- Hirdetés -

Így érzik magukat a 30-asok a második hullámban

|

A 30-39 éves generáció 43%-a könnyebben éli meg a második koronavírus-hullámot, mint az elsőt – derül ki az UniCredit Bank és a Scale Research közös kutatásából. Ezt magyarázhatja többek között az, hogy általánosan felkészültebbek, többet tudnak a vírusról, és home office-ban is magabiztosabban dolgoznak. Ezzel szemben a korosztály 19%-a vallja azt, hogy most vált számára nehezebbé a boldogulás.

A harmincasok vegyes érzésekkel élik meg a jelenlegi munkájukat: a generáció negyede csak negatív, míg harmada csak pozitív érzéseket köt a munkájához. A koronavírus a korosztály 58%-ának munkájára volt negatív hatással, közel egynegyedének például csökkent a munkabére. A fővárosban ez az arány magasabb: a dolgozó 30-asok közel egyharmadának csökkentették a munkabérét. A teljes generációnak csak egy elenyésző hányada veszítette el munkáját a vírus miatt és mindössze 10-ből 1 harmincasnak csökkent a munkaszerződés szerinti munkaideje.

A 30-as generációnak mindössze egyharmada tudott a koronavírus miatt otthonról dolgozni, mert kétharmaduk jellemzően olyan szektorban dolgozik (pl.: rendezvény- és szórakoztatóipar, vendéglátás, turizmus), ahol nincs mód a home office-ra. Azok, akiknek volt lehetőségük teljes mértékben átállni az otthoni munkavégzésre, vegyesen ítélik meg annak hatékonyságát. Az otthoni munkavégzés legfontosabb előnyének az utazással megspórolt és a családdal tölthető több időt és a házimunka napközbeni elvégzését tartják. Az otthonról dolgozók 70%-a alkalmanként házimunkát is végez munkaidőben.

A home office hátrányaként a harmincasok azt említik, hogy kevesebb emberrel találkoznak a nap folyamán és ritkábban hagyják el otthonukat. A válaszadók legnagyobb arányban a kollégákkal töltött laza beszélgetéseket és a kimozdulás lehetőségét hiányolják.

A generáció több mint fele – ha tehetné – az irodai és otthoni munkavégzés vegyes lehetőségét választaná a járvány elmúltával. A második hullámot is éppen azért éli meg sok harmincas könnyebben, mert a tavaszi karantén alatti kötelező home office-t ősszel jellemzően az a hibrid megoldás váltotta fel, amelynek során otthonról és az irodában felváltva dolgozhattak.

A többségnek nem okoz gondot, hogy home office-ban meghúzza a határt a munka- és a szabadidő között, ugyanakkor sokan bevallják, hogy nehéz a munkaidő végét betartani és a teendőket időben befejezni. A férfiaknak a munka és a magánélet elválasztása sokkal inkább sikerül, a nők jellemzően többet túlóráznak a home office során, és nehézség számukra, hogy a gyerekre is figyelniük kell. Érdekesség, hogy azok, akik nem dolgoztak otthonról az elmúlt fél évben, nagyobb arányban jelölik meg a home office hátrányának, hogy otthon vannak velük a gyerekek, mint azok, akik ténylegesen otthonról dolgoztak gyerek mellett.

Az otthonról dolgozó harmincasok a korábban munkába járással töltött időt legnagyobb arányban pihenésre és családdal töltött minőségi időre fordították. A nők a gyerekeikkel és párjukkal töltöttek több időt, a (többségében egyedülálló) férfiaknál pedig a tartalomfogyasztás (podcast, sorozat, film) ugrott meg, összességében tehát a generáció nem nézett új hobbik után. Plusz tevékenységként a 30-asok az olvasást, a kertészkedést, a sorozatnézést és új receptek kipróbálását említik. Az egyedül élők és gyermektelenek esetében szignifikánsan nőtt a podcastok hallgatása, a budapestiek körében pedig a jóga és más mozgásformák kipróbálása.

A válaszadók közel fele nem érzi magát anyagi biztonságban. Szorongásuk egyik oka lehet, hogy 50%-uk csupán 1 hónapig tudná jelenlegi életszínvonalát finanszírozni abban az esetben, ha ő vagy a háztartása elveszítené jövedelmét. Jó hír ugyanakkor, hogy áprilishoz képest most ősszel többen számítanak stabil anyagi helyzetre, és nőtt a jövőbe pozitívan tekintők aránya.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...