Jelentősen drágult a kgfb, az eddig megrendelt szerződések átlagdíja 14 százalékkal magasabb a tavaly ilyenkor mért 14 900 forintos díjszinthez képest – derül ki a Netrisk.hu adataiból. A kampány első napjaiban leadott mintegy 3500 megrendelés adatai szerint a K&H, az Allianz és az Union viszi az új kgfb kötések mintegy 60 százalékát.
„A bónuszfokozatok érvényesítése mellett a legtöbben idén is a biztosítóval folytatandó elektronikus kommunikáció, valamint az éves, egyösszegű díjfizetés választása révén spórolnak az autósok – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A tavalyi 76 százalék helyett idén már az ügyfelek 90 százaléka döntött úgy, hogy kedvezmény fejében éves díjfizetést vállal.”
A díjfizetés választott módja is egyre inkább a korszerű megoldások irányába tolódik el. Az éves díjfizetést vállalók körében a tavalyi 61 helyett idén már 85 százalék fizet banki átutalással, a csekket kérők aránya a tavalyi 31 százalékról idén egészen 14 százalékra apadt.
A legsikeresebb biztosítók eddigi sorrendje: a dobogón jelenleg a K&H, az Allianz és az Union áll, együttes részesedésük közel 60 százalék. Őket követi a Groupama és a Wáberer – az első öt biztosító összesen az idei kampány új szerződéseinek közel 80 százalékát tudhatja magáénak.
A kötési aktivitás eddig a várakozásoknak megfelelő. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a január elsején évfordulós szerződések jövő évi díjairól szóló értesítő levelek november 11-ig történő megérkezése nyomán tovább élénkül majd az ügyfelek érdeklődése. Szintén évtizedes megfigyelés, hogy az első napokat követően emelkedik az átlagdíj mértéke is, mivel a nagyobb autóval rendelkező, magasabb összegű biztosítást kötő autósok általában hosszasabb megfontolást követően döntenek a váltásról – erre egészen december 1-jéig lehetőségük is van. Fentiek miatt a Netrisk. hu az első napok eredményei alapján megerősíti becslését, mely szerint mintegy 100 ezer autós fog év végi kötelezőt váltani 18 ezer forintos átlagdíj mellett.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.