A mérés által hitelesített print termékek stabilan számíthatnak a lappiaci költések nagy részére – derül ki a három mértékadó médiapiaci adatszolgáltató – MATESZ, Kantar, NOK – által készített elemzésből. A MATESZ által auditált vagy a NOK által mért print termékek a múlt évben a Kantar Media által mért listaáras print reklámköltés 87 százalékát vonzották be.
Valamennyi sajtópiaci hirdetőt tekintve jelentősen nagyobb arányban (apróhirdetések nélkül számolva) 74,4 milliárd értékben helyeztek el hirdetést méréssel támogatott lapokban. Nem mért lapokban ennek mindössze 14%-a realizálódott, mint hirdetési árbevétel. Azok a hirdetők (1.369 db), akik mért és nem mért lapokban is hirdettek, a mért szegmensben több mint hétszer akkora hirdetési pénzt helyeztek el, mint a nem mértben (57,8 Mrd vs 8,2 Mrd).
A most nyilvánosságra hozott Transzparencia Riport 2018 szerint 10 tematika vonzotta a teljes print piaci árbevétel 92%-át, melyekből három tematika stabilan tartotta magát: a megyei napilapok (30%), a női lapok (22%) és az országos közéleti napilapok (20%) részesedése jelentős. 2018-ban a Kantar által figyelt megyei lapok és vasárnapi lapok 100%-át, az országos közéleti napilapok 88%-át, a számítástechnikai lapok 75%-át, a közéleti lapok 50%-át, az RTV újságok 50% és a rejtvényújságok 50%-át mérték vagy auditálták.
A TOP 200 hirdető bizalma is növekszik a méréssel támogatott print termékek iránt: költésük 94%-a jelent meg ebben a szegmensben, így ez stabilitást mutat.
A bizalom, a befogadóképesség és a minőségi idő, amit a fogyasztók a print termékeknek szentelnek, igen komoly hatékonyságot jelenthetnek a hirdetők és a brandek számára. A ‘Planning for Profit’, a Benchmarketing egy 2018-as tanulmánya azt igazolja, hogy a hirdetőknek érdemes a print termékekkel kapcsolatos költéseiket optimalizálni és ha a lapokra költött hirdetési büdzsét növelik, azzal több, mint megduplázhatják a kampányuk megtérülési rátáját.
A kutatások szerint a print média áthatol a zajon és mélyebb bevonódást eredményez. Érdemes tehát megjegyezni, amit a kutatások egyértelműen igazolnak: a print média egészen egyedülálló módon tudja felhívni valamire a figyelmet, megtartani a figyelmet, kereskedelmi tevékenységet eredményezni és bizalmat illetve hosszútávú brand-hűséget kialakítani.