

Megújul májustól a FilmMania arculata, a csatornát működtető AMC Networks Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a frissítés apropóján egyedülálló megoldással is kedveskedik a néző számára, és elhozza a John Travolta és Kristin Davis...

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...