- Hirdetés -

Így egyesülhet a Budapest Bank és az MKB

|

- Hirdetés -

December 15-én az MKB Bank, a Budapest Bank és a Takarék Csoportot tulajdonló Magyar Takarék Bankholding Zrt. legfőbb szervei elfogadták a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport fúziós menetrendjének első lépését. Ennek értelmében 2022. március 31-én egyesül a bankcsoport két tagbankja, a Budapest Bank és az MKB Bank, míg a Takarék Csoport 2023 második negyedévének végéig csatlakozik az egyesült bankhoz. A fúzió megvalósításához szükséges felügyeleti engedélyeztetés folyamatban van.

December 15-én újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a Magyar Bankholding Zrt. (MBH). A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett MKB Bank közgyűlése, valamint a Budapest Bank és a Takarék Csoportot tulajdonló Magyar Takarék Bankholding Zrt. legfőbb döntéshozó szervei jóváhagyták a november 15-én közzétett döntési javaslatokat, amelyek a Budapest Bank, az MKB Bank és a Magyar Takarék Bankholding egyesítésére vonatkoznak. A tulajdonosok ezzel is megerősítették a korábban már nyilvánosságra hozott stratégiának megfelelő fúziós folyamatot. Ez a magyar pénzügyi piacon meghatározó szerepet betöltő szuperbank létrehozására irányuló első konkrét lépés.

Tavasszal átmenetileg MKB Bank Nyrt. név alatt egyesül a bankcsoport két tagbankja

A Magyar Bankholding tervei szerint 2022. március 31-én megvalósul a hármas bankfúzió első jelentős lépése, a Budapest Bank és az MKB Bank egyesülése, amelynek során az MKB Bankba olvad be a Budapest Bank. A Takarék Csoport 2023 második negyedévének végéig csatlakozik a fúzióhoz, addig a Magyar Bankholding Csoport harmonizálja a belső működést.

A 2022. március 31-ével létrejövő egyesült bank átmenetileg MKB Bank Nyrt. név alatt fog működni. Kidolgozás alatt áll a létrejövő nagybank márkaneve, logója, márkaértékei és egyéb arculati elemei is. Az egységes pénzintézeti brand bevezetése a tervek szerint 2023 elején valósul meg.

Az egyesülés nem jelent változást a bankcsoport tulajdonosi szerkezetében, a fúziós folyamatban részt vevő bankok meghatározó tulajdonosa továbbra is a Magyar Bankholding Zrt. lesz.

„A most elfogadott döntésekkel véglegesen lezárul a magyar bankszektorban történelmi jelentőségű, de még a régióban is egyedülálló fúzió tervezési szakasza, ezzel párhuzamosan pedig megkezdődhet a három külön-külön is jelentős piaci erőt képviselő bankcsoport egyesülésének kivitelezése. Ezen folyamat a terveknek megfelelően, sikeresen halad előre. Szilárd az a legfőbb döntéshozó szervek által is megerősített elhatározásunk, hogy egy olyan bankot hozzunk létre, amely a jövőbe tekint, és a magyar emberek és vállalkozások lehető legjobb kiszolgálását célozza” – nyilatkozta dr. Barna Zsolt, a Magyar Bankholding Igazgatóságának elnöke.

A fúziós folyamat első lépése a Magyar Nemzeti Bank engedélyének birtokában valósul meg, az ezzel kapcsolatos felügyeleti eljárás jelenleg is folyamatban van.

Egységes irányítás alatt a hazai tulajdonú bankcsoport

Az egyesülés hangsúlyos eleme az egységes szervezeti irányítási struktúra létrehozása a Magyar Bankholdingban és tagbankjaiban. Ennek megfelelően 2021. november 16. óta a Bankholding vezérigazgató-helyettesei és ügyvezető igazgatói átvették a szakmai és munkajogi irányítást a csoport tagbankjaiban, a Budapest Bankban, az MKB Bankban és a Takarék Csoportban.

2021. december 1-jével a Magyar Bankholding újabb lépéseket tett az egységes irányítás kialakítása érdekében. Dr. Barna Zsolt, a bankcsoport igazgatósági elnöke átvette a vezérigazgatói feladatokat, és 2022. január 1-jétől a társaság elnök-vezérigazgatójaként irányítja a Bankholdingot. Az MTB Zrt. és a Takarékbank Zrt. elnök-vezérigazgatói posztját Szabó Levente, a Bankholding egyedi kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese, az MTB Zrt. és a Takarékbank Zrt. jelenlegi vezérigazgató-helyettese tölti be szintén 2022. január 1-jétől, a holding szervezetben meglévő pozíciójával járó feladatok ellátása mellett.

Az ügyfélkiszolgálás a fúzió után is zavartalan lesz

A 2022. március 31-ei fúziót megelőzően a meglévő ügyfelek a jelenlegi, megszokott csatornákon és folyamatok alapján intézhetik a banki termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyeket.

Március 31-ét követően biztosított lesz a lakossági és vállalati ügyfelek kölcsönös kiszolgálása: mind a Budapest Bank, mind az MKB Bank ügyfelei a megszokott bankfiókjaik és ügyintézési csatornáik mellett a korábbiakhoz képest több helyszínen, nagyobb fiókhálózatban tudják majd pénzügyeiket intézni.

