- Hirdetés -

Így használják a diákok a bankszámlájukat

|

- Hirdetés -

Az iskolai ballagás gyakran a pénzügyi önállóság kezdete is a fiatalok számára. A diákok új utakra lépnek a tanulmányok, a munka és a pénzügyek terén. Az OTP Bank friss adatai szerint a legtöbb bankszámlát a 14-16 éves korosztály számára nyitják. Az is kiderült, a fiatalok nemcsak vásárlásaikhoz használják számlájukat, de megtakarításaikat is itt kezelik.

Milyen támogatást adjak meg a gyerekemnek a felnőtté válás útján? Hogyan gondoskodjak róla, hogy önálló életében is biztonságban tudjam? Sok szülőben merülnek fel ezek a kérdések a ballagókat figyelve. Fontos feladatuk, hogy pénzügyi tudatosságra neveljék gyereküket. Jó, ha minél korábban megtanulnak okosan gazdálkodni a zsebpénzükkel. A következő lépés pedig az első saját bankszámla megnyitása lehet.

A bankszámlához pedig bankkártya is jár, aminek a használata a most ballagó korosztály számára már magától értetődő. Az OTP Bank tapasztalata alapján a 14-24 évesek előszeretettel fizetnek kártyával. Az összes számlához köthető tranzakciók több mint fele (54%) kártyás fizetés. Míg a készpénzfelvétel csak a tranzakciók 18 százalékát tette ki. A fiatalok is előszeretettel használják a szinte mindenhol elérhető bankkártyás fizetést. A szülők és a gyermekeik számára is előny lehet a kezdeti időszakban, hogy a bankszámlához tartozó bankkártyával végzett tranzakciókat a szülő is nyomon tudja követni.

Az OTP Bank adataiból az derül ki, hogy a 14-24 éves korosztálynál jóval magasabb a Digitális Szerződés regisztráció (78%), mint a többi korosztálynál (59%), azaz a papírmentes, digitális ügyintézést preferálják. Ugyanígy a mobilbanki aktív arány is magasabb (94%), mint a többi korosztálynál (87%), vagyis nagyobb arányban használják a telefonjukat pénzügyeik követésére, intézésére. Az OTP Junior kártyák túlnyomó részét fiatal tulajdonosaik mára már digitalizálták, vagyis a mobiltelefonjukba költöztették. Így akkor is bármikor tudnak fizetni, ha csak a telefonjuk van náluk, a kártyájuk nincs. Az OTP Bank adatai szerint leggyakrabban élelmiszerboltban, drogériában vagy benzinkúton vásárolnak vele, valamint ételt rendelnek.

A pénzügyi tudatosság egyik első lépcsőfoka, hogy a fiatalok megtanulják beosztani azt az összeget, amivel az adott hónapban gazdálkodhatnak, vagy például azt az összeget, amit ballagásra kaptak ajándékként. A szüleihez hasonlóan a gyermeknek is lesznek kiadásai és a mobilbankban elérhető Kiadásfigyelőn keresztül követni tudja, hogy az aktuális hónapban mire költötte a zsebpénzét. Ez a funkció továbbá azt is megmutatja hogyan gazdálkodott a pénzével, szüksége van-e további tanácsokra, információkra a pénzügyi tudatosságot illetően.

„A pénzügyi tudatosság a mindennapok részévé kell, hogy váljon és fontos, hogy már fiatalkorban megtanuljunk következetesen bánni a pénzzel. Érdemesebb kisebb összegekkel, szülői segítséggel elsajátítani azokat a készségeket, amelyek a pénzügyek kezeléséhez szükségesek és ebben az OTP Junior maximálisan támogatja az ügyfeleit. A különböző mobilbanki funkciók, mint például a Persely, nagyban segítik a pénzügyi tudatosságra törekvő fiatalokat. A Persely egy zseb a bankszámlán belül, ahova rendszeresen vagy alkalmanként lehet díjmentesen félretenni kisebb-nagyobb összegeket. Ez a funkció nagy népszerűségnek örvend a Juniorok körében, külön öröm látni, hogy az egyik leggyakoribb cél, hogy a tanulmányaikra gyűjtenek. Az OTP a jövőben is kiemelt figyelmet fordít a fiatalok pénzügyi tudásának növelésére.– mondta Máriás Endre, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője.

A Persely mellett a fiatalok megtakarításait segíti a Kedvezményprogram, amelyet a mobilbanki applikáción keresztül lehet aktiválni. Csak 2023-ban az OTP Junior ügyfelei 85 millió forint pénzvisszatérítést kaptak a Kedvezményprogramnak köszönhetően. A program folyamatosan fejlődik és bővül fiatalok által kedvelt új partnerekkel. Például azok a 16 és 24 évesek, akik június 30-ig Junior számlát nyitnak, most 25% akár 30.000 Ft pénzvisszatérítést kaphatnak a Notbook.hu-n vásárlásaik után a Kedvezményprogramon keresztül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...