- Hirdetés -

Így fizetnek a magyarok külföldön

|

- Hirdetés -

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb hely a nyaralók körében. A leghosszabb külföldi utazására a válaszadók közel fele 80 és 320 ezer forint közötti összeget szán személyenként, és a magyar utazók 84%-a kártyával, okostelefonnal vagy okosórával fizet majd a nyaralóhelyen. Közülük 27 százalék a mobilfizetést preferálja, amellyel a megkérdezett országok élmezőnyébe tartozunk – jelzi előre a Visa 2024. évi közép-kelet európai utazási és fizetési szokásokat vizsgáló felmérése, amely hét régiós ország, köztük Magyarország lakosainak megkérdezésével készült.

Ahogy a Visa legújabb felmérése is mutatja, a digitális fizetések jelentősége egyre nő a közép- és kelet-európai kártyabirtokosok körében. A régióból külföldre utazó válaszadók mind nagyobb valószínűséggel használják ezt a fizetési módot a helyszínen: a legnépszerűbb választás a kártya, az okostelefon és az okosóra, amelyet a turisták 80%-a választ (szemben a 2023. évi 77%-kal). A Magyarországról útnak indulók is követik a növekvő tendenciát, sőt a digitális fizetések nagy népszerűségének köszönhetően a régiós átlagnál magasabb arányban (84%) terveznek ilyen módon fizetni, amikor külföldre utaznak.

A megkérdezett közép- és kelet-európai országok utazói, akik külföldön fizetésre használják a kártyájukat, érzékelik annak előnyeit, különösen a kártyás vásárlás által nyújtott kényelmet (61%), a gyorsaságot (55%) és azt, hogy elkerülhetik a készpénz elvesztésének kockázatát (54%). Ezeket az előnyöket a magyar válaszadók még nagyobb hányada emelte ki: a kényelmet 73%, a gyorsaságot 70% és a készpénzmentesség biztonságát 53% jelölte meg.

A Visa tanulmánya szerint a magyar fiatalok is szívesen fizetnek mobillal, különösen a 18-25 év közötti válaszadók, akiknek 39%-a tervezi, hogy okostelefonnal vagy okosórával fizet utazása során.

„Ahogy a technológia átalakítja a világunkat, úgy változnak a fogyasztók igényei és viselkedése is. A fizetési módoknak pedig lépést kell tartaniuk ezekkel igényekkel. A Visa tanulmányából kiderül, hogy okoseszközeinket nap mint nap arra is használjuk, hogy könnyedén fizessünk, akár külföldön is. A mobil pénztárcák, amelyek különösen népszerűek a közép-kelet-európai fiatal - 18-25 éves - utazók körében, a Visa rendszereinek és hálózatának biztonságát élvezik. A Visa a kártyaadatokat a tokenizációnak nevezett technológia révén egyedi számsorral helyettesíti, ami további biztonsági szintet jelent. Így a fizetéseik védettek, bárhol is nyaralnak” - mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

Az idei évben külföldi nyaralást tervező közép- és kelet-európaiak többsége (75%) az indulás előtt dönt arról, hogyan fizet majd az út során. Ha olyan országba utaznak, ahol más pénznemben fizetnek, 53%-uk ugyanazt a kártyát tervezi használni, amelyet otthon is használ. A magyarok és a románok döntenek leginkább másik kártya használata mellett. A kártyahasználó hazai utazók 59%-a, olyan kártyát választ az utazásához, amely többdevizás számlához kapcsolódik.  

„Az OTP Bank tapasztalatai is azt mutatják, hogy nyári hónapokban az utazással, szállással kapcsolatos költés emelkedik meg a kártyás tranzakcióknál. Az OTP Bank szolgáltatásainak fejlesztésénél az ügyfelek utazási szokásait is figyelembe veszi. Az Árfolyam+ kedvezménycsomag bevezetése óta nagyon népszerű az ügyfelek körében, mert ezzel a megoldással bankkártyás vásárlás esetén az OTP Bank által kínált középárfolyamon vásárolhatnak külföldi utazásaik során az üzletekben. Emiatt a hitelintézet a csomag díjmentességét meghosszabbította az ügyfelek számára és kedvező változás az is, hogy a szolgáltatás felső limitjét duplájára, 600 000 forintra emelte. A szolgáltatás elektronikus devizaátutalások esetében valamennyi az OTP Bank által jegyzett devizanemre érvényes” - mondta el Máriás Endre, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője.

Nőtt a magyarok utazási kedve

Idén a magyarok 40%-a külföldi nyaralást tervez, szemben a 2023-as 32%-kal. Idén is az európai úticélok a legnépszerűbbek: a megkérdezettek többsége Olaszországba, Horvátországba vagy Ausztriába szeretne ellátogatni. Idén átlagosan 7 napot nyaralunk majd, a külföldön töltött időt pihenésre (56%) és városnézésre (57%) fordítjuk, de az utazók 18%-a barátokat, családtagokat látogat meg. 2023-hoz képest némileg csökkent azoknak a száma, akik elé az infláció és a megélhetési költségek emelkedése utazási akadályt gördít, idén ez 23%-ot jelent, míg tavaly 26% nyilatkozott így. Emellett a magyarok fele akár két-három külföldi utazást is tervez, és a legtöbb utazásra a főszezonban kerül sor, aminek fő okaként a barátokkal, családtagokkal való szabadságok összeegyeztetését nevezték meg.