A Magyar Bankholding kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a fúziós folyamat lépései a Budapest Bank és az MKB Bank ügyfelei számára zökkenőmentesen, a megszokott magas szolgáltatási színvonalon történjenek. A Takarék Csoport meglévő ügyfeleit egyelőre nem érintik ezek a lépések.

Új banki világ köszönt be

A fúziós folyamatot komoly IT fejlesztések is kísérik: a Magyar Bankholding jelenleg egy olyan új, digitális banki platformot épít, ami korszakváltást jelent mind a technológia, mind az ügyfélélmény tekintetében. 2022 negyedik negyedévében várható az új IT platform első termékeinek bevezetése, amelyek a lakossági ügyfelek mindennapi bankolási igényeire adnak megoldást.

A digitális fejlesztésekkel jelentősen bővülnek az ügyfelek lehetőségei is. Az egyes termékek közötti átjárás és azok kombinálása sokkal egyszerűbbé, a konstrukciók pedig még inkább személyre szabhatóvá válnak a teljes működési fúzió 2023-as megvalósulására.

A Magyar Bankholding technológiai transzformációját dr. Vinnai Balázs és Pecsenye Roland, a digitális banki szektor nemzetközi szinten elismert szakemberei irányítják a bankcsoport belső műhelye, a magyar és nemzetközi technológiai szakembereket, fintech specialistákat, designereket és termékfejlesztési menedzsereket tömörítő Foundation mozgalom élén.

Lízing területen is piacvezető pozíció a cél

A bankfúzió további fontos mérföldköveként 2022. január 1-jén Euroleasing márkanéven, közös irányítás alatt és integrált módon folytatja működését az MKB-Euroleasing, a Budapest Lízing, a Takarék Lízing, valamint a Budapest Bank Autófinanszírozási üzletága.

A négy lízingtársaság már egyenként is meghatározó szereplője a magyar piacnak, de összesítve, Euroleasing brand alatt, az újonnan kihelyezett összesített lízingállomány alapján 20 százalékot jelentősen meghaladó piaci részesedést tudhatnak magukénak*. A gépjármű- és mezőgazdasági gép lízing szegmensekben még magasabb, 30 százalék feletti piaci részesedéssel rendelkezik az új márka, így joggal aspirálhat a piacvezető pozícióra. Az integráció után az Euroleasing 110 ezer ügyféllel és országos lefedettségű hálózattal rendelkező, közel 450 főt foglalkoztató, egységes irányítású lízing üzletág lesz.

Számos előnnyel jár az egyesülés

A társaságok 2021. december 15-én a vonatkozó előterjesztések elfogadásával megerősítették a Magyar Bankholding tagbankjainak egyesítésére vonatkozó stratégiájában foglalt célkitűzéseit, amelyek alapján a három pénzintézeti csoport teljes működési fúziója 2023-ban valósul meg. Ennek eredményeként Magyarország második legnagyobb kereskedelmi bankja jön létre.

A bankcsoport jelenleg is Magyarország második legnagyobb piaci szereplője mérlegfőösszeg alapján, ezen felül a legnagyobb fiók- és ATM hálózattal is rendelkezik. Számos területen piacvezető, így a vállalati szegmensben, azon belül is a nemzetgazdasági szempontból kiemelten fontos mikro-, kis- és középvállalati szektor hitelezésében, valamint a lízing piacon. Az agrár- és élelmiszeripari ágazatot kiszolgáló üzletág összesített 25 százalékos piaci részesedéssel szintén elsőszámú szereplő a piacon**. A csoport erős pozícióval rendelkezik a privátbanki szegmensben is: mintegy 6.000 ügyfél 1.000 milliárd forintot meghaladó vagyonát kezeli.

Az épülő szuperbank rugalmas, nemzetközileg is élenjáró digitális megoldásokat vezet be, valamint épít a három külön-külön is erős, hazai kereskedelmi bank erősségeire, értékeire és legjobb gyakorlataira, így a tagbankok által felhalmozott sok évtizedes szakértelemre, továbbá az ügyfelek magas minőségű kiszolgálása iránti elkötelezettségre. A létrejövő nagybank a teljes piaci spektrum lefedését és minden ügyfélszegmens kiszolgálását célozza, miközben jelentős hangsúlyt kap a lakossági, mikro-, kis- és középvállalati, valamint agrárügyfeleinek nyújtandó új, modern, kedvező árazású termék- és szolgáltatási paletta biztosítása is.

A Magyar Bankholding stratégiájában foglalt hosszú távú célok közé tartozik a hazai tulajdonú szuperbank felépítése, amely 2023-ra magyarországi és külföldi akvizíciók végrehajtására is képes lesz, és amely idővel a régió más országaiban is megjelenhet. A menedzsment célja továbbá a bankcsoport tőzsdei jelenlétének kiterjesztése, támaszkodva az MKB Bank Nyrt. meglévő tőkepiaci tapasztalataira. A szuperbank elsődleges nyilvános részvénykibocsátására a jelenlegi tervek szerint leghamarabb 2025-ben kerülhet sor.

* Forrás: Magyar Lízingszövetség, 2020.12.31.

** Forrás: MNB 2020.12.31., OPTEN 2020.12.31., Agrárminisztérium 2020.12.31.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA