- Hirdetés -

Így indultak a hazai márkaoldalak az Instán

|

Kilencedik születésnapját ünnepli az Instagram, mely 2010. októberében indult világhódító útjára. Ennek apropóján az iStory.hu megvizsgálta, mikor és milyen sikerrel publikálták első posztjukat a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak. A Magyar Insta Brandlistán szereplő márkák többsége 2014 után tette közzé az első tartalmat.

Először készült felmérés a Magyar Insta Brandlistán szereplő Top100 hazai márkaoldal legelső posztjával kapcsolatban. A brandek közül elsőként 2012. június 7-én az Avon Magyarország osztott meg tartalmat, pontosan 610 nappal az Instagram 2010. október 6-i debütálása után. Négy nappal később a BP Shop Budapest is posztolta első tartalmát, egy szűk hónap múlva (2012.07.08.) pedig a Nanushka divatmárka első posztja látott napvilágot.

Az Instagramot először kipróbáló brandek között feltűnően sok a médiapiaci szereplő: az elsőként tartalmat publikáló tíz hazai márka közül hatan tartoznak ebbe a kategóriába (InStyle Magyarország, JOY Hungary, Blikk, Glamour Hungary, WeLoveBudapest.com, Playboy). A legtöbb Top100 márkaoldal 2014-ben indult (23%), de a 2015-ös (20%) és a 2013-as (16%) esztendő is sok hazai Instagram márkaoldal debütálását hozta. A legkevesebb toplistás Instagram csatorna 2017-ben (7%) indult. A márkaoldalak többsége (52%) 2015-ben vagy azt követően startolt el, 12%-uk pedig tavaly publikálta első posztját.

A Magyar Insta Brandlistán szereplő márkaoldalak üzemeltetői nem lazsáltak: az első poszttól a felmérés napjáig átlagosan napi 1,3 posztot tettek közzé. A legaktívabban posztoló brandek közé a Playboy (5,4), a Meedooforyou (5,1) és az Impress Fashion (4,7), a legkevesebb tartalmat publikálókhoz pedig az IKEA Magyarország és az OZORA Festival (mindkettő 0,12) tartozik.

A Top100 márka bemutatkozó bejegyzései átlagosan 115 lájkot kaptak. A legtöbb szívecskét a Mobilfox.hu (1735), a PEPCO Magyarország (1130) és a Topjoy (1016) gyűjtötte be, míg 5-nél kevesebb érkezett az InStyle Magyarország, a JOY Hungary, a Remington Magyarország (4-4) és a 444.hu (3) legelső posztjára. A tartalmak elkészítésébe fektetett munka megtérülni látszik: a márkaoldalak átlagosan napi 44 követőt szereztek, a legtöbbet a PEPCO Magyarország (177), a The Million Roses™ (175) és a BraidMe And More (150).

Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán elmondta: „Bár az Instagram hosszú évek óta hódít, megfelelő tartalmi és hirdetési stratégiával egy újonnan induló márka is joggal bízhat a sikerben. Megfigyelhető, hogy a 35 év alatti felhasználók a Facebook helyett már szívesebben pörgetik a jobb felhasználói élményt nyújtó, könnyebben és gyorsabban fogyasztható Instagram hírfolyamot, és ezzel együtt folyamatosan emelkedik a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos felhasználók száma, aránya is. Aki új csatorna elindítását tervezi, annak mindenképpen érdemes megvizsgálnia egy-egy már sikeres márkaoldalt, mert visszafelé nézve, a legelső poszttól a legfrissebb felé haladva mindegyiknél jól látható a tanulási folyamat eredménye, ahogy egyre igényesebb tartalmak születnek.”

Az iStory.hu oldalon elérhető Magyar Insta Brandlista minden hónap elején friss adatokat szolgáltat a legsikeresebb hazai Instagram márkaoldalakról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...