- Hirdetés -

Így fizetnek a magyarok külföldön

|

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb hely a nyaralók körében. A leghosszabb külföldi utazására a válaszadók közel fele 80 és 320 ezer forint közötti összeget szán személyenként, és a magyar utazók 84%-a kártyával, okostelefonnal vagy okosórával fizet majd a nyaralóhelyen. Közülük 27 százalék a mobilfizetést preferálja, amellyel a megkérdezett országok élmezőnyébe tartozunk – jelzi előre a Visa 2024. évi közép-kelet európai utazási és fizetési szokásokat vizsgáló felmérése, amely hét régiós ország, köztük Magyarország lakosainak megkérdezésével készült.

Ahogy a Visa legújabb felmérése is mutatja, a digitális fizetések jelentősége egyre nő a közép- és kelet-európai kártyabirtokosok körében. A régióból külföldre utazó válaszadók mind nagyobb valószínűséggel használják ezt a fizetési módot a helyszínen: a legnépszerűbb választás a kártya, az okostelefon és az okosóra, amelyet a turisták 80%-a választ (szemben a 2023. évi 77%-kal). A Magyarországról útnak indulók is követik a növekvő tendenciát, sőt a digitális fizetések nagy népszerűségének köszönhetően a régiós átlagnál magasabb arányban (84%) terveznek ilyen módon fizetni, amikor külföldre utaznak.

A megkérdezett közép- és kelet-európai országok utazói, akik külföldön fizetésre használják a kártyájukat, érzékelik annak előnyeit, különösen a kártyás vásárlás által nyújtott kényelmet (61%), a gyorsaságot (55%) és azt, hogy elkerülhetik a készpénz elvesztésének kockázatát (54%). Ezeket az előnyöket a magyar válaszadók még nagyobb hányada emelte ki: a kényelmet 73%, a gyorsaságot 70% és a készpénzmentesség biztonságát 53% jelölte meg.

A Visa tanulmánya szerint a magyar fiatalok is szívesen fizetnek mobillal, különösen a 18-25 év közötti válaszadók, akiknek 39%-a tervezi, hogy okostelefonnal vagy okosórával fizet utazása során.

„Ahogy a technológia átalakítja a világunkat, úgy változnak a fogyasztók igényei és viselkedése is. A fizetési módoknak pedig lépést kell tartaniuk ezekkel igényekkel. A Visa tanulmányából kiderül, hogy okoseszközeinket nap mint nap arra is használjuk, hogy könnyedén fizessünk, akár külföldön is. A mobil pénztárcák, amelyek különösen népszerűek a közép-kelet-európai fiatal - 18-25 éves - utazók körében, a Visa rendszereinek és hálózatának biztonságát élvezik. A Visa a kártyaadatokat a tokenizációnak nevezett technológia révén egyedi számsorral helyettesíti, ami további biztonsági szintet jelent. Így a fizetéseik védettek, bárhol is nyaralnak” - mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

Az idei évben külföldi nyaralást tervező közép- és kelet-európaiak többsége (75%) az indulás előtt dönt arról, hogyan fizet majd az út során. Ha olyan országba utaznak, ahol más pénznemben fizetnek, 53%-uk ugyanazt a kártyát tervezi használni, amelyet otthon is használ. A magyarok és a románok döntenek leginkább másik kártya használata mellett. A kártyahasználó hazai utazók 59%-a, olyan kártyát választ az utazásához, amely többdevizás számlához kapcsolódik.  

„Az OTP Bank tapasztalatai is azt mutatják, hogy nyári hónapokban az utazással, szállással kapcsolatos költés emelkedik meg a kártyás tranzakcióknál. Az OTP Bank szolgáltatásainak fejlesztésénél az ügyfelek utazási szokásait is figyelembe veszi. Az Árfolyam+ kedvezménycsomag bevezetése óta nagyon népszerű az ügyfelek körében, mert ezzel a megoldással bankkártyás vásárlás esetén az OTP Bank által kínált középárfolyamon vásárolhatnak külföldi utazásaik során az üzletekben. Emiatt a hitelintézet a csomag díjmentességét meghosszabbította az ügyfelek számára és kedvező változás az is, hogy a szolgáltatás felső limitjét duplájára, 600 000 forintra emelte. A szolgáltatás elektronikus devizaátutalások esetében valamennyi az OTP Bank által jegyzett devizanemre érvényes” - mondta el Máriás Endre, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője.

Nőtt a magyarok utazási kedve

Idén a magyarok 40%-a külföldi nyaralást tervez, szemben a 2023-as 32%-kal. Idén is az európai úticélok a legnépszerűbbek: a megkérdezettek többsége Olaszországba, Horvátországba vagy Ausztriába szeretne ellátogatni. Idén átlagosan 7 napot nyaralunk majd, a külföldön töltött időt pihenésre (56%) és városnézésre (57%) fordítjuk, de az utazók 18%-a barátokat, családtagokat látogat meg. 2023-hoz képest némileg csökkent azoknak a száma, akik elé az infláció és a megélhetési költségek emelkedése utazási akadályt gördít, idén ez 23%-ot jelent, míg tavaly 26% nyilatkozott így. Emellett a magyarok fele akár két-három külföldi utazást is tervez, és a legtöbb utazásra a főszezonban kerül sor, aminek fő okaként a barátokkal, családtagokkal való szabadságok összeegyeztetését nevezték meg.

Az idénre tervezett utazások 65%-át önállóan szervezzük meg, ez Magyarországon a legjellemzőbb a vizsgált országok között. Az utazás tervezésekor szívesen használjuk az internetet - a Visa kutatása szerint az önállóan szervezett utazások esetén a szállást (64%) és az utazást (32%) is ilyen módon vásároljuk meg. Mindkét szolgáltatás esetében a legnépszerűbb fizetési módnak a bankkártya bizonyult. Az önálló nyaralásszervezés az összes közép-kelet-európai ország körében a legnépszerűbb módja az utazás megtervezésének.

Az utazásaink 29%-a szervezett utazások formájában valósul meg, az ilyen utak 61%-át online, az utazási iroda weboldalán keresztül, 16%-át aggregátor platformokon keresztül, 23%-át pedig fizikai irodában vásároljuk meg. A független utazásokhoz hasonlóan a szervezett utazások esetében is a kártya a leggyakrabban megjelölt fizetési mód az online vásárláskor.

A Visa tanulmánya azt is mutatja, hogy különösen a fiatal generációba tartozó magyarok, akik beágyazottabbak az online világba, még nagyobb arányban foglalnak online nyaralást (85%) és szívesen fizetnek digitálisan (83%).

Mire és mennyit költünk nyaraláskor?

Ebben az évben átlagosan 328 ezer forintot szánunk személyenként a leghosszabbra tervezett külföldi utazásunkra. A nyaralók közel fele (47%) azonban 80-320 ezer forint közötti kiadással tervez, 9%-uk pedig nem tudja pontosan, hogy mennyit költ majd. A pihenés helyszínén elsősorban ételre és italra, szórakozásra és ajándéktárgyak vásárlására költenének a legtöbben. A Visa kártyával az utazók világszerte több mint 130 millió kereskedőnél, több mint 180 pénznemben fizethetnek az utazás során.

„A Visa felmérése szerint a magyarok legtöbbször az éttermekben, élelmiszerboltokban és az ajándéküzletekben fizetnek kártyával vagy okostelefonnal. Visa kártyával a helyszíntől függetlenül védettek a csalás, a kártya elvesztése és ellopása ellen az utazók, hiszen visszakaphatják a pénzüket, ha valami baj történne” - tette hozzá Sármay Bence.

A kutatás további kedvező megállapítása, hogy a magyar utazók 24%-a fizetne szívesen többet a "zöld", fenntartható megoldásokért utazás közben, és további 21% hajlandó lenne környezetbarát módon utazni, ha ezzel megtakarítást érhet el. Ezzel az aránnyal a régiós országok élmezőnyében vagyunk, csak a román válaszadók előztek meg bennünket a maguk 28%-ával.

A VISA és az OTP Bank tippjei külföldi utazáshoz

Fizetések külföldön

Külföldön Visa kártyával fizetve vagy készpénzfelvételkor az utazók választhatnak, hogy a helyi vagy a hazai pénznemben fizetnek-e. A helyi valuta választása kedvezőbb árfolyamot jelenthet.

Kedvező árfolyamok

A külföldön Visa kártyával történő fizetés költséghatékonyabb lehet, mint a valutavásárlás egy pénzváltóban.

Az OTP Bank Árfolyam + szolgáltatásával a hitelintézet által kínált középárfolyamon vásárolhatnak kártyás fizetésnél az ügyfelek az üzletekben 600 000 forintos limitig. A szolgáltatás elektronikus devizaátutalások esetében valamennyi, az OTP Bank által jegyzett devizanemre érvényes szintén 600 000 forintos limitig.

A megfizethetetlen nyugalom

A külföldön Visa-val történő fizetés nyugalmat biztosít, mivel a belföldi és nemzetközi fizetések többféle módon védettek.

Az OTP Bank mobilbankjában elérhető kiadásfigyelő segítségével, a költéseink nyaraláskor is egyszerűen követhetőek.

Biztonság

A külföldön Visa-val történő fizetéseket ugyanazok a csúcstechnológiás rendszerek védik a csalásoktól, amelyek az itthoni fizetéseket is védik. Ezért a kártyabirtokosok biztonságban vannak, bárhol is fizessenek.

Egyszerűség

Visa kártyával fizetni egyszerű és kényelmes.

Széles körű elfogadóhálózat

A Visa segítségével világszerte egyszerűen és kényelmesen fizethetünk több mint 130 millió kereskedőnél, több mint 200 országban és területen - bárhol, ahol a Visa logó látható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...