Az idénre tervezett utazások 65%-át önállóan szervezzük meg, ez Magyarországon a legjellemzőbb a vizsgált országok között. Az utazás tervezésekor szívesen használjuk az internetet - a Visa kutatása szerint az önállóan szervezett utazások esetén a szállást (64%) és az utazást (32%) is ilyen módon vásároljuk meg. Mindkét szolgáltatás esetében a legnépszerűbb fizetési módnak a bankkártya bizonyult. Az önálló nyaralásszervezés az összes közép-kelet-európai ország körében a legnépszerűbb módja az utazás megtervezésének.

Az utazásaink 29%-a szervezett utazások formájában valósul meg, az ilyen utak 61%-át online, az utazási iroda weboldalán keresztül, 16%-át aggregátor platformokon keresztül, 23%-át pedig fizikai irodában vásároljuk meg. A független utazásokhoz hasonlóan a szervezett utazások esetében is a kártya a leggyakrabban megjelölt fizetési mód az online vásárláskor.

A Visa tanulmánya azt is mutatja, hogy különösen a fiatal generációba tartozó magyarok, akik beágyazottabbak az online világba, még nagyobb arányban foglalnak online nyaralást (85%) és szívesen fizetnek digitálisan (83%).

Mire és mennyit költünk nyaraláskor?

Ebben az évben átlagosan 328 ezer forintot szánunk személyenként a leghosszabbra tervezett külföldi utazásunkra. A nyaralók közel fele (47%) azonban 80-320 ezer forint közötti kiadással tervez, 9%-uk pedig nem tudja pontosan, hogy mennyit költ majd. A pihenés helyszínén elsősorban ételre és italra, szórakozásra és ajándéktárgyak vásárlására költenének a legtöbben. A Visa kártyával az utazók világszerte több mint 130 millió kereskedőnél, több mint 180 pénznemben fizethetnek az utazás során.

„A Visa felmérése szerint a magyarok legtöbbször az éttermekben, élelmiszerboltokban és az ajándéküzletekben fizetnek kártyával vagy okostelefonnal. Visa kártyával a helyszíntől függetlenül védettek a csalás, a kártya elvesztése és ellopása ellen az utazók, hiszen visszakaphatják a pénzüket, ha valami baj történne” - tette hozzá Sármay Bence.

A kutatás további kedvező megállapítása, hogy a magyar utazók 24%-a fizetne szívesen többet a "zöld", fenntartható megoldásokért utazás közben, és további 21% hajlandó lenne környezetbarát módon utazni, ha ezzel megtakarítást érhet el. Ezzel az aránnyal a régiós országok élmezőnyében vagyunk, csak a román válaszadók előztek meg bennünket a maguk 28%-ával.

A VISA és az OTP Bank tippjei külföldi utazáshoz

Fizetések külföldön

Külföldön Visa kártyával fizetve vagy készpénzfelvételkor az utazók választhatnak, hogy a helyi vagy a hazai pénznemben fizetnek-e. A helyi valuta választása kedvezőbb árfolyamot jelenthet.

Kedvező árfolyamok

A külföldön Visa kártyával történő fizetés költséghatékonyabb lehet, mint a valutavásárlás egy pénzváltóban.

Az OTP Bank Árfolyam + szolgáltatásával a hitelintézet által kínált középárfolyamon vásárolhatnak kártyás fizetésnél az ügyfelek az üzletekben 600 000 forintos limitig. A szolgáltatás elektronikus devizaátutalások esetében valamennyi, az OTP Bank által jegyzett devizanemre érvényes szintén 600 000 forintos limitig.

A megfizethetetlen nyugalom

A külföldön Visa-val történő fizetés nyugalmat biztosít, mivel a belföldi és nemzetközi fizetések többféle módon védettek.

Az OTP Bank mobilbankjában elérhető kiadásfigyelő segítségével, a költéseink nyaraláskor is egyszerűen követhetőek.

Biztonság

A külföldön Visa-val történő fizetéseket ugyanazok a csúcstechnológiás rendszerek védik a csalásoktól, amelyek az itthoni fizetéseket is védik. Ezért a kártyabirtokosok biztonságban vannak, bárhol is fizessenek.

Egyszerűség

Visa kártyával fizetni egyszerű és kényelmes.

Széles körű elfogadóhálózat

A Visa segítségével világszerte egyszerűen és kényelmesen fizethetünk több mint 130 millió kereskedőnél, több mint 200 országban és területen - bárhol, ahol a Visa logó látható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordot döntött a sportfogadások száma

Kiemelkedő fogadói érdeklődés mellett zajlott le a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság. A spanyol-angol döntőt követően - ahogyan az várható volt - a magyar válogatott csoportkörös mérkőzései is a legnépszerűbb események közé tartoztak a fogadók körében....

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...