- Hirdetés -

Így hozd ki a maximumot a mobilodból

|

- Hirdetés -

Alapvető igényünk, hogy a mobilunkat bárhol és bármikor tudjuk használni, így sok bosszúságot okozhat, ha nem az elvárásaink szerint működik egy szolgáltatás. Nem csöng ki a telefon, vagy éppen üzenetet küldenénk, de nem tölt be az alkalmazás? A közhiedelemmel ellentétben ennek sokszor nem hálózati probléma az oka, hanem a környezeti körülményekből vagy akár a készülékünk hibájából adódhat a gond. A Yettel most segít, hogy mit tehetünk ilyen esetekben – jó tudni, hogy néha csak egyszerűen a készülék újraindítására van szükség.

Mára megszokhattuk, hogy folyamatosan elérhetőek vagyunk a mobilunkon, ezért lehet meglepő, ha például egy pincehelyiségben nincs térerő. A mobilunk szempontjából nem mindegy, hogy egy mezőn vagy egy vastag falú épületben állunk, és az sem, hogy mennyire vagyunk közel a térerőt biztosító bázisállomáshoz. Ugyanis minél rövidebb utat kell megtennie a rádióhullámnak a bázisállomás és a készülékünk között, valamint minél kevesebb tereptárgy – például épület, erdő, hegy – áll az útjában, annál inkább megfelelő lesz a hívás minősége, és az internethasználat során sem érzékelhető kiesés, lassulás. A fém falak és gerendák, a vályog- és a vastag tégla- vagy üvegfal is nagymértékben gyengíthetik a rádiójelek terjedését, ezért fordulhat elő, hogy ablak közelében erősebb a jelszint, mint az épület közepén.

Környezeti hatások

A növényzet és az évszakok változása is befolyásolhatja a mobilozási élményt: hiába szebb az idő nyáron, a dús lombkoronák befolyásolják a rádióhullámok terjedését, ezért lehet egy-egy helyen télen jobb a hívások minősége vagy gyorsabb a letöltési sebesség. Szélsőséges esetben az is előfordulhat, hogy az évek alatt dúsabbá vált növényzet, vagy nagyra nőtt fák miatt kell a szolgáltatónak új helyet találnia a hálózati berendezéseknek, hogy biztosítani tudja a megfelelő minőségű szolgáltatást.

Ugyanez igaz az időjárásra is: a rádiójelek terjedésének a nyugodt időjárás kedvez, míg a viharos időjárás vagy extrém sűrű havazás akadályt jelent a tökéletes terjedésnek. A környezetünkben tartózkodó felhasználók száma is meghatározó: ha több felhasználó csatlakozik egy adott bázisállomáshoz, az szétosztja az elérhető kapacitást közöttük, ami például tömegrendezvényeken már érzékelhető sebességlassulást jelenthet a mobilinternetben, vagy lassan felépülő telefonhívásokat okozhat.

Tippek & trükkök: ezekkel segíthetünk

Sok múlik az általunk használt készüléken és alkalmazásokon is, hiszen mindegyik mobil különböző képességekkel rendelkezik, és más appokat használunk rajta, de pár trükkel mi magunk is sokat tehetünk a jobb mobilos élményért. Fontos, hogy a készülékre mindig a legfrissebb szoftver és operációs rendszer legyen telepítve, mert a gyártó ezzel garantálja a hibátlan működést. Ha problémát tapasztalunk, elsőként próbáljuk meg újraindítani a készülékünket – a gondmentes működés érdekében egyébként is célszerű hetente egyszer újraindítani azt. Ha egy-egy alkalmazás használatakor tapasztaltunk problémát, javasolt megnézni, hogy van-e belőle frissebb verzió, és azt letölteni, vagy más alkalmazásokat is kipróbálni; de egy sebességméréssel is megbizonyosodhatunk arról, hogy a hálózattal, vagy az appal lehet-e gond. A SIM-kártya hibáját pedig kiszűrhetjük készülék-kártya „keresztcserével”: a SIM-kártyánkat helyezzük át egy másik készülékbe, és azon keresztül teszteljük a szolgáltatást. Ha így is gond van, akkor a hiba nagy valószínűséggel a kártyával van.

A hazai mobilszolgáltatók folyamatosan vezetik ki a 3G technológiát, amelyet a korszerűbb 4G, illetve 5G vált fel – ezek révén gyorsabbá és megbízhatóbbá válik a szolgáltatás. Ez azt is jelenti ugyanakkor, hogy mobilunkat érdemes lecserélni legalább 4G-képes készülékre. A jó mobilos élmény érdekében ugyancsak fontos, hogy a készüléken egyszerre tudjunk beszélni és internetezni, amit a (4G-n elérhető) VoLTE technológia tesz lehetővé. Válasszunk VoLTE-képes mobilt, és kapcsoljuk is be a VoLTE funkciót, így megszűnik például az a probléma, hogy hívás közben nem töltődnek be a képek Messengeren vagy leáll a navigáció; és a hangminőség is jobb lesz a korábbinál.

Nyaraláskor híváskészen

Külföldi utazáskor gyakori aggodalom, hogy hogyan fogunk tudni mobilozni, lesz-e térerő. Világviszonylatban a magyarországi hálózatok minősége és a lefedettség kiemelkedő. A határokon túl azonban nem az itthoni, hanem a külföldi szolgáltatók hálózatát használjuk, így előfordulhat, hogy sok helyen nincs a Magyarországon megszokottnak megfelelő térerő. Utazás előtt érdemes ellenőrizni az adott országban elérhető szolgáltatók listáját. Lehet, hogy a telefon által automatikusan kiválasztott hálózat nem a hazai szolgáltató partnere, így csatlakozási hiba esetén érdemes beállítani a manuális hálózatválasztást.

A Yettel folyamatosan fejleszti hálózatát. Annak érdekében, hogy a lehető legjobb hálózati élményt biztosítsa, jelenleg is zajlik egy több tízmilliárd forintos modernizációs program, amely az 5G technológia fokozatos elterjedése mellett a 4G-mobilhálózat kapacitását a korábbi 2-3-szorosára növeli.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Ez lehet a marketing jövője

A SAS analitikai vállalata és a CMO Council hálózata közös kutatást publikált „Cracking Tomorrow’s CX Code” néven, amely megállapította, hogy 3 marketingvezetőből 2 szerint nagyon fontos a hibrid ügyfélélmény (CX) biztosítása a személyre szabottság,...

Ennyit költünk mobilra

A háztartások távközlési kiadásainak jelentős részét a mobiltelefon és az ahhoz kapcsolódó mobilinternet-szolgáltatások 11 ezer forintos díja teszi ki. Ez jellemzően két előfizetés költsége. Tízből kilenc család biztos, hogy előfizet a televízióra, melynek átlagosan...

Ötvenmillió embernek adna tiszta energiát a Schneider Electric

Világszinten közel 800 millió, Afrika Szaharától délre eső részén pedig több mint félmilliárd ember nem jut hozzá elektromos áramhoz, ami jelentős mértékben akadályozza a térség fejlődését. A Schneider Electric az elefántcsontparti Abidjanban tartott nemzetközi...
Kosaras Klaudia

Egy számjegyű növekedéssel számolunk – interjú Kosaras Klaudiával

Nagy büdzsévisszavágásokat nem tapasztaltunk, a szokásosnál több tender volt, és a nagyobb hirdetők mellett a kisebb szereplők is versenyt hirdettek, hogy mérsékeljék az árakat – mondta Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: noha...

Gundel Takács Gábor vezeti a tévés díjátadót

Újabb részlet derült ki a Televíziós Újságírók Díja holnapi gálaestje kapcsán, az esemény és az online közvetítés műsorvezetője Gundel Takács Gábor lesz. Idén 14 kategóriában hirdetnek majd győztest. (kiemelt fotó: Televíziós Újságírók Díja) Online közvetítések...

Kevés cég törődik a nők esélyegyenlőségével

A fenntarthatóságnak csupán egyik eleme a természeti környezet védelme, a gazdasági tevékenység környezetet károsító hatásainak tompítása. Ezzel egyenértékű annak a jelentősége, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért. A K&H fenntarthatósági...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Amszterdamba repíthet a Red Bull

Látványos alkotások és meglepően szűk eszköztár: ez jellemzi a Red Bull Doodle Art nemzetközi pályázatát, amelynél papír, toll és a művész találkozásából születnek emlékezetes pályamunkák. A több, mint tíz éve életre hívott verseny már...

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....