- Hirdetés -

Így bulizik a Z generáció

|

- Hirdetés -

2024-ben a bulizás új dimenzióba lép: a nappali bulik egyre népszerűbbek hazai és nemzetközi szinten egyaránt. A fiatalok és fiatal felnőttek, de az idősebb generáció is egyre inkább az éjszakai élet hagyományos keretein túlra nyit, és a nappali órákban keresik a szórakozás lehetőségeit. Mik a daytime bulik előnyei, miben másabb az éjszakai partiktól és hogyan reagálnak erre a társadalom különböző generációi? Az Instant-Fogas körképe.

A nappali buli, másnéven daytime parti egy olyan esemény vagy rendezvény, amelyet a nap folyamán tartanak, általában délelőtt vagy délután. Ezek a partik gyakran lazább hangulatúak és könnyedebb atmoszférával rendelkeznek, ellentétben az éjszakai bulik hagyományos intenzitásával. A daytime partik sokféle formát ölthetnek, de a trendeket tekintve az emberek egyre inkább kedvelik a nappali elektronikus zenei rendezvényeket, legyen szó a műfajon belül bármilyen stílusról.

Miért szeretnek az emberek egyre jobban nappal bulizni?

Az éjszakai közösségi élettel foglalkozó Updown Nightlife készített egy kutatást még 2019-ben, amiből kiderült, hogy főként a korai alvás és a fáradtságmentes másnap, az étkezési lehetőség, a közeg sokszínűsége, a lazább és kötetlenebb hangulat az, ami miatt előnyben részesítik a daytime bulikat. Kansas City nem az egyetlen város az Egyesült Államokban, ahol inkább a daytime bulik élveznek nagyobb érdeklődést, ugyanis Los Angeles, Phoenix, Washington DC és Atlanta esetében is erős nappali partikultúra van. A daytime partyk pedig Európában is teret hódítottak az utóbbi években.

De mi a helyzet itthon? A főleg budapesti, nappali bulik már több éve jelen vannak, azonban rendkívül ritkán, illetve időszakosan lehet ilyen rendezvényekre bukkanni. Ennek oka, hogy hazánkban még mindig leginkább az éjszakai életnek van nagyobb kultúrája és kevésbé ismertek a daytime bulikkal járó előnyök. Azonban néhány bulinak otthont adó helyszín felismerte a benne rejlő lehetőségeket. Budapesten talán elsőként indít rendszeres nappali buli-sorozatot Európa legnagyobb szórakozóhelye, a hazai közönség és a külföldiek által is sokat látogatott Instant-Fogas komplexum, ahol április 21-én indul a 8. napon elnevezésű programsorozat. Vasárnaponként így már délután 2 órától várják a bulizni vágyókat különleges fellépőkkel, extra díszlettel és egyedi hangulattal.

“Az Instant-Fogas partikomplexum hamarosan itthon, de a világon is egyedülállónak mondható működéssel újít: április 21-től 8 napos nyitvatartással, vagyis a szokásos 18:00-06:00-os nyitvatartás mellett vasárnap már 14 órától várja a daytime bulikedvelőket” - mondta Bankó Ákos, az Instant tulajdonosa. “Látjuk, hogy mi a nemzetközi trend, és várható, hogy egyre nagyobb teret hódít majd itthon is” - teszi hozzá.

A Z generáció sokkal kevesebbet iszik, mint az előző generációk, ezáltal kevesebb közösségi életet is élhet

Egyértelmű tény, hogy sok esetben a bulizáshoz társul az alkoholfogyasztás is, azonban érdekesség, hogy az Y generáció (1980-2000 között születettek) kevesebbet iszik, mint az előttük lévő generáció, a Z generáció (1996-2009 között születettek) pedig 20%-kal kevesebbet, mint Y társaik - derült ki a Keane cikkéből. A generáció sajátossága az internet és a social média térnyerése, így emiatt is sokan előbb választják az otthonmaradást és a telefonozást, mint a közösségi életet, legyen az éjszaka vagy nappal. Az idősebb generáció számára a bulizás és a társasági élet fontossága továbbra is jelentős, azonban sokan inkább daytime bulikba vágynak. Ez a preferencia részben az életstílusukhoz és rutinjukhoz kapcsolódik, hiszen bár még mindig szeretnek szórakozni, de az esti órákban való aktív részvétel gyakran összeegyeztethetetlen lehet a korai kelésekkel és a munkahelyi kötelezettségekkel. Általános probléma, hogy egy-egy átmulatott éjszaka után kárba vész a következő nap és hasztalanul telhet a buli másnapja, be kell menni a munkahelyre, teljesíteni kell, de ugyanúgy otthoni feladatokat is el kell látni. A legtöbb szórakozóhely azonban este nyitja ki a kapuit.

Az éjszakai bulik sem halnak ki

Hazánkban, de külföldi viszonylatban is a szórakozás kultúrája még mindig az éjszakában figyelhető meg leginkább. Az esti bulik kultúrájának fejlődésében fontos szerepet játszottak az új technológiák, például a világítás, a vizuál, a hangosítás és a zenei technológia fejlődése, amelyek lehetővé tették az éjszakai események sokféle formájának megvalósítását és fejlesztését. Ezen túl az éjszakai partizás összefonódik a popkultúrával, beleértve a zenét, a filmeket, a televíziót és az egyéb médiumokat. A popkultúra által megjelenített éjszakai bulik és életstílusok inspirációul szolgáltak az embereknek, és hozzájárultak az éjszakai élet népszerűsítéséhez.

Ugyanakkor a nappali bulik várhatóan egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a party-tortából, vitathatatlan előnyei miatt ma már millió döntenek úgy, hogy naplemente előtt indulnak szórakozni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